Yamaha već više od 60 godina radi na afirmaciji inženjerske izvrsnosti. Proizvodeći snažne izvanbrodske motore za radne i rekreativne potrebe Yamaha neprestano nastoji pomicati granice performansi, učinkovitosti potrošnje goriva i inovacija, dok istodobno i dalje želi biti sinonim pouzdanosti.
Renomirana kompanija iz Iwate je upravo najavila inovacije u svom V6 asortimanu. Nova V6 serija dijeli DNK vrhunskog modela XTO, koji se odražava u njegovoj vrhunskoj tehnologiji i preciznosti, što dovodi do još uzbudljivih svojstava. Spojem snage, učinkovitosti i strasti, Yamahin inovativni dizajn postavlja novi standard za svojstva izvanbrodskih V6 motora u rasponu snage od 300 KS i od 250 KS.
Ekstremne razine snage
Segment Premium V6 cilja na široki spektar korisnika, od onih što svakodnevno plove pazeći na potrošnju do onih koji traže trenutke nabijene adrenalinom. Dizajniran za svakoga, od profesionalaca do novopečenih korisnika, novi asortiman V6 donosi ekstreman doživljaj.
Elegantan, suvremen i lagan dizajn temelji se na brojnim stilskim pojedinostima modela XTO, za V6 motore od 300 KS i od 250 KS, značajke kao što su digitalno električno upravljanje (DES), Yamahina ekskluzivna funkcija TotalTilt i povratni ispuh za poboljšanje potiska (TERE), dopunjene su atraktivnim novim izgledom nadahnutim modelom XTO.
DES upravljanje
Digitalno električno upravljanje (DES) je sada ugrađeno u V6 motore od 300 KS i od 250 KS koji su opremljeni sustavom Steer by Wire. Digitalno električno upravljanje pruža uglađeniji i intuitivniji doživljaj upravljanja, bez povremenog curenja hidrauličnih sustava ili kabela za upravljanje koji tijekom vremena postaju smetnja, a ovo poboljšano iskustvo vožnje traje dulje nego ikad prije.
Koristi se nastavljaju na krmi gdje je čista površina, bez pumpi ili crijeva. Motori koji su opremljeni sustavom DBW mogu biti opremljeni i novim neobveznim sustavom Helm Master EX koji se jednostavno ugrađuje.
Motori V6 od 300 KS i od 250 KS koji nemaju sustav SBW, u potpunosti su kompatibilni sa sustavom neobveznog digitalnog električnog upravljanja (DES) ili uobičajenog hidrauličkog upravljanja.
Yamahina ekskluzivna funkcija TotalTilt omogućuje potpuno podizanje ili spuštanje (dok se ne dodirne klip trima), iz bilo kojeg položaja jednostavnim dvostrukim pritiskom na odgovarajući gumb za nagib.
Tijekom postupka oglašava se zvučni signal kako bi druge upozorio da oslobode prostor oko izvanbrodskog motora, a integrirani graničnik nagiba pomaže u sprječavanju nehotičnih oštećenja.
Bolje manevriranje
Sustav povratnog ispuha za poboljšanje potiska (TERE) služi za bolje manevriranje u vožnji prema natrag i pri malim brzinama. Pri vožnji unatrag ispod 2500 o/min, sustav TERE zadržava mjehuriće ispuha iznad ploče za održavanje propelera u vodi i dalje od njega. Propeler stoga zahvaća samo vodu bez mjehurića, što dovodi do izvanrednog povratnog potiska i nadzora.
Kako bi se dodatno poboljšala upravljivost, može se kombinirati neobvezni sustav DES s upravljačkom palicom Helm Master EX, što je vrlo korisno u pristaništima i skučenim prostorima.
Koristeći rješenja modela XTO, nove V6 pente sada imaju donju jedinicu u boji, novi jednodijelni gornji poklopac s oblikovanim zračnim kanalom koji odvodi vodu, novi donji oblik poklopca i oplate, kao i vrhunsku grafiku.
Također preuzeti s modela XTO, donji nosači motora veći su i mekši, što omogućuje manje vibracija i uglađeniju vožnju. Novi V6 motori zapremnine 4,2 litre od 300 KS i od 250 KS imaju novu i poboljšanu donju jedinicu s novim komponentama i dizajnerskim značajkama. Novi dizajn profila zubaca zupčanika poboljšao je kontakt i smanjio površinski tlak. Osim toga, promjenom protoka ulja unutar donjeg dijela i ležajeva koji podržavaju zupčanike poboljšana je izdržljivost.
Novi model od 225 KS
DNK vodećeg modela XTO vidljiva je i u novom Yamahinu V6 motoru od 225 KS, a nasljeđe se nastavlja objedinjavanjem inovativnih novih značajki, poboljšanem pouzdanosti i uzbudljivih svojstava.
Novi V6 blok cilindra velike zapremnine od 225 KS, poput većih V6 modela, ima jedinstveni dugi usisni razvodnik, ispuh unutar bloka, elektronički upravljački modul (ECM Electronic Control Module) za kontrolirani sustav ubrizgavanja goriva i promjenjivi zakretni moment bregastog vratila (VCT, Variable Camshaft Timing), što dovodi do izvanredne pouzdanosti i izvrsne učinkovitosti goriva.
Motor V6 snage 225 KS u potpunosti je kompatibilan s opcijskim sustavom DES, koji omogućuje čisti prostor na dnu plovila. Na njemu je i TotalTilt, a inačica s 225 "konja" opremljena je i sustavom povratnog ispuha za poboljšanje potiska (TERE). Novi V6 motori zapremine 4,2 litre od 225 KS također imaju novu i poboljšanu donju jedinicu s novim komponentama i dizajnerskim značajkama.
Novi bočni nosač
Novi bočni nosač upravljačkog sustava Drive-by-Wire 6X9 osmišljen je kako bi prednosti sustava Helm Master EX doveo do šireg spektra plovila. Bočni nosač sustava DBW upotrebljava Yamahin najnoviji elektronički upravljački sustav, što dovodi do puno uglađenijeg i puno preciznijeg upravljanja kroz raspon snage.
Lako se postavlja, a kontrola daje graditeljima brodova i trgovcima veću fleksibilnost tijekom namještanja vrhunskih dvostrukih konzola i drugih plovila s jednim motorom gdje je sustav Helm Master EX nezaobilazan. Bočni nosač sustava DBW pogodan je za konfiguracije jednog Yamahina izvanbrodskog motora od 150 KS ili jačeg.
Novi Yamaha V6 asortiman i novi bočni nosač sustava DBW bit će na europskom tržištu dostupni od sezone 2022. godine u mreži hrvatskog distributera TM Zagreb.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....