StoryEditorOCM

Gliser s komforomJeanneau Merry Fisher 10.95 s dvije moćne Yamahe od 300 ‘konja‘ otišao je vrlo daleko od svojih korijena, nudi tri kabine i životni prostor za veću obitelj

Piše Gordan Jelavić
7. svibnja 2018. - 14:29

Sve snažniji izvanbrodski motori omogućili su projektantima da za njih prilagode i brodove duže od deset metara što je do prije koju godinu bilo nezamislivo. Još kad na krmi ima mjesta za uparivanje moćnih šestaka, onda mogućnostima nema kraja.

Jeanneau Merry Fisher, kao sinonim za mali obiteljski gliser s kabinom, u najvećoj je verziji oznake 10.95 otišao vrlo daleko od svojih korijena.

Vanjski pogon ga stavlja u isti koš s malim brodicama, no po stilu i komforu prije bi se mogao svrstati u neku višu kategoriju cruisera. Glavna karakteristika je mogućnost odabira tri odvojene kabine, što je za brojnije obitelji dragocjen podatak. Tko želi, može iskoristiti i stol u širokoj blagovaonici, što za odrasle i djecu donosi ukupno osam spavaćih mjesta.

image
Sklapanjem stola se dobije pomoćni ležaj
Gordan Jelavić

Uz smještajni kapacitet, druga velika kvaliteta broda je iznenađujuća brzina od 38 čvorova, što je za 6-7 tona težak brod u punoj spremi vrlo dobar rezultat. Uz brzinu je još zanimljiviji odličan osjećaj za volanom kao na manjim modelima jer je trup dobro balansiran i mami na stiskanje ručice gasa. Iako težak interijer nije utjecao na stabilnost, kod pretjerivanja se ipak čuje zvuk škripanja namještaja kao podsjetnik na veliku unutrašnju masu.

Panoramski pogled

Najviše dopuštenih 600 konja na krmi dobro se nosi sa svim izazovima i u umjerenoj plovidbi neće izazvati potres u kućnom budžetu. Dva spremnika od po 400 litara trebala bi biti dovoljna za đitu od 200 milja, iako svako dodavanje gasa smanjuje doseg.

image
Dva motora dobro su se uklopila
Gordan Jelavić

Na punom gasu trenutna potrošnja je iznosila visokih 205 litara na sat. Buka motora je na 6000 okretaja također visoka, pa je svakako korisno zatvoriti trokrilna klizna vrata. Uz dobru zvučnu izolaciju, unutrašnjost krase velike i zatamnjene staklene površine za lijep ugođaj.

Zbog krmenih kabina, podnica je u salonu povišena te se pruža neometan panoramski pogled uokolo. Dotok zraka osiguravaju krovni i bočni otvori, te skiperska klizna vrata – sigurnosno i funkcionalno najdragocjeniji detalj na brodu. S uvijek slobodnim pristupom širokom bočnom prolazu, odnosno pramcu i krmi, puno je lakše obaviti sve manevre i pristajanja.

Sportski profilirana skiperska fotelja u skladu je s atraktivno oblikovanim kokpitom i ukupna ergonomija je na visokoj razini. Ručice motora s elektronskim prijenosom su povišene i uklapaju se s crnim instrumentima i volanom. Na konzolu su ugrađeni palica pramčanog potisnika i flapsovi koje za vrijeme testa nismo imali potrebu podešavati.

image
Crni kokpit sa svim potrebnim elementima
Gordan Jelavić

Zaliha momenta

Ne gledajući podatke o trenutnoj potrošnji, s najvećim Merry Fisherom se može sportski ploviti i pritom lijepo zabaviti. Jednostavno upravljanje i impresivna snaga su dobra kombinacija, iako je za ulazak u režim glisiranja potrebno dobro stisnuti gas.

Da bi se masa izdignula na gliserskom trupu potrebno je motore zavrtjeti na 3500 okretaja, no već na 4000 brzina se ustali na 23 čvora i optimalnoj potrošnji od četiri litre po prijeđenoj milji. Zaliha okretnog momenta omogućava čak i oštre okrete u krug, pod uvjetom da se ne izlazi iz faze glisiranja.

image
Azurnom obalom jurili smo 38 čvorova
Gordan Jelavić

Teoretski, na krmu bi se mogli postaviti i nešto slabiji motori od 250 ili 225 konja (obvezno šest cilindara), no s više putnika i algi na trupu to bi moglo pokvariti prikazanu agilnost i prouzročiti veću potrošnju. Sve u svemu, veliki Jeanneau se pokazao vrlo okretnim i lako upravljivim plovilom.

Kao moderan kruzer s tri odvojene kabine i četvrtim ležajem u širokom salonu, nudi komfor jedrilice te će time privući velik broj kupaca. Visinu između 185 i 190 centimetara na ulazu u sve tri kabine i u kupaonici malo tko može ponuditi na trupu od deset metara.

Prostrani salon s dugačkim kuhinjskim blokom i dodatnim pretincima na visini, te veliki stol s udobnim naslonjačima stvoreni su za ugodan život na brodu.

image
Jednostavan i bogat kuhinjski blok
Gordan Jelavić

Dvije stepenice niže je potpalublje podijeljeno na četiri cjeline. Prednja kabina odvojena kliznim vratima na bokovima ima prozore dimenzija 150x25 cm i s kreveta se pruža lijep pogled na pučinu. Ovalni ležaj dimenzija 185x150 cm može se rastegnuti do dva metra dužine.

image
Vlasnička kabina s panoramskim pogledom
Gordan Jelavić

Stvari se mogu spremiti u veliki bunker ispod kreveta ili šest visećih spremnika iznad prozora. Sve je precizno tapecirano i elegantno ukrašeno LED svjetlećim trakama za ugodan noćni boravak.

Tri prostrane kabine

Toaletni prostor s izdvojenim dijelom za tuš ima atraktivno rješenje sa stropnim svjetlosnim otvorom. Moderan okrugli umivaonik, drvene obloge i dva bočna otvora ostavljaju vrlo dobar dojam.

image
Moderan i funkcionalan toaletni prostor
Gordan Jelavić

Kabina u lijevom boku s ležajem 195x130 cm može primiti dvoje ljudi. Nad većim dijelom visina stropa je 70 cm, a na samom ulazu 190, što uz bočni prozor, policu i ormarić pruža dovoljan komfor.

image
Druga kabina ima čak i sjedalo
Gordan Jelavić

Treća kabina s ležajem od 195x100 cm može poslužiti za dvoje djece, na dnu ima najniži strop od 45 cm, u većem dijelu 80 cm, te 190 na ulazu. Ormarić za odjeću je također odmah na ulazu, a veliki prozor na boku dijelom se može otvoriti.

image
U trećoj kabini su ormar i prozor
Gordan Jelavić

Uz prostranu unutrašnjost, Merry Fishera krasi i funkcionalni vanjski prostor. Pramčani dio velike površine s debelim jastucima stvoren je za izležavanje i sunčanje. Slagalica od pet jastuka može se prilagođavati korisnicima, skidati sa središnjeg dijela gdje su prozori ili podizati pod kutom s praktičnom podlogom za sjedenje.

image
Sunčalište ima skrivene naslone
Gordan Jelavić

Uz rupe za boce i čaše vrijedi spomenuti i visoku ogradu za dobar osjećaj sigurnosti. Uz lijevi priručni prolaz uz kabinu, desni je vrlo širok i na testnom primjerku presvučen tikovinom. Pažnju privlače praktična vratašca na boku, za lakši izlazak s visokog broda. Ukrasna pregrada od inoksa ima funkciju vrata prema krmenoj platformi, gdje je uz ukopane ljestve dodan i rukohvat.

S obzirom na to da za podizanje motora treba po klizačima pomaknuti krmenu klupu do druge platforme je obično teško pristupiti, no francuski inženjeri su tom problemu doskočili otvaranjem naslona u lijevom uglu.

Dodatna oprema

U udobnom kokpitu oko sklopivog stola ima mjesta za šest osoba i za vrijeme plovidbe prostor je dobro zaštićen od vjetra. Krovni spojler čak služi i kao sjenilo, no za potpunu zaštitu od sunca preporučljiva je ugradnja tende. Lista dodatne opreme za ovakav brod je vrlo dugačka i u top varijanti uz tikovinu, kuhinjske i elektroničke igračke može imati generator i klimatizacijski uređaj, što podiže cijenu na više od 200 tisuća eura.

Za utjehu, spomenimo kako je tvornička cijena osnovne verzije ovog prostranog broda bez poreza i motora 97 tisuća eura.

OSOBNA KARTA

Dužina preko svega 10,5 m
Dužina trupa 9,95 m
Širina 3,35 m
Gaz 0,69 m
Težina bez motora 4638 kg
Spremnik goriva 2x400 l
Spremnik vode 160 (260) l
Kategorija B/8 osoba
Maks. snaga motora 600 KS
Proizvođač Jeanneau, Poljska
Zastupnik Euromarine, Zagreb
Cijena s motorima i PDV-om 180.000 eura

BROJ OKRETAJA - BRZINA - POTROŠNJA

1000        4,4        9
1500        6,4        16
2000        7,9        25
2500        9,2        41
3000        9,6        52
3500        11,7        66
4000        23,3        94
4500        28,2        119
5000        32,3        147
5500        36,1        179
6000        38,5        205

KONAČNA OCJENA

DOBRO:
Tri kabine
Skiperska vrata
Performanse

LOŠE:
Škripanje namještaja
Potrošnja

15. studeni 2024 21:41