StoryEditorOCM
PrimorjeUZ AERODROM NA RUDINAMA

Primorje će dobiti automotodrom! Niko Pulić pozdravlja planove: ‘Staza bi bila mamac za bogate ljude koji se bave automobilizmom da vide Dubrovnik!‘

Piše Bruno Lucić
3. studenog 2022. - 18:57

U sklopu planirane zračne luke u Lisačkim Rudinama u Dubrovačkom primorju, mogla bi niknuti i automobilistička staza. Ne samo da je zračna luka više nego dobro došla, nego bi i automotodrom dodatno podigao atraktivnost i turistički potencijal ovog dijela Hrvatske pa regije. Ne samo da su za stazu ‘zagrijani‘ lokalni auto moto klubovi, nego bi to bio još jedan magnet za strane proizvođače automobila uzme li se u obzir da je Dubrovnik prije samo nekoliko godina ‘okupirao‘ Mercedes, reklamiran je Nissan ili da je Mate Rimac svoju Neveru prvo predstavio u Orašcu, a potom  je helikopterom prebacio do Lovrijenca, gdje ga je smjestio uz Bugatti.

Značaja zračne luke i automobilističke staze svjestan je i načelnik Općine Dubrovačko primorje Nikola Knežić.

image

Nikola Knežić

Tonči Plazibat/Hanza Media/

- Kao Općina pripremamo teren na način da to predviđamo u prostornim planovima, već smo u izmjenama i dopunama Županijskog plana zacrtali taj sportski aerodrom i automotodrom i sad ga po zakonu prenosimo u naš Plan prostornog uređenja i kad završi ta procedura onda je to spremno za investitore koji bi u to uložili. Prije nekoliko godina smo organizirali automobilističke utrke u poslovnoj zoni Banići i kako je na natjecanje dolazilo po 50-ak raznoraznih ekipa, krenuli su razgovori kako u Hrvatskoj osim Grobnika nigdje ne postoji adekvatan prostor za nešto takvo. U suradnji s našim lokalnim autoklubovima krenuli smo razmišljati o ideji što bi se dogodilo kad bi se negdje pojavila staza pa smo gledali kako po svijetu postoji veliki interes za to, staze se zakupljuju, postoje čak i financijski interesi iza toga, kaže načelnik te dodaje:

- Prije neke tri godine predložili smo ucrtavanje zone auto moto sporta i sad kad je došlo do izmjene i dopuna Općine koji se po zakonu mora uskladiti s donesenim županijskim planom i zakonom, sad to razrađujemo u radnu varijantu da vidimo kako bi to stvarno na terenu izgledalo i tu smo s određenim ljudima, čak s 3LHD studijom, radili nekakve simulacije i nešto da bi to uspjeli uklopiti u teren i nakon nekoliko mjeseci kad se donese Prostorni plan onda se može dalje ići s tim prema vanka, prema potencijalnim investitorima i daljnjoj realizaciji. Ne samo da bi to puno značilo za Općinu, nego bi značilo za čitavu regiju, takav jedan sportski objekat i taj sportski aerodrom svakako bi puno značili, ali trebat će još vremena dok se to sve skupa posloži i izgradi, to je sad na razini kvalitetne ideje za moguću investiciju koju treba dalje razrađivati, tražiti partnere i sve ono što treba za realizaciju jednog takvog projekta, kaže Knežić.

image

Lisačke Rudine

Božo Radić/Cropix

Dubrovački automobilist Niko Pulić pozdravlja izgradnju automotodroma u Primorju i vidi brojne potencijale.

- Čuo sam da je bilo komentara oko zračne luke, ali ovo mi je prvi put da čujem da postoji plan automotodroma. Ne znam ništa o tome, ali svaka investicija, svaki investitor i svaki dobronamjernik koji ima takve planove je dobro došao u našu Županiju i u Hrvatsku. Ne bi to samo puno značilo za auto moto klubove s dubrovačkog područja, značilo bi to za cijeli ovaj dio Europe zato što faktički u Hrvatskoj imamo samo jednu stazu, onu grobničku koja je bazirana isključivo na motorima i vrlo je malo dana kad se ta staza koristi za automobile tako da bi sigurno dobro došlo, ne samo ta jedna, nego i više staza jer smo jedina zemlja koja u okruženju ne posjeduje ‘polovičnu stazu‘ kao što je Grobnik koja se vrlo malo koristi za aute, 99 posto su to motori, veli Pulić.

Otkriva automobilistički as na što bi trebalo obratiti pažnju kad je riječ o stazi u Primorju.

image

Niko Pulić

Zeljko Puhovski/Cropix

- Najvažniji je dolazak, ukoliko bi tu bila zračna luka, to bi bio pun pogodak. Ali, imamo Slano za smještaj, u svakom slučaju ne može to biti samo staza kao staza nego mora imati i druge prateće objekte: hotele, medicinski centar, rent-a-carove i sve ono što čovjek koji tamo sleti želi imati, kao kad ja dođem u Španjolsku i Portugal – spremno je sve što mi treba. Zračna luka je najvažnija stavka jer staza bez zračne luke ne bi dobro prošla, predaleko smo. Grobnik najmanje koriste Hrvati. Što se tiče motora, svi su tamo, ali najmanje Hrvati! Sigurno da bi to dobro došlo, nisu to samo utrke, na Grobniku se ne događaju samo utrke motora i auta, to je najmanje, eventualno vikendom. To je svakodnevno testiranje guma, motora, set-upova, testiranje kompletnog automobila... U našem okruženju se piste najmanje koriste za same utrke, to je u brojkama manje od 50-ak utrka godišnje, kaže Pulić te dodaje:

- Nažalost, nisam uspio. Moja je ideja bila staza, brdska utrka, prvenstvo Europe koja je trebala biti Zvekovica – Stravča – Duba, ali imali smo tu nesreću da nam je preko noći preminuo ključni čovjek koji je bio zadužen za ograde i umjesto da staza bude tu, završila je u Buzetu. I ona se mogla koristiti za testiranje guma i motora i sigurno bi tu dolazili mnogi vis-à-vis hotela, blizine Zračne luke i svega onoga što ta staza ima u svojoj okolici, sigurno bi puno timova dolazilo i koristili tu stazu. Naravno da bi sve to bio doprinos turizmu same okolice Konavala i Cavtata. I staza u Primorju apsolutno može biti dobra priča, objašnjava sugovornik te nastavlja:

image

Automotodrom Grobnik

Tonči Vlašić

- Ne može biti konkurencija Grobniku zato što je Grobnik jedna priča, svaka staza ima svoju, ne bih tu govorio o konkurenciji. Ovo bi bilo nešto drugo, staza u Primorju bi više privukla ljude koji su željni da, osim što se bave i uživaju u oktanima i utrkama, vide Dubrovnik i mislim da bi staza isključivo bila mamac za bogate ljude koji se bave automobilizmom da vide Dubrovnik. Jer, ljudi koji idu po takvim stazama, recimo u Barcelonu, idu da vide Španjolsku i Barcelonu i da usput naprave ono što trebaju napraviti: testiranje i slično. Kažem, nisu tu samo utrke, postoje i treninzi vozača, postoje razna ispitivanja i kad pogledate neke staze po Europi, kod njih je obrnuto, na tim stazama nema motora, 360 dana su auti, a na Grobniku su 300 dana motori. Daj Bože da postoji taj čovjek ili grupa koja želi uložiti u to. Staza bi trebala biti duga minimalno 4.000 do 5.500 metara. Koliko će se vijugati, koliki će se postotak staze moći vidjeti s tribina, postoji nekoliko kombinacija, sve ovisi o konfiguraciji terena, a onda možeš raditi eksperimente, dodaje Pulić.

01. studeni 2024 17:28