StoryEditorOCM
Film & TVCINEMARK NA STREAMU

‘Balerina‘: Balet osvete

Piše Marko Njegić
4. studenog 2023. - 22:43

"Balerina" ("Ballerina") u distribuciji Netflixa sve je samo ne baletski film, kako se može očekivati po naslovu. Glavni ženski lik Ok-ju (Jeon Jong-seo; "Izgaranje"; "Mona Lisa i krvavi mjesec") nije titularna balerina, već bivša tjelohraniteljica. Naime, balerina je njezina prijateljica Min-hee (Park Yu-rim) i ona će okončati život kad bude uvučena u podzemni svijet prostitucije i trgovine djevojkama, silovana i ucjenjena kompromitirajućim videom.

"Molim te, osveti me", riječi su Min-hee napisane na papiru koji pronalazi Ok-ju i spremna je ispuniti prijateljičinu želju. "Sad joj moram pomoći, dugujem joj to", kaže Ok-ju i kreće u osvetničku akciju. Dakle, "Balerina" je akcijski film koji od baleta samo preuzima povremeno baletski precizno režirane scene akcije.

FILM: Ballerina; akcija; Južna Koreja, 2023. REŽIJA: Chung-Hyun Lee ULOGE: Jeon Jong-seo, Kim Ji-hoon OCJENA: **  ½

No, "Ballerina" ipak nije klasični hongkonški akcijski "gun fu" film osamdesetih/devedesetih u stilu Johna Wooa ("Žestoki policajac"), već brutalni novomilenijski južnokorejski, ugledan na jednog drugog Johna – Wicka.

Baletni usporeni pokreti a la Woo nisu fah redatelja Chung-Hyuna Leeja ("Poziv iz prošlosti", također s logom Netflixa) koji samo otvara film klasično akcijski, scenom pljačke mini-marketa ("Kobra", "Otporan na metke", "Hladan kao kamen") koju će spriječiti Ok-ju kad se slučajno nađe tu, planirajući kupiti nešto.

Uvod je akcijski obećavajuć, ali potom treba proći gotovo pola sata da se dogodi iduća tučnjava. U međuvremenu, Lee prikazuje odnos Ok-ju i Min-hee u flešbekovima, no povezanost likova nije pretjerano uvjerljiva da bi gledatelj bio angažiran, možda i stoga redatelj ne precizira je li bila platonska ili romantična, tj. jesu li njih dvije bile nešto više od prijateljica, što bi dalo veću motivacijsku težinu osveti.

Akcijska scena u hotelu je solidna (nož, pištolj, čak i motorna pila), ali vidljivo je da Lee, koliko god pokazivao "mota" za neonsku stilizaciju, ne uspijeva "Balerini" podariti koreografsko-vizualni identitet da bi postala "John Wick", "Atomska plavuša" ili nasljednica "The Villainess" kao južnokorejske kraljice akcije.

Scene su uredne i derivativne, ne pretjerano pamtljive da bi se "Ballerina" uzdigla iznad prosjeka recentnih ženskih akcijskih filmova ("Peppermint", "Anna", "Kate", "Plaćenica", "Jolt", "Metak i milkshake"), iako je od bolja od nekih ("Proud Mary", "Ritam tijela", "Ava", "Presretač", "Majka").

Vjerojatno zato Lee potencira "živopisnost" kvazi-tarantinovskih negativaca kao što je perverzni Choi Pro (Kim Ji-hoon) koji nosi crnu "gimp" masku dok drogira žene poput Min-hee, siluje ih i snima seksualni čin. Koliko se Lee kune u Quentina Tarantina svjedoči i uporaba bacača plamena ("Bilo jednom u... Hollywoodu").

Njegova filmofilija je neupitna, ali dosta toga u "Balerini" djeluje odveć "već viđeno", od akcije do vizualne estetike, da bi bilo istinski osob(e)no poput akcijskih trilera na koje se referira, počevši od "Johna Wicka" i zaključno s njim. Na koncu, Lee je preoteo naslov nadolazećem filmu "Ballerina", odvojku serijala "John Wick" s Anom De Armas u glavnoj ulozi.

Glumica bez dublerice

Jeon Jong-seo je za ulogu počela trenirati nekoliko mjeseci prije udarca prve klape na setu i sve je akcijske scene odradila sama. Respekt.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. travanj 2024 13:03