KorčulaMedicinski brat iz Moslavine neraskidivo je vezan za Korčulu

Mihael Strle avanturama se bori protiv autoimune bolesti: ‘Život mi je preko noći opalio šamar pa slušam svoje tijelo, ne idem preko granica, ali ih svaki dan pomičem‘

Piše Dora Lozica
30. siječnja 2022. - 21:06

Mihael Strle, 35-godišnji medicinski tehničar pri kraju je Via Adriatice, prve 1100 kilometara duge long-distance planinarske staze u Hrvatskoj koju je hrabro prohodao unatoč ozbiljnoj dijagnozi reumatoidnog artritisa. Via Adriatica, staza od rta Kamenjaka do Prevlake koja uključuje tisuće metara uspona te isto toliko prohodanih kilometara, pogotovo zimi uz snažne udare bure, snijeg i niske temperature, izazov je i za iskusne planinare, a kamoli za 35-godišnjeg medicinskog tehničara iz Moslavine bez prijašnjeg planinarskog iskustva. Međutim, Mihael je pokazao da je puno više od medicinskog brata, kako ga odmilja nazivaju Korčulani budući da je dvije godine radio u Hitnoj medicinskoj pomoći Korčula. Njegovo mu je zvanje donijelo prednosti u brojnim avanturama, ali i neraskidivu vezu s Korčulom. Uhvatili smo ga na škoju, u Lumbardi, gdje se pripremao za nastavak svoje životne avanture.

Temperature i do minus 20°C na Biokovu

Avantura zvana život

- Dok sam živio šest mjeseci u Indiji gdje je bilo sve prljavo i konfuzno, potpuno suprotno od našeg Jadrana, maštao sam o mirnom, dalmatinskom otoku i kristalno čistom moru. Uskoro sam ugledao natječaj za medicinskog tehničara na Korčuli, otok me privlačio, zvučao je egzotično. Nakon tek nekoliko mjeseci Korčula je postala moj dom, vezan sam jako za otok i ljude, a u poslovnom smislu sam dobio neprocjenjivo iskustvo. Malo je nedostajalo da se prepustim otoku, ali avanture su me ipak prizvale. No, sve su karte otvorene, vratit ću se jednog dana i to uskoro!" - priznao nam je Mihael.

Kako je Mihael zavolio Korčulane, tako su i Korčulani njega, ali nisu se začudili kad je odlučio nastaviti svoj put. Naime, Mihael je prošle godine kajakom krenuo iz Korčule za Istru, a još prije je biciklom došao do Turske! Razmišljao je koji je sljedeći potez, a onda se dosjetio planinarenja. Sve bi to bilo zanimljivo i pohvalno da je Mihael samo avanturist koji puca od zdravlja. Međutim, on se već deset godina bori s dijagnozom reumatoidnog artritisa, opakom autoimunom bolesti koja se povezuje sa starijom životnom dobi. Imao je samo 25 godina kad je obolio.

Ruksak od 25 kilograma koje vuče na leđima u planinarskim avanturama
Mihael Strle

- Život mi je preko noći opalio šamar, upalili su mi se zglobovi u tijelu i jedno jutro nisam mogao stati na lijevu nogu. Nakon dijagnoze, dvije sam godine proveo u štakama, moje je liječenje krenulo u dobrom smjeru, ali zahtijevalo je mijenjanje životnih navika. Tad sam radio dva posla sedam dana u tjednu, bolest mi je promijenila život, odlučio sam maknuti se od stresa i pronaći hobije. Mogu živjeti s bolesti ako slušam svoje tijelo, ne idem preko svojih granica iako ih svaki dan pomičem", priča nam Mihael kojemu se osim zglobova često upale i drugi djelovi tijela, najčešće oči.

Tako je odabrao Viu Adriaticu, a dao joj je i humanitarni predznak. Mihael je brojne sponzore i svoj trail ujedinio u projekt pod nazivom Korak iznad, pomaže ljudima koji boluju od iste bolesti kao on, ali i podiže svijest o reumatoidnom artritisu. Sa svojim je bolnim zglobovima u desetak tjedana prohodao već gotovo cijelu stazu, nije bilo lako priznaje, na trenutke se čak bojao za svoj život.

Opasnost me čini budnim

- Krenuo sam bez ikakvog iskustva i pripreme, u zimskim mjesecima s 25 kilograma na leđima. Učka je bila prvi uspon i nije bilo strašno. Strašno je bilo na Velebitu, naša najzahtjevnija planina, penjao sam se strpljivo dan po dan, proveo sam u planini 18 dana. Na Dinari me dočekala mećava i temperature od -20 stupnjeva, prvi put sam koristio planinarsku opremu poput dereza i cepina. Svaki te korak može stajati života, bilo je opasno i zahtjevno“, prisjetio se Mihael koji sve te izazove nije odradio sam. Cijelim putem uz njega je vjerni pas Oskar, mješanac labradora i retrivera koji je, eto, preko noći postao planinski pas, uz smijeh ističe Mihael.

Mihael Strle i njegov najbolji prijatelj pas Oskar
Mihael Strle

Staze su ljudi, moto je staze Via Adriatica, a odnosi se najviše na tzv. trail angele, zaljubljenike u planinarenje koji diljem Hrvatske, kao i svijeta, preko društvenih mreža i aplikacija prate planinare na njihovim dugim putima kako bi im ponudili smještaj, hranu, topli obrok, krevet za spavanje, ali i svoja iskustva i planinarska znanja. Mihael se prisjetio kako je prije nekoliko dana pristajao s trajektom u Trpanj, puhala je bura i već se pomirio s činjenicom da će noć provesti u šatoru, na hladnoći. A, onda je zazvonio mobitel, nazvala ga je trail angelica s Pelješca, Tanja Batistić, s riječima, e večeras se nećeš smrznut!

Budući da je uspon na pelješkog Sv. Iliju dio staze, Mihael je odlučio nekoliko dana provesti na otoku. Ne, ne kod trail angela, već kod svojih prijatelja koji su ga željno iščekivali jer kako ćeš pogledati prema Korčuli, a ne javiti se otoku i ljudima, pita se? Čeka ga još dvjestotinjak kilometara i uspon na Sniježnicu, a onda, tko zna!?

Mihael s ekipom Hitne medicinske pomoći
Mihael Strle

-Završetkom Via Adriatice završit će i prva faza projekta Korak iznad, ali nadam se nastaviti projekt kroz neke druge avanture i akcije. Prvo ću se negdje dobro odmoriti, posjetit ću svoju obitelj i rodbinu, a onda vjerojatno Istra, tamo se trenutno vidim. U planu su neki novi projekti, ne znam još točno koji, ali bit će vezani za Jadran“, najavio je.