Od ove sezone izvanbrodski motori se ugrađuju i na Jeanneauove modele Leader od 30 i 33 stope, što je samo nastavak trenda popularizacije te vrste pogona. S obzirom na to da se radi o gliserima težine četiri, odnosno pet tona, jasno je kako je to zadatak za pente velike zapremnine.
Prototip Leadera 33 koji smo isprobali na tvorničkom testu u Cannesu na krmi je imao dvije V6 Yamahe snage po 250 KS. Taj je brod dosad bio dostupan u dizelskim varijantama s Volvo Pentama snage 220 KS i benzinskim Mercruiserima od 250 ili 300 konja, a uz doplatu se ugrađivao i sustav za upravljanje s joystickom.
Prilagodljivost različitim ukusima bez velikih modifikacija recept je za tržišni uspjeh, pa tako ni Leader outboard nije puno drukčiji od navedenih modela. Praznina u krmi nastala izbacivanjem motora iskorištena je za uvijek korisno veliko spremište. Iako se proizvodi i u otvorenoj varijanti s roll-barom, hardtop verzija je puno bolji izbor za plovidbu tijekom cijele godine.
Uostalom, s velikim kliznim otvorom na krovu, svima u kokpitu u nekoliko sekunda omogući se dovoljno sunca i zraka. To se pokazalo i na cjelodnevnim testovima jer smo s otvorenim modelima u srazu s valovima redovito dobivali porciju morske pjene i kapljica.
Krovom zaštićen prostor idealan je za boravak u svako doba dana. Stol za četvero se doduše može složiti i u otvorenoj pramčanoj kabini, ali nekako se za Sredozemlje kao prvi izbor nameće objedovanje s pogledom na more.
Preklopne klupe
Taj prostor složen je upravo onako kako ga zamišlja većina današnjih nautičara – modularan, preklopan i udoban sa svime nadohvat ruke. Sredinom dominira drveni stol na masivnom inoks postolju, pametno dizajniran s polukružnim rukohvatom i dvije rupe za čaše. Taj aneks služi i kao potpora kad se stol raskrili u veliku blagovaoničku površinu za šest osoba.
Uz desni bok je kuhinjski blok sa sudoperom, hladnjakom i radnom plohom za pripremu hrane i pića.
I prednji i stražnji dio velike kutne garniture u obliku slova C imaju dvojaku ulogu, prvi kao kopilotsko mjesto za dvoje, a potonji za stvaranje sunčališta ili romantične klupe za pogled prema krmi.
Slobodna krmena platforma, kao najveća prednost unutrašnjih motora, ovdje je uskraćena komfora na sredini, ali se svejedno može ugodno proći s jedne strane na drugu, dok velike površine repova omogućavaju i mimoilaženje. U desnom dijelu su ugrađene ljestve za more, a na gaznu površinu su ukopana dva inoks hvatišta za ruke, praktičan detalj popularan u zadnje vrijeme.
Odmah pri ruci su dvije okomite privezne bitve pošteno odmjerenih dimenzija. I s lijeve strane su iste takve bitve tako da su potrebe broda od pet tona više nego zadovoljene.
Da koji val ne bi slučajno došao do kokpita, ugrađena je stuba s inoks vratima kao praktičnim detaljem. Za potrebu se do kokpita može doći i s lijeve platforme, ali taj je put prvenstveno namijenjen za obilazak nadgrađa i privez bokobrana. Za lakše penjanje je u plastici ukopana stuba, malo prenisko za punu funkcionalnost.
Privlačan ambijent
S obiju strana se ugodno i sigurno hoda zahvaljujući ekscentrično izbačenoj ogradi i rukohvatima na krovu. Cilj je stići do sunčališta na pramcu, gdje se uz dvostruku ogradu nalaze dodatni rukohvati i otvori za čaše na podu. Središnji umetak na sunčalištu je, naravno, odvojen jer se ispod njega nalazi prozor pramčane kabine.
Vodilica sidrenog lanca, električni vinč i poklopac lančanika su efektno ukopani i uklapaju se u dojam uzorne ergonomije cijele palube.
Iako je vanjština ono što prvo upada u oko, najimpresivniji dio Leadera je ipak unutrašnjost. Puno drva, visoka završna obrada, kvaliteta presvlaka i diskretna LED rasvjeta zajedno stvaraju ambijent privlačan i najizbirljivijima. Od samog ulaska niz stube otvara se svijet stvoren za dulji boravak četvero putnika.
Visina iznad 190 centimetara preduvjet je za ugodan osjećaj u svim prostorijama. Uz sve bočne otvore na trupu, iznad dijela krmene kabine i kuhinje smještenih ispod kokpita, strop je od stakla, što je dodatni plus za prirodno svjetlo. Tlocrtno je potpuno preuzet koncept od metar duljega i 30 centimetara širega Leadera 36, tako da kupci u trupu od samo 8,82 metra dobivaju visoku razinu komfora.
Dizajnerska iluzija je još veća kada se pojedinačno krene nabrajati sve što stane unutra. Na prvom mjestu je pramčana kabina s udobnim naslonjačem okrenutim prema kuhinji i rotirajućim preklopnim stolićem. Pomicanjem naslona i stola dobije se prostor za razvlačenje donjeg dijela kreveta na punu dužinu, vrlo koristan trik.
Puno gasa za glisiranje
Druga čarolija je u kliznim vratima za odvajanje sobe od kuhinje po noći ili dok pripremate hranu. Elegantna kuhinja je u crno-bijeloj kombinaciji s dva plamenika, mikrovalnom pećnicom, hladnjakom i dovoljno pretinaca za posuđe.
Toaletni prostor također odiše atraktivnim detaljima od inoksa i drvenog namještaja.
Prostor je odvojen u dva dijela pa se masivna drvena vrata i okrugli umivaonik neće morati detaljno čistiti nakon svakog tuširanja. Tri svjetlosna i jedan zračni otvor ispunjavaju sve prohtjeve.
Jednako svijetla je i krmena kabina s ležajem za dvoje, integriranim naslonjačem, ormarićem i policom, ništa manje komforna od pramčane.
Kad smo utvrdili visoki dojam u estetici i funkcionalnosti, red je posvetiti se temeljnom pitanju – kako brod težak pet tona plovi s pentama?
Teže nego što smo očekivali. Za dovesti Leadera do glisiranja, potrebno je puno gasa, točnije, užitak počinje tek kad se obrtomjer zavrti preko 4000 okretaja u minuti. Sve ispod toga može se smatrati mučenjem, što pokazuje i naša tablica.
Dodavanjem gasa po 500 okretaja potrošnja je rasla za 50 posto, a brzinomjer svega za čvor-dva. Naruku nam nisu išli ni valovi visine od jedan-dva metra, pa su rezultati mjerenja nešto lošiji od onih koje su kolege postigli dan ranije po mirnomu moru.
Tek kad smo ušli u režim glisiranja, počeo je rodeo po valovima koje je Leader vrlo efektno preskakao.
Masa je u ovakvim situacijama dobra stvar pa smo bili vrlo zadovoljni kako se francuz ponašao. Bilo je tu posrtanja i prskanja i brisači su dobro obavili svoj dio posla, no nijednom nismo osjetili gubitak kontrole. Odlično sjedalo, dobar oslonac, volan i elektroničke komande spremni su za sve uvjete. Rezerva snage od 500 KS ipak je respektabilna i značajno nam je olakšala prolazak kroz zahtjevne uvjete. Punu brzinu od 36 čvorova nismo postigli, no i s 30 smo mogli biti zadovoljni.
Autonomija 145 milja
Krivulja potrošnje na našem testu kretala se od četiri do šest litara po prijeđenoj milji, dok je najbolji rezultat od 3,6 litara ostvaren plovidbom brzinom od 25 čvorova po bonaci. S dostupnih 520 litara goriva to daje skroman doseg od 145 milja. Za usporedbu, s dvije dizelske Volvo Pente snage po 220 KS na 25 čvorova potrošnja je 60 litara na sat i doseg 200 milja.
Bez obzira na to koju vrstu pogona odabrali, Leader je svakako jedan od favorita u klasi cruisera s dvije kabine. S ukupnom cijenom od 200 do 300 tisuća eura, ovisno o motorima i dodatnoj opremi, izlazi iz okvira Merry Fishera dostupnih široj publici, ali je po prikazanom odličan pokazatelj današnjih dosega europske male brodogradnje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....