StoryEditorOCM

BRUNSWICK MARINEAmerikanska flota u splitskoj luci: novinari iz tridesetak europskih nautičkih magazina tri su dana isprobavali nove glisere najveće svjetske brodograđevne grupacije

Piše Gordan Jelavić
26. svibnja 2016. - 19:01

Najveća svjetska brodograđevna grupacija Brunswick Marine za ovogodišnje je europsko predstavljanje novih modela glisera Sea Ray, Bayliner i Boston Whaler odabrala Split.

Novinari tridesetak europskih redakcija bili su gosti najvećeg hrvatskog partnera Brunswicka, tvrtke Nautike centra Nava, koja ih je ugostila na svojim katamaranima i u tri dana provela ih akvatorijem od Splita preko Drvenika i Šolte pa do Hvara i Paklenih otoka. Atraktivni kadrovi Krknjaša, Maslinice i Palmižane idućih će mjeseci biti objavljivani u najprestižnijim nautičkim magazinima, što će sigurno povećati interes za Jadranom kao vrućom čarteraškom destinacijom.

Odabir termina od 17. do 20. svibnja bio je savršen jer se u ljetnim mjesecima prirodne ljepote tih lokacija izgube pod najezdom stotina plovila. Iako su oblaci prijetili kišom, atmosfera je većinu vremena bila prava ljetna s obiljem sunca za bolji fotografski dojam.

image
Uvjeti za snimanje bili su izvanredni
Božidar Vukičević/Cropix

Boston bez premca

Program su u detalje organizirali domaćini iz Nave Inge Ćosić i Dario Marijan, te europski šef marketinga Brunswicka, uvijek nasmijani Glenn Zelen. Uz logistiku plovećih vila na dva trupa i dobru organizaciju, testiranje je išlo kao po traci. Na raspolaganju je bilo 12 novih modela triju sestrinskih brodogradilišta, dužine od pet do 10 metara.

Najveći među njima bio je Boston Whaler 320 Vantage, opremljen s dva Mercury Verada 350 za sjajnu brzinu od 50 čvorova. Iako ima dovoljno opreme za odlazak u ozbiljan ribolov, moćna američka jurilica prvenstveno je namijenjena uživanju i impresioniranju putnika i promatrača.

image
Atmosfera je bila prava ljetna
Božidar Vukičević/Cropix

Svako mesnato sjedalo može se sklopiti i rasklopiti u ležaj, sve je puno masivnog inoksa i u svakom se detalju osjeti kako je riječ o perjanici linije Vantage vrijednoj 350 tisuća dolara. Na brodu se može i duže boraviti jer, osim kuhinje, ima toaletnu kabinu i ležaj za dvoje sa staklenim krovom za pogled na zvjezdano nebo.

Za domaće ljubitelje Boston Whalera pojam je 190 Montauk, klasičan otvoreni gliser pravokutnog tlocrta, san snova za podvodne ribolovce. S motorom od 115 konja postiže 38 čvorova i suvereno klizi preko valova. Nepotopiv i neuništiv, ulijeva povjerenje da će vas s udaljene ribolovne pošte sigurno dovesti do kuće.

Sea Ray je bio zastupljen s četiri modela. Najzanimljiviji je prvi primjerak modela 250 SLX, trupa presvučenog atraktivnom plavom i narančastom folijom. S novim Mercruiserom V8 zapremnine 6.2 litara snage 350 KS postiže maksimalna 42 čvora za samo 15 sekundi od starta. Uz komforan kokpit, od zanimljivih detalja vrijedi izdvojiti potopivu krmenu platformu i sklopive ljestve u pramčanom gavunu.

image
Sea Ray 250 SLX plijenio je pažnju
Božidar Vukičević/Cropix

Jeftini Element

Baylinerovu flotu predvodio je 842 Overnighter s velikom kabinom u pramcu i drugim ležajem ispod kokpita. Uz spavaći potencijal za peteročlanu obitelj. brod nudi udobnu vanjsku blagovaonicu, sunčalište na pramcu i veliku krmenu platformu za ljetne radosti. Za pogon se može odabrati dizelaš ili benzinac snage do 300 konja.

image
Baylineri u defileu ispred Krknjaša
Božidar Vukičević/Cropix

Dva manja Runabouta, VR5 i VR6, nemaju kabine, ali su dobro opremljeni za sportove na vodi i brzi prijevoz, dok veći ima čak i toaletnu kabinu. Za domaće nautičare i iznajmljivače najzanimljiviji su modeli linije Element s niskom cijenom i jednostavnim odabirom opreme i vrste nadgrađa.

U ribolovnom paketu nalaze se električni trolling motor Motorguide, nosači štapova, bazen za živu ješku i teleskopsko pramčano sjedalo. Za naše more petmetarski CC5 ima prenizak profil pramca, ali već CC6 može poslužiti i za borbu s maestralom. Za bočnu stabilnost i lakše ubrzanje zaslužan je trimaranski trup, zbog specifičnog presjeka nazvan M-hull.

Nakon što su plovila isprobali novinari, ekipa iz Nautike centra Nava iskoristila je gostovanje atraktivne flote i za vikend pozvala sve zainteresirane kupce na dane otvorenih vrata s posebnim ponudama za izložene primjerke.

Keith Yunger, predsjednik uprave Baylinera


Zašto ste za europsku prezentaciju odabrali Hrvatsku?
– Svake godine nastojimo biti na drugoj lokaciji i svaki put bude zanimljivo. Nakon Amsterdama i Cannesa, mogu reći da je Split odličan izbor jer mnogi od prisutnih novinara nisu nikada bili ovdje.

Što biste izdvojili iz vaše ponude?
Serija Element posebno je zanimljiva za vaše more i nije skupa. Model od šest metara sa 90 konja košta 19 tisuća dolara. Tko želi trup od sedam metara, može malo pričekati jer ćemo ove jeseni predstaviti Element CC7 s Mercuryjem 115 za 23 tisuće dolara. To bi mogla biti dobra opcija za ribolovce i kupanje.

image
Keith Yunger, predsjednik uprave Baylinera
Božidar Vukičević/Cropix
Jeff Vaughn, potpredsjednik Boston Whalera za prodaju i marketing


Zašto se iz grupacije Brunswick jedino Boston Whaler ne proizvodi u Poljskoj?
– Puno puta smo o tome raspravljali jer bi nam to povećalo konkurentnost na europskom tržištu. Nažalost, tehnologija proizvodnje je drugačija nego kod Sea Raya ili Baylinera. Oni izliju trup i na njega zalijepe palubu, a kod Boston Whalera na trup se stavlja drugi trup i između njega se ulijeva pjena, koja s posebnim strojem ekspandira i stvori jedno tijelo. Prilikom tog postupka stvaraju se velike sile i kalup se mora učvrstiti posebnim čeličnim držačima. Zbog velikih sila kalupi se moraju pet puta češće reparirati. Taj stroj za ekspanziju tada je koštao milijun dolara i njegov transport u Poljsku zasad je neisplativ.

Možete li u Europi proizvoditi neki stariji model?
– Razmišljali smo o tome da za europsko tržište koristimo kalupe starijih modela, ali takve nam redovito uzimaju vojska, policija i druge službe. Vidjet ćemo što će biti u budućnosti, ali mnogi ljudi kupuju Boston Whaler upravo zbog toga što se proizvodi u SAD-u.

image
Jeff Vaughn, potpredsjednik Boston Whalera za prodaju i marketing
Božidar Vukičević/Cropix
Marcel Rijnbeek, direktor Sea Ray Europe


Vaš najmanji model Sea Ray 19 SPX rasprodan je za ovu godinu. Koji je razlog uspjeha?
– Taj je model projektiran za unutrašnji motor, a kad smo ga ponudili s izvanbrodskim Mercuryjem, približili smo ga širem krugu nautičara. Sada je potražnja pola-pola. Cilj je kompanije da u nautiku privuče nove ljude, a ovakav proizvod je kao stvoren za to. Posljednjih godina sve se više bavim razvojem jer me to veseli više od prodaje. Htio bih na mjestu slobodnog motornog prostora napraviti više mjesta za sjedenje kao kod serije SLX. To ćemo sve izvesti u našem razvojnom centru u Poljskoj.

U Europi su izvanbrodski motori vrlo skupi. Kako ste uspjeli složiti povoljnu cijenu?
– Stari model 190 imao je 14 kalupa, a novi samo četiri, što je značajno smanjilo broj radnih sati i cijenu broda. Uskoro ćemo ga ponuditi u paketu s Mercuryjem 115 za 30 tisuća eura. To će se sigurno mnogima svidjeti.

Kakve dojmove nosite iz Hrvatske?
– Ja sam često u Hrvatskoj. Pregledavajući fotografije na mobitelu, vidio sam da sam u Maslinici bio na isti dan prije točno 10 godina. Vrlo smo zadovoljni organizacijom događaja, Inge i Dario su se zaista potrudili i vjerujem da svi sudionici nose dobre dojmove.

image
Marcel Rijnbeek, direktor Sea Ray Europe
Božidar Vukičević/Cropix
23. studeni 2024 03:32