Nautički sajam u Parizu jedan je od najpopularnijih, s 240 tisuća posjetitelja, kojima je ove godine ponuđeno 1200 različitih vrsta plovila. Uz medijski snažno popraćeno veslačko nadmetanje 400 SUP daskaša po hladnoj Seni na ruti dugoj 13 kilometara uz najpoznatije turističke vedute, prava akcija se odvijala u modernom sajamskom kompleksu u Port de Versaillesu. Cijeli grad svjetlosti je od 6. do 14. prosinca sa sajamskim reklamnim platnima bio u znaku mora i jedrenja s kojim Francuzi žive cijele godine.
Kao najveći svjetski proizvođači brodova, bez obzira na kooperantske pogone u Poljskoj i Tunisu, Francuzi su prestigli Talijane ne toliko zbog boljeg dizajna ili kvalitete, nego ponajprije kupovne noći domaćih kupaca koji redovito pune knjige narudžbi svojim malim škverovima. Ekonomska snaga najočitija je u njihovu glavnom gradu, gdje bogati srednji sloj građana još uvijek odolijeva naletima besparice.
Skockani Jeanneau
Iz bogate sajamske ponude odabrali smo nekoliko novih modela s najdužim redovima znatiželjnika. Na prvom mjestu je Jeanneau Merry Fisher 605, posljednji ribolovno-đitaški motornjak skrojen po jadranskom guštu. Ako se brod može nazvati konfekcijom, ovo je najbolje što se na serijskoj proizvodnoj traci može skrojiti.
Na prvi pogled izgleda jednako kao i prethodnici, no s obzirom na skromne dimenzije od 5,79x2,46 metara nudi zaista maksimalnu količinu prostora. Svaki centimetar je pametno iskorišten, tako da se zaista možete diviti računalnoj preciznosti strojeva i vrijednih Poljaka koji to sve sastavljaju.
S tvorničkom cijenom od 16.200 eura mali Merry Fisher je vrlo konkurentan. Jedini slatki problem je što trup, težak 1080 kilograma, može nositi pente sve do 175 konja pa lako dolazite u napast kupiti veliki i skupi motor iako mu je dovoljno i stotinjak konja. U pramcu je ležaj za troje, a na sklopivom salonskom stolu može spavati još jedna osoba. Iza kormilarskog sjedala je mjesto za prijenosno plinsko kuhalo, a hladnjak stane ispod klupe nasuprot kuhala. Ugodan prostor za blagovanje ili ribolov je i u krmenom kokpitu. Možda najzanimljiviji detalj je veliko sjenilo iznad kliznih aluminijskih vrata za učinkovitiju zaštitu od sunca ili kiše.
Kome nedostaje odvojeni toaletni prostor može odabrati šest tisuća eura skupljega Merry Fishera 695. Uz malo više komoda u salonu i kokpitu dolazi i bogatije uređen interijer. Poljski Parker Boats, sve ozbiljniji igrač na europskom tržištu, u Parizu je nastupio s flotom od sedam motornjaka i svjetskom premijerom modela 630 Sport.
Otvoreni sportaš lijepe linije, širok 220 centimetara, bogato dizajnirane konzole za dvoje, cilja na mlađu publiku i kupce koji žele imati atraktivan brod europskog stila, ali malo bolje serijski opremljen po uzoru na skandinavske glisere. Duboki trup s tikovinom na podu, masivna krmena klupa s preklopnim naslonom, separeom s drvenim stolom na pramcu, te upravljačkim foteljama ostavljaju vrlo dobar dojam. Za potpuni užitak potrebno je ugraditi motor od 200 konja za brzinu od 45 čvorova.
Spuštena krma
Zodiac Medline 660 novi je hit najstarijeg svjetskog proizvođača gumenjaka. Maksimalne dopuštene širine za trajler od 2,54 metra i hypalonskim tubusima promjera 57 centimetara, ostavlja koristan unutrašnji prostor od 140 centimetara. Iako se u kategoriji C može smjestiti 14 osoba, najviše zadovoljstva pružit će društvu do šest osoba. Uz konzolu smještenu uz desni bok i fiksno sjedalo, svi ostali dijelovi su modularni.
Stol u pramcu se može sklopiti za veliko sunčalište, a krmena klupa preklopiti za drugi veliki ležaj. Veliki slobodni prostor oko motornog zdenca je blago nakošen za lakši ulazak i silazak u more. Za brod težak 826 kilograma preporučuje se ugradnja izvanbrodskog motora ekstra duge noge od 115 do 175 konja za maksimalnu brzinu od 48 čvorova. Cijena bez motora je 29 tisuća eura.
Nakon Maxusa 24 prodanog u više od 300 primjeraka i stotinu Maxusa 28, iz Poljske je u Pariz stigao Maxus 26. Dužinom od 7,62 i širinom od 2,82 metra, taj 2350 kilograma težak krstaš namijenjen je za regate, ali i za kraća krstarenja. Uz pramčani ležaj i salonske klupe, u krmi ima i dodatni ležaj tako da u nevelikom brodu može prespavati šest osoba. U sredini je mali kuhinjski blok, a preko puta njega toaletna kabina. Visina u interijeru je 183 centimetra, što je za većinu populacije zadovoljavajuće.
O sklonostima vlasnika ovisi i odabir jedne od tri verzije kobilice – ljuljnu, fiksnu i sklopivu ili stabilizacijske bočne peraje, pa gaz može varirati od 35 centimetara do metra i pol. Može se ugraditi unutrašnji motor ili izvanbrodski na posebno oblikovanom centralnom zdencu ili na vanjskom nosaču. Jarbol visine 10 metara nosi glavno jedro od 21 kvadrata i 14 kvadrata floka. U Francuskoj se Maxus 26 s porezom prodaje za 42 tisuće eura.
Luksuzni RM
Domaća tvrtka Fora Marine iz La Rochellea dovela je regatni krstaš RM 10.70 nastao na konceptu lani predstavljenog futurističkog modela 890. Svega pet tona težak brod od pluta i epoksija, dizajnera Marca Lombarda, širok je čak četiri metra i nudi obilje prostora pod palubom. Vrata pramčane kabine su dvokrilna pa se njihovim otvaranjem spavaonica povezuje sa salonom. Uz moderni kvadratni namještaj najzanimljiviji dio je stakleni krov koji poput vjetrobrana omogućava zanimljiv pogled iz salona. Cijena ovoga atraktivnog krstaša dostupnog s dvije peraje ili sklopivom kobilicom je 186 tisuća eura.