Splitski Jadroplov izvijestio je Hrvatsku agenciju za nadzor financijskih usluga te Zagrebačku burzu da je "22. siječnja 2021. godine sa zainteresiranim kupcem dogovorio prodaju broda Bene". Visina transakcije nije službeno objavljena.
Brod je izgrađen 2001. u Japanu, registriran je za prijevoz sipkih tereta, a Jadroplov ga je kupio u jesen 2013. godine.
Nosivost mu je 50.212 tona, dužina 189,8 metara, širina 32,26 metara, glavni stroj M.A.N. snage je 8090 kilovata, a maksimalna brzina mu je 13 čvorova.
Pretpostavlja se da će se predaja novom vlasniku odraditi ispred luke Asam Asam u Indoneziji (Borneo). Naime, tamo je brod doplovio prije nekoliko dana iz Kine.
Kovačić: Smanjujemo dugove, situacija na tržištu bolja je nego prošle godine
Za komentar smo upitali Branimira Kovačića, predsjednika Uprave Jadroplova. Potvrdio nam je da je prodaja dogovorena, no ona bi se trebala formalizirati za oko mjesec dana.
Kupac i iznos transakcije su poslovna tajna, ali potvrdio nam je da se ovim potezom smanjuju dugovi tvrtke.
- Nadam se da će doći bolji period za poslovanje Jadroplova, ali i brodarstvo općenito. Situacija na tržištu trenutno je bolja nego prošle godine, srednje svjetske vozarine kreću se u rasponu od 8 do 12.000 dolara - dodao je Kovačić.
Pritužbe pomoraca i blokada u Bangladešu
Podsjetimo, prije dvije godine brod Bene deset je mjeseci stajao pod sudskom mjerom pred lukom u Bangladešu.
Također, kako je pisala Slobodna Dalmacija, brojni pomorci žalili su se na katastrofalne uvjete na brodovima Jadroplova. Riječ je bila o brodovima Split i Bene:
Najavljena dokapitalizacija
Kako piše Seebiz, kompanija je početkom prosinca prošle godine donijela odluku o smanjenju temeljnog kapitala za 65,46 milijuna kuna radi pokrića gubitaka. Sada temeljni kapital splitskog brodara iznosi samo 16,36 milijuna kuna. Nominalna vrijednost dionice pala je s 50 na 10 kuna.
Bio je to nužan preduvjet za najavljenu dokapitalizaciju. Novi strateški partner ili više njih, kako je predviđeno lanjskom odlukom skupštine, nakon ovog olakšanja tereta unijet će najviše 40,9 milijuna kuna kapitala, što znači da bi država, koja je sada u Jadroplovu većinski vlasnik s udjelom od preko 70 posto, konačno usitnila svoje vlasničke pozicije i prepustila kontrolu novim “igračima”. Nakon smanjenja kapitala za pokrivanje iz buduće dobiti preostat će još 10,7 milijuna kuna.
Cilj je da se proces dokapitalizacije ove godine barem pokrene, ako ne i dovrši. U Jadroplovu trenutno nešto lakše dišu zahvaljujući kreditu koji mu je početkom prošle godine osigurala Vlada, uspješno su reprogramirane postojeće obveze i postignut dogovor o zatvaranju duga uz značajan otpis s njemačkom Nord LB.
Prije pet godina, inače, kada je Jadroplov prvi put smanjio temeljni kapital, on je bio na razini od 589 milijuna kuna, a nominalna vrijednost dionice iznosila je 360 kuna, piše Seebiz.