Ivan Kljaković Gašpić (32), jedan od najtrofejnijih hrvatskih jedriličara u povijesti okrenuo je novu životnu stranicu. Nakon povratka iz Rio de Janeira gdje je u klasi finn osvojio peto mjesto, započeo je s angažmanom u AD brodovima, solinskom malom brodogradilištu koje već dvije godine financijski pomaže njegovu sportsku karijeru koristeći ga kao zaštitno lice.
No, umjesto ranije dogovorenog manje zahtjevnog angažmana u odjelu marketinga, spletom okolnosti njegovo prvo kancelarijsko radno mjesto zove se sales manager ili šef prodaje, ključno mjesto za komercijalni opstanak uglednog proizvođača jedrilica Salona.
Kako je došlo do suradnje sa Salonom i što će to značiti za njegovu sportsku karijeru, doznali smo u razgovoru s Kljakovićem Gašpićem.
- Je li ovo kraj olimpijske karijere?
- Zasad ne želim donositi takve zaključke. Nakon 20 godina jedrenja vrijeme je za pauzu. U sportu sam odradio puno, imam dvije svjetske i sedam europskih medalja. Jedriličarski savez i Labud će imati razumijevanja za ovaj moj time out. Neću se ostaviti sporta - bicikla i teretana će uvijek biti tu. Sigurno neću otići iz jedrenja, bit ću aktivan na brodovima za svoj gušt i za nekoliko mjeseci se sigurno mogu spremiti za regatu.
- Ima li nade za Tokio?
- Ja znam koliko mi je svaki olimpijski ciklus uzeo vremena i energije. Puno toga ovisi o Savezu i sponzorima. Ne želim ganjati medalju pod svaku cijenu, to bi bilo sebično od mene. Nisam više mulac, sad imam obitelj i moram biti odgovoran otac i muž. Supruga mi je na kraju specijalizacije u Zagrebu i sada čuvam dvoje djece i uživam u kućanskim poslovima. Želim s njima zaspati i buditi se kraj njih. To mi je sada najvažnije.
- Može li se u Hrvatskoj živjeti od jedrenja?
- Ljudi često imaju dojam da se od sporta dobro živi. Ja sam svoje financijske probleme rješavao angažmanom na Esimitu i na America's Cupu. Iskreno, ne bih htio za desetak-petnaest godina skiperavati za život, uz sve poštovanje prema toj profesiji. Želim započeti novu karijeru i dati svoj doprinos u izgradnji Salone. To je veliki profesionalni izazov, ali ja sam spreman.
- Kako ćete povezati Salonu sa svojim svijetom profesionalnog jedrenja?
- Zajedno s našim glavnim dobavljačima i partnerima napravit ćemo pravi regatni tim i graditi dobar imidž prema vani. Sredstva planirana za izlaganje na sajmu u Düsseldorfu uložit ćemo u gradnju regatne Salone 380 ibc. Planiramo sagraditi dva ili tri broda istih karakteristika kako bi natjecanje bilo zanimljivije. U idućoj godini nećemo puno nastupati već ćemo se pripremati za Svjetsko prvenstvo ORC u srpnju u Trstu.
- U medijima je najavljen i vaš angažman u Marini Kaštela?
- Moja ideja je da tamo razvijemo regatni centar i da se organizacijom velikih natjecanja jedrenje digne na višu razinu. Jedrenje je jedan od hrvatskih izvoznih aduta i za to iskoristiti trebamo prave ljude na pravim pozicijama. Tu bi dobro došao angažman Hrvatskog jedriličarskog saveza koji bi trebao više raditi na promociji i popularizaciji jedrenja, organizaciji raznih tečajeva i škola. Olimpijsko jedrenje je jedan uzak segment i ne bi trebalo uzimati više od 10 posto aktivnosti Saveza.
- Što planirate promijeniti u Saloni?
- Novi direktori Salona grupe i AD brodova Marc Schinerl i Oliver Petrina imaju punu potporu vlasnika. Imaju veliko iskustvo u novim tehnologijama i vjerujem da će kao strastveni jedriličari napraviti dobar posao. Zasad se bavimo unutrašnjom organizacijom, sređivanjem kostura iz ormara i vraćanjem starih dugova dobavljačima. Da bi se sredile te sve dubioze treba puno vremena. Sigurno je jedino da nećemo ulaziti u projekte koji nam neće donositi profit.
- Puno radnika je otišlo iz Salone?
- To je najveća greška bivših uprava. Toliki broj ljudi školovati, stvoriti i odbaciti je zbilja loša odluka. Sada imamo situaciju da na natječaju tražimo inženjere brodogradnje, modelare, stolare, lakirere... Za naš plan od 25 brodova godišnje optimum je šezdesetak radnika.
- Hoćete li uskoro predstaviti nove modele?
- Na ljeto ćemo izbaciti 16 metara dugu Salonu 550 po projektu Javiera Soto Acebala. Sada počinjemo raditi alate i kalupe. Cilj je da razinu kvalitete i završne obrade podignemo još jednu razinu više i da se Salona na tržištu pozicionira među Solaris, Grand Soleil i X-yachts. Zvuči pretenciozno, ali luksuzni perfomance cruiser je klasa kojoj Salona pripada.