Bavaria S29 Open, najmanji od 12 motornih modela istoimenog brodogradilišta, po mnogim je karakteristikama optimalan obiteljski brod. Riječ je o cruiseru dužine trupa 8,5 metara, kakav se posljednjih godina sve manje susreće jer se proizvođačima to jednostavno – ne isplati.
Osnovna verzija s jednim motorom s PDV-om košta 143 tisuće eura, što je trenutno najpovoljnije u klasi, a ova testirana s dodatnom opremom i dva najsnažnija V6 benzinca vrijedi oko 200.
Koliko god se nama kao kupcima to činilo puno, proizvođači tvrde da na najmanjim modelima imaju najmanji profit, ako ga uopće i imaju. Zato im se to višestruko vrati kad vlasnik za koju godinu odluči otići klasu ili dvije više.
U istome pogonu u Giebelstadtu na 220 tisuća kvadrata serijski se grade brodovi od osam do 18 metara, vrijedni više od milijun eura, pa je neisplativo raditi kompromise u plastici, inoksu i drvenariji. Zaista, mala Bavaria je u svakome detalju iznenađujuće zreo brod, kako u izradi, tako i dobivenom prostoru.
S pet tisuća eura vrijednom krmenom platformom automatski naraste za metar, a dobije se predivna terasa s tikovim podom dimenzija 240x125 cm. Tu se može skakati, sjediti, sunčati ili pak postaviti gumenjak za detaljnije istraživanje obale.
Kad uz to dodate povišeno krmeno sunčalište s bunkerom za spremanje raznih igračaka, jasno je kako će ovo biti najpopularniji dio broda za mlade i aktivne.
Dodatna oprema
Ljubitelji pasivnijeg odmora će sigurno tipovati na pramčani ležaj dimenzija 180x150 cm, gdje se u miru može upijati bakreni sunčani sok.
Uz čvrstu ogradu od inoksa visoku 40 cm, postavljenu s vanjske strane da ostane dvadesetak centimetara za bočne prolaze, za osjećaj sigurnosti dobro bi došao i rukohvat uz bok ležaja, kao na krmi. Skok u more se može odraditi i preko pramca, otkapčanjem sigurnosne sajle iznad sidrenog prostora sa skrivenim električnim vitlom koje spada u dodatnu opremu.
Cijena od 500 eura za pocinčanu Deltu od 10 kilograma s 25 metara lanca nije strašna, ali listajući katalog, puno je tih sitnih važnih detalja koje je mudrije odabrati u tvornici nego naknadno ugrađivati.
Recimo, bimini i pramčani potisnik od 3000 eura, 8000 vrijedna tikova gazišta ili čak tisuću eura skuplja sintetička DuraDeck podloga. Sve su to detalji na vrhu liste prioriteta svakome nautičaru.
Definitivno najvažnija odluka je odabir motora sa Z-prijenosom. Razlika između standardnog jednog Mercruisera od 350 konja i dva Volvo Penta dizelaša D3-220 je golemih 50 tisuća eura. Popularni joystick za lako upravljanje također je skupa opcija, 13 tisuća za Mercury, odnosno 15 za Volvo.
Model na testu je imao dva V6 benzinca Volvo Penta snage po 250 konja, ugrađena uz doplatu od 30 tisuća eura. U praksi su se pokazali vrlo agilni i štedljivi.
Od trenutka glisiranja do pune brzine od 37 čvorova brod je prilično ravan i jednoliko ubrzava. S punim spremnikom od 520 litara autonomija je pri brzini od 20 čvorova 150 milja, što je više nego dovoljno za tjednu avanturu.
Po onome što smo isprobali ni pun gas nije problem jer Bavaria izvrsno drži pravac. Još bolje se ponaša u okretima jer su Z-noge nenadmašne pa tako, ne izlazeći iz režima glisiranja, napravi kružnicu promjera petnaestak metara.
Tajna elastičnosti je u velikoj zapremnini V6 motora od 4,3 litre, što daje okretni moment za veliko ubrzanje i ugodno izvlačenje iz svake pozicije. Komande su lagane i plovidba je općenito vrlo ugodna.
Upravljanje stojeći
Jedina zamjerka ide na upravljanje stojeći, potrebno kod manevriranja u lučici. Sjedalo, naime, ima preklopni dio u tu svrhu, no mehanizam nema opciju srednjeg položaja koji bi bio optimalan.
Opremljenost konzole je odlična, puno analognih krugova u kombinaciji s digitalnim prekidačima svjetala i multifunkcijskim ekranom, malo previše položenim za vidljivost sa sjedala, no sve zajedno s volanom izgleda vrlo sportski. Nakošeni roll-bar visine 190 cm efektno natkriva salon tako da se s platnima cijeli prostor može čvrsto nategnuti i zaštititi od vjetra i sunca.
Kožna kutna garnitura dimenzija 160x135 cm vrlo je udobna iako su nasloni zbog štednje prostora potpuno okomiti. U sredini je okretni trapezoidni drveni stol dužine 75 cm, a nasuprot ljetna kuhinjica s hladnjakom, sudoperom i pločom za postavljanje prijenosnog roštilja.
Taj prostor može poslužiti za dimljene pripreme dok je prava kuhinja tri stepenice niže, ispod palube. Širina otvora masivnih kliznih vrata je 56 cm, a rukohvat s vanjske i unutarnje strane za maksimalnu sigurnost u svim uvjetima plovidbe. Unutrašnji prostor je iznenađujuće bogat drvom, više nego kod razvikanih konkurenata i prvi dojam je odličan.
Nisu to neki značajni volumeni, ali možemo slobodno reći da je u pitanju vrlo efektno dizajniran i iskorišten prostor. Visina središnjeg dijela je do 185 centimetara s laganim padom prema 170 u krmenoj kabini i toaletnom prostoru. Osobno cijenim svaki centimetar, iako treba uzeti u obzir da bi za dodatnih 5 cm visine trebalo odabrati metar dužu i značajno skuplju Bavariu 33.
Uz dugački kuhinjski dio s crnom staklokeramičkom pločom, sudoperom i hladnjakom, prostorom dominiraju viseći ormarići, njih osam.
Zamjerka ide na kuhinjsku slavinu bez izvlačnog dijela, sad već standardnog u domaćinstvima. Oko blagovaoničkoga stola dimenzija 104x61 cm ima mjesta za 4-5 ljudi, iako će se on koristiti samo za lošega vremena. Vjerojatnije je da će taj prostor sa spuštenim stolom biti češće postavljen kao ležaj dužine 200 cm, na početku širok 150 cm s pogledom na LCD televizor u pramcu i stropni otvor.
Četiri ležaja
Krmena kabina s ležajem 190x140 cm odvojena je vratima i po visini do stropa od 53 cm manje atraktivna za spavanje, iako u stajaćem dijelu ima visinu od 170 cm i mali naslonjač s unutrašnjim spremnikom. Ima svjetlo za čitanje, ormarić s policama i poseban noćni ormarić s poklopcem bez šarki, što nije baš najsretnije rješenje. Prirodno svjetlo ima sa stropa, dok zrak u kabinu dolazi preko bočnog prozora.
Toaletni prostor s tušem je tlocrtnih dimenzija 100x130 (kod školjke je širina 60 cm). Umivaonik u kutu s crnom pločom je dobro dimenzioniran i ponovno dominira drvenarija za ugodniji boravak.
Poseban detalj je rukohvat na ulazu u toalet profiliran u pregradi od masiva, kao i na rubu kuhinje. Valja istaknuti i rolo zavjese na svim prozorima, važan detalj za zaštitu od ranojutarnjeg sunca.
Ukupan dojam broda je vrlo pozitivan, posebno kvaliteta završne izrade. Benzinski motori su racionalan izbor za sve koji godišnje ne rade više stotina sati.
Uz suzdržanost kod izbora dodatne opreme moguće je za umjerenu cijenu složiti obiteljski brod koji će estetikom i funkcionalnošću sigurno zadovoljiti ljepše polovice, a lakoćom upravljanja i glavu obitelji.
Jedino će za isporuku trebati pričekati iduću sezonu, što je boljka većine današnjih proizvođača brodova.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....