Poskupljenja i inflacija mijenjaju navike kupaca. Cijene idu gore, a potrošnja dolje. Kupuje se manje i na akcijama, a trgovci se prilagođavaju na svoj način.
U njemačkim supermarketima zabilježeno je da blagajnice otvaraju kutije za jaja, ali ne zato da provjere jesu li sva jaja cijela jer to bi, kažu, trebali napraviti sami kupci. Kutije se otvaraju zbog provjere protiv krađe, da se u kutijama ne krijumčare žvakaće gume, upaljači ili kinder jaja.
I to nije sve, blagajnice i blagajnici provjeravaju novine i časopise, ima li među njima drugih novina ili časopisa. Kako su kupci uvijek u pravu, kažu da im se to može dogoditi i nenamjerno, piše Fenix magazin.
U tom slučaju kupcima ostaje jednostavno pitanje: Platiti ili vratiti.
Ali potraje li ova kriza i trgovačka revnost, potraga bi se mogla proširiti i na nešto drugo, na primjer jesi li u kutiji zaista čajni kolutići ili najskuplji keksi, je li u boci stolno vino ili neko vrhunsko... Zato, prije nego što do toga dođe, želimo da kriza prestane, da se cijene stabiliziraju i da se vrati prijašnja, kakva-takva kupovna moć. Da su sretni potrošači i trgovci.