Prošlogodišnji učenici osmog razreda dubrovačkih osnovnih škola najbolje su riješili nacionalne ispite iz Povijesti i Fizike u državi. Ispiti su se provodili među učenicima četvrtog i osmog razreda osnovne škole, ne ocjenjuju se niti utječu na upise u srednju školu. Svakom pojedinom pristupniku u e-Dnevnik upisuje se bilješka s rezultatom riješenosti testa. Dubrovački osnovnoškolci u gotovo svim predmetima su pokazali iznadprosječno znanje. Štoviše, u većini predmeta su u samome vrhu.
Dubrovački četvrtaši ukupno su na četvrtom mjestu u Hrvatskoj, kada se gledaju škole kojima su osnivači gradovi. Pritom su bili treći po rezultatima iz Hrvatskoj jezika, nakon Labina i Varaždina. Prosječna postotna riješenost ispita bila je 58,97 posto. Radi usporedbe, državni prosjek je 53,5 posto.
Iz Matematike su bili sedmi (65,8 posto riješenosti), a deveti iz Prirode i društva (63,7 posto).
Učenici osmog razreda dubrovačkih škola na trećem su mjestu u državi (56,1 posto) računajući ukupan rezultat nacionalnih ispita, nakon Krapine i Zagreba. Sjajne rezultate postigli su iz Fizike (51,9 posto) i Povijesti (52,8 posto). U ta dva predmeta, najbolje su riješili nacionalni ispit u školskoj 2023./2024. godini.
- Lijepo je da su učenici iz grada toliko bogate povijesti poput Dubrovnika na prvom mjestu po rezultatima vrednovanja. To je svakako i velika zasluga njihovih nastavnika. O samom ispitu, njegovoj provedbi i analizi uspjeha premalo znam da bih mogao detaljnije komentirati – komentirao je Đuro Capor, profesor povijesti u Gimnaziji Dubrovnik.
Promatrajući poredak po predmetima, drugi su u državi po rezultatima iz Geografije (60,8), treći iz Hrvatskog (59 posto), četvrti iz Matematike (53,6 posto), deveti iz Kemije (61,1 posto), a deseti iz Engleskog jezika (62,4 posto).
Jedini predmet u kojem su dubrovački osmaši ispod državnog prosjeka je Biologija (46,7 posto riješenosti).
Osnivač osnovnih škola u manjim gradovima i općinama je županija. Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja izdvojio ih je u posebnu statističku grupu. Učenici četvrtog razreda škola u Dubrovačko-neretvanskoj županiji drugi su u državi (60,4 posto prosječna riješenost).
Što se tiče rezultata svih učenika osmih razreda u školama kojima je županija osnivač, i oni su na drugom mjestu. Pritom, iz gotovo svih predmeta su na drugom ili trećem mjestu, a ispodprosječni rezultati bilježe se iz Hrvatskog, Fizike i Biologije.
Osmaši pišu ispite iz osam predmeta. Ovogodišnje generacije učenika četvrtog i osmog razreda nacionalne ispite polagat će u ožujku. Iako se stalno naglašava da za pisanje ispita nisu potrebne pripreme jer je cilj utvrditi postignuća u ishodima predmetnih kurikuluma u 4. i 8. razredima, učenicima se izravno ili neizravno u školama nude materijali za učenje koje prodavaju izdavači u Hrvatskoj.
Kako navodi ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Vinko Filipović, cilj provedbe ovih ispita je pratiti obrazovni sustav na svim razinama, od učenika i škole do razine obrazovne politike, kao i pridonijeti uspostavi usklađenoga i učinkovitoga sustava odgoja i obrazovanja te sustava kvalitete.
U Finskoj, Grčkoj, Turskoj i SAD-u, provjera znanja na osnovnoj razini provodi se tek među određenim uzorkom učenika, a u zemljama poput Slovenije, Francuske, Njemačke, Italije ili Švedske, svi polažu ispit.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....