Čekajući gumenjak na dogovorenom mjestu nismo ni primijetili da već neko vrijeme pluta u našoj neposrednoj blizini, sve dok se nije okrenuo bokom. Naime, za svojih gotovo sedam metara dužine Bura 6.7 Step ima neuobičajeno uzak i relativno nizak pramac, pa se pogledom sprijeda doima barem dva metra kraćim.
Osim toga, one dvije peraje na krmi, karakteristične za veće modele gumenjaka Bura, blago su nagnute prema unutra, pa i krmeni dio djeluje užim od stvarnih dva i pol metra. Krmeni dio tubusa samo je manjim dijelom uronjen u more i do upravljačke konzole približno paralelan s vodenom linijom. Ovdje se blago lomi i podiže prema gore, pa na prednjoj trećini opet teži da prati vodenu liniju.
Veliki škaf
Koncepcija gumenjaka je krajnje jednostavna. Na pramčani dio tubusa nalijepljeno je dosta široko čvrsto plastično gazište u čijim su kutovima dvije robusne privezne kaštanjole primjerenih dimenzija. Iste kaštanjole su i na krmi, ali postavljene gotovo okomito.
Na cijelom pramčanom dijelu, a negdje u visini polovine tubusa, ugrađen je veliki pramčani škaf s dvije portele. Umetanjem za to predviđenih jastuka cijela površina postaje ležaj za sunčanje.
Manja prednja portela otvara manji lančanik, ipak dovoljno velik za sklopljeno sidro i sidreni konop, a ostali dio ovoga volumena, od škafa do dna trupa, prostran je i dubok gavun, podizanjem velike portele i dosta pregledan. Jedina zamjerka odnosi se na štoper, koji je postavljen da otvorenu portelu drži podignutom.
Naime, ovdje je ugrađena opruga čiji navoji otvorenoj porteli služe kao potporanj, no ako se slučajno zapne za nju, portela svom svojom težinom pada, što može biti dosta opasno. Na isti način riješen je i štoper pod krmenim sjedalom, pa ih je uputno zamijeniti nekim kvalitetnijim rješenjem.
U središnjem dijelu kokpita ugrađena je uska, u gornjem dijelu i naglašeno nagnuta upravljačka konzola. Prednji dio konzole izveden je kao udobno sjedalo, a u gavunu ispod njega ugrađen je akumulator. Instrumente za kontrolu rada motora i električne prekidače od močenja odlično štiti malo, nisko i zakrivljeno vjetrobransko staklo.
Robusni rukohvat
Rukohvat izveden od robusne zakrivljene cijevi prati linije stakla i štiti rubove kokpita od oštećenja. Navigacijska svjetla postavljena na konzoli također su zaštićena ovim rukohvatom i za njih se ne može zapinjati, čime je riješen jedan od češćih problema na ovakvim brodicama.
Gumenjak nema sjedalo za kormilara, na pristojnoj udaljenosti od konzole podignut je naslon širine konzole, dakle, dovoljno udoban za jednu osobu. Ručica za upravljanje motorom malo je spuštena i priljubljena uz desnu stranu konzole, pa nimalo ne smeta pri okretanju timuna.
Cijeli krmeni dio kokpita zauzima veliko polukružno sjedalo s naslonom, koje je udobno za tri odrasle osobe, a volumen ispod sjedala iskorišten je za još jedan veliki gavun. Ranije spomenute podignute peraje, osim što su predviđene za ugradnju krmenog svjetla, VHF antene i druge opreme, koji dijelom zamjenjuju funkciju rollbara, odlični su nasloni bočnim dijelovima ovog sjedala.
Uz bočne rubove poda kokpita podignut je prag visine pedlja, što tubuse s unutarnje strane odlično štiti od oštećenja, a u krmenim kutovima kokpita dva su velika otvora za drenažu. Primjerenih su dimenzija, ali im je rub malo iznad razine poda te nešto vode ipak ostaje u kokpitu.
Impresivno ubrzanje
Bura 6.7 Step predviđena je za motore do 150 konjskih snaga, a upravo takav, Mercury 150 Pro XS, imali smo na testiranoj brodici.
Na minimumu od 600 okretaja lagano klizi površinom brzinom od 2,5 čvorova i daljnjim dodavanjem gasa samo lagano podiže brzinu sve do 2000 okretaja kada postiže 9 čvorova. Nakon toga brzina raste ujednačeno i znatno progresivnije, otprilike na svakih 100 okretaja po jedan čvor.
S troje ukrcanih i s maksimalnih 6000 okretaja postigli smo brzinu od 48,5 čvorova, moram priznati neočekivanih.
Način na koji ubrzava također je vrlo uvjerljiv. U četvrtoj sekundi brzina već prelazi 20 čvorova, u sedmoj 30, u jedanaestoj i više od 40, a u idućih desetak sekundi i maksimalnu brzinu.
Prema svemu viđenom, izgleda kako je skala ugrađena u podvodnom dijelu trupa odlično pogođena. Naime, podvodni dio trupa na Buri 6.9 Step nije u istoj ravnini. Negdje u razini upravljačke konzole ima ugrađenu skalu koja ga dijeli na dva nivoa, pramčani dublji, a krmeni nekoliko centimetara podignut.
Dinamičko opterećenje na trup ionako je uglavnom samo u prvom metru kontakta s morem, a krma samo stvara otpor. Ugrađena skala stvara područje niskog tlaka, usisava zrak sa strane i ispod krme se stvara zračni jastuk, što smanjuje trenje, pospješuje brzinu, a smanjuje i potrošnju goriva.
Val koji stvara u plovidbi je zanemariv, a ni krmeni val nije naročito izražen. Startajući u punom okretu opiše kružnicu promjera približno svoje dužine, a u oštrom okretu na većim brzinama taj promjer je dvadesetak metara. Tijekom testa na moru je bila bonaca i pri svim brzinama brodica se ponašala odlično, bez bilo kakvog valjanja ili posrtanja. Manja valjanja osjetila su se samo pri nailasku na valove plovila u prolazu, i to samo na brzinama iznad 40 čvorova.
Testiranje karakteristika gumenjaka s motorima maksimalne nominalne snage uvijek može biti pomalo rizično, međutim, na ovom to nije slučaj. Ipak, osim maksimalne brzine, mislim kako bi svi ostali parametri bili otprilike jednaki i s trećinom slabijim motorom.