U francuskoj metropoli je od 7. do 15. prosinca 2019. održan 59. Paris Boat Show. U izložbenom prostoru Porte de Versailles veličine 300.000 m2 oko 800 sudionika izložilo je 1300 plovila i raznu opremu. Sajam je posjetilo više od 200.000 ljudi, a mnogi od njih odabrali su nova plovila za iduću sezonu, pa organizatori navode kako je ovogodišnja fešta bila više nego uspješna.
Kao i svake godine, na Pariškom sajmu nautike premijerno su predstavljena brojna nova plovila, od kojih smo za čitatelje Otvorenog mora izdvojili najzanimljivija.
Hostel na moru
Za novi krstaš Jeanneau Sun Loft 47 s pravom kažu kako predstavlja revoluciju u nautičkom turizmu, jer će biti ploveći hostel. Tržišni potencijal nove generacije nautičara koji žele partijati po moru i ne potrošiti previše novaca, u škveru Jeanneau su na vrijeme prepoznali, pa je Sun Loft 47 prvi monotrupac napravljen za pojedinačno iznajmljivanje po ležajevima.
S obzirom da ima šest dvokrevetnih kabina, plus jednu za skipera, te 4 kupaonice, trebao bi biti prava tvornica novca. Jednostavna računica pokazuje kako prima skipera plus 12 putnika, te postiže veću isplativost od klasičnih obiteljskih jedrilica. Dizajn jedrilice duge preko svega 14 m i široke 4,49 m zajednički potpisuju Jeanneau i Philippe Briand Yacht Design.
Koncipirana je u smislu sve popularnije sharing ekonomije, što znači da će gosti na njoj, baš kao u hostelima na kopnu, dijeliti zajedničke površine, uključujući kupaonice i zahode.
Kabine za dvoje
No, bitno je da će sve osobe na njemu imati luksuz privatne kabine za dvoje, što je idealna prigoda za mlade parove. Luksuzno izrađena paluba je, naravno, predviđena za zajedničko druženje na otvorenom, a posebno se vodilo računa da kretanje osoba po njoj bude jednostavno i sigurno. Kada se ukaže potreba, dva odvojena stola na krmi lako se mogu transformirati u sunčališta.
Kokpit se po potrebi može potpuno zatvoriti da bi se skiperu osigurao apsolutni mir tijekom plovidbe, ali se isto tako tendama može natkriti i cijela krma u slučaju lošeg vremena, kiše ili jakoga sunca. Jeanneau Sun Loft 47 ima jedan jarbol s glavnim jedrom površine 105 m2, veliku otvorenu kuhinju kraj kokpita i rasklopivu platformu za kupače. Gaz mu je 1,85 m, a istisnina se kreće u rasponu od 12 do 15 tona.
Jeanneu je iskoristio domaći teren za predstavljanje Sun Odysseya 410 s hidraulički sklopivom kobilicom što je posebno važno za tržišta s visokom plimom poput onoga na obalama Atlantika. Riječ je o komfornoj jedrilici dužine 12,35 m i širine 3,99 m čiji dizajn potpisuje Marc Lombard. Ona ima robusni trup, istisninu od 8000 kg, sklopivu platformu za kupanje, te dvije ili tri kabine, o čemu odlučuje kupac.
Interijer s puno prostora za plovilo ove dužine osmislio je Jean-Marc Piaton, pri čemu valja istaknuti obilje tikovine koja daje štih plemenitosti i topline, te salon s puno dnevnoga svjetla. U opciji motorizacije su dizelaši Yanmar s 40 ili 45 KS, a kapacitet tanka goriva je 195 litara, dok u spremnik vode stane 528 l. Cijena mu na europskom tržištu doseže 204.716 eura.
Luksuzni daycruiser
U svjetske premijere Jeanneaua spada i luksuzni daycruiser Cap Camarat 12.5 WA. Nastao je dizajnerskom suradnjom Michaela Petersa (trup V oblika) i studija Sarrazin, a dimenzije su mu: 11,90 m dužina i 3,58 m širina. Specifičnost ovoga broda su tri ležaja (2+1) u centralnoj kabini koja se s umetkom mogu pretvoriti u najveći krevet ikad viđen u ovoj kategoriji, te bočni balkon za pretvaranja krmenog kokpita u pravu ljetnu vikendicu.
To dizajnersko rješenje s većih jahti polako postaje standard i na manjim brodovima tako da ćemo ga idućih godina sigurno često viđati na mnogim primjercima popularne francuske grupacije.
Ljubitelje brze plovidbe će svakako zanimati podatak da na krmi može imati motore ukupne snage od 900 KS, jer su ponuđene kombinacije 2 x 450 KS ili 3 x 300 KS. Uz V trup to znači da će postizati maksimalnu brzinu od 50 čvorova. Luksuzni daycruiser Jeanneau Cap Camarat 12.5 WA u Europi košta 175.000 eura.
Na krilima uspjeha Merry Fishera 755 Marlin i 855 Marlin, Jeanneau je ljubiteljima te iznimno popularne game ponudio drugu generaciju modela Merry Fisher 695 Marlin. On ima sve bitne elemente Marlin linije, što uključuje avanturistički izgled, bočna klizna vrata i prostranu krmu.
U paru s izvanbrodskim motorom, tradicionalno oblikovani V trup je brz i stabilan po svim uvjetima, a krase ga izvrsne manevarske sposobnosti. Tako barem tvrde Francuzi i dodaju kako se u potpunosti prilagođava vlasnikovim potrebama bilo da je riječ o ribolovu, krstarenju ili obiteljskom okupljanju.
Merry Fisher 695 Marlin ima dužinu preko svega 6,71 m i širinu od 2,54 m, teži 1500 kg, u spremnik goriva mu stane 200 l, dok je tank za vodu skromnijih gabarita i prima 50 l. Maksimalna predviđena snaga motora je 175 KS, a brod ima klasu C, te osam putnika. Očekivana cijena bez motora je oko 50 tisuća eura, a detalje će vrlo skoro imati generalni distributer, tvrtka Euromarine iz Zagreba.
Idealni vikendaš
Kao što je ranije najavljeno, Beneteau je po prvi puta javnosti predstavio idealnog vikendaša, odnosno motornjak Antares 11 OB. Francuzi navode kako utjelovljuje njihov inovativni avangardni duh, ostajući vjeran svojim prethodnicima. Ističu također da se radi o udobnom plovilu s iznimnim plovidbenim performansama, predviđenom za obiteljska krstarenja. Nastao je suradnjom Beneteaua i Sarrazin Designa, a brojne inovacije na njemu nude odličnu kvalitetu života na brodu.
Primjerice, Antares 11 je vrlo prostran i na njemu može spavati do 7 osoba te uživati u odličnim uvjetima krstarenja, što je rijetkost na brodu od 30 stopa. Glavna kabina ima središnji krevet, puno prostora za spremište, velike profilirane prozore sa svake strane i vlastitu tuš kabinu. Platforma za kupanje na desnoj strani broda značajno povećava prostor kokpita, dok je prednje sunčalište zaštićeno tendom, što je novo u ovoj kategoriji.
Dva puta 300
Prostrana kormilarnica/kokpit uključuje veliko sjedište u obliku slova L, a dobro izbalansirani profil kormilarnice naglašen je velikim prozorima koji pružaju optimalnu svjetlost na brodu. Antares 11 OB može biti i vrlo brz na moru budući da na krmi smije imati izvanbrodske motore snage 2 x 300 konja. Gabariti novog motornjaka su 11,08 m (dužina preko svega) i 3,51 m širina.
Istisnina mu je 5723 kg (bez motora 5058 kg) i na njemu je spremnik pitke vode od 200 l. Francuzi su posebno vodili računa o tome da korisniku s moćnim pentama bude dovoljno goriva na raspolaganju, pa su ugradili dva benzinska tanka od po 400 l. Splitska Nautika centar Nava će hrvatsku premijeru ovoga plovila imati na nautičkom sajmu u Zagrebu koji se održava od 19. do 23. veljače.
Najmanji dayboat
Flyer 6 SPACEdeck još je jedan novitet francuskog Beneteaua i predstavlja najmanji dayboat u njihovoj gami. Nudi se u Standard i Elegance verzijama, a na njemu su brojni detalji s većih modela Flyer 8 i Flyer 10. Nova šestica je duga 5,96 i široka 2,23 m. Težina joj doseže 1204 kg, kapacitet spremnik goriva iznosi 100 l, dok je tank za vodu upola manji.
Na Flyer 6 SPACEdeck smije se staviti izvanbrodski motor od maksimalno 140 KS. Cijena u EU bez poreza iznosi 13.630 eura. Beneteau Flyer 6 SUNdeck je sličan model predviđen za 6 osoba i jednim krevetom. Dimenzije su iste, ali mu je istisnina 1251 kg. Na krmi se može staviti penta od 140 KS, s time da je u EU cijena bez poreza 14.180 eura.
Rhea 32 je novi motorni brod tvrtke Rhea Marine iz La Rochellea. Spada u njihovu seriju klasičnih ribičkih Timonier modela. Teži 4800 kg, a zahvaljujući Joubert-Nivelt dizajnu V trupa vrlo je stabilan i siguran. Dizajnirao ga je Berret Racoupeau, ima hidraulično upravljanje, dva spremnika goriva od po 300 l, kao i tank vode od 200 l. Rhea 32 Timonier dug je 9,8 i širok 3,45 m, s time da mu je predviđena motorizacija 2 x 350 KS. Cijena je 220 tisuća eura.
Idealan za ribolovce
Američki Quicksilver Captur 805 Pilothouse namijenjen je u prvom redu za odlazak na ribolov, iako će dobro poslužiti i za obiteljske izlete. Dug je 7,72 i širok 2,89 metara, može primiti 9 osoba, a za domet nema problema budući da mu u spremnik goriva stane 350 litara.
Ima veliki kokpit, rasklopiva sjedala za ugodniji ribolov, a zajedno s trajlerom 3500 ECO Harbeck i motorom Mercury F250 XL V8 cijena u zemljama Europske unije mu je 68.500 eura.
Ranieri Cayman One Luxury Tender model je za 2020. predviđen za 6 osoba. Luksuzni gumenjak kategorije C s tri tubusa promjera 0,44 m dug je 3,65 i širok 1,92 m. Teži 250 kg i na krmenom zrcalu smije nositi pentu od maksimalno 60 KS koja gorivo dobiva iz tanka kapaciteta 30 litara. Kažimo da je na njemu i spremnik vode od 20 l. Ranieri Cayman One Luxury Tender bez motora košta 17.800 eura, s time da sa Suzukijem 40 cijena doseže 30 tisuća eura.
Novitet iz Tunisa
Kompanija Nottoy Boats iz Tunisa predstavila je novi model Nottoy 23. Ovo brodogradilište pripada tuniskoj industrijskoj grupi čiji je vlasnik Aly Ben Smida, a zapošljava 200 ljudi i ostvaruje godišnji promet od 25 milijuna eura. Monoqoque Nottoy 23 dug je 7 i širok 2,42 m, a teži 1250 kg. Kako u nazivu stoji, uistinu nije igračka (not toy) jer prima 8 putnika.
Dizajn mu potpisuje pomorski arhitekt Ali Kastally koji je predvidio da na krmu može primiti izvanbrodske motore u rasponu snage od 150 do 200 KS. Cijena mu iznosi 65.000 eura.
Vlasnici talijanske kompanije Lomac iz Milana Paolo i Fabrizio Lo Manto najveći dio svojih gumenjaka prodaju u Francuskoj, pa nipošto nisu htjeli propustiti Paris Boat Show. Na njemu su prezentirali Lomac 540 IN Spearfishing čiji naziv u startu sugerira da je specifično dizajniran za podvodne ribolovce.
Atraktivna guma s Apenina korisniku nudi cijeli niz spremišta za opremu. Međutim, u isto vrijeme nudi podvodnim ribolovcima prigodu da provedu dan na moru sa svojom obitelji, izmjenjujući trenutke opuštanja sa sportskim aktivnostima. S Yamahom F40G na krmi postiže brzinu od 30 čvorova, a cijena u zemljama EU-a doseže mu bez poreza 21.300 eura.
Samosklapajući skuter
Soleil 30 je najnoviji model gumenjaka tvrtke Nautica Salpa iz talijanskog Vitulazija. To je nakon Soleila 20 (veljača) i Soleila 42 (rujan), treći model čija je serijska proizvodnja započela u 2019. Ovaj cabin cruiser dužine 9,1 m i širine 3,21 m ima odvojeni WC, tube promjera 65/54 cm, tank goriva od 400 l i spremnik vode od 100 l.
Talijani ga zato žele postaviti kao referencu u kategoriji modela s kabinom dužine 9 m. Duboki V trup, čvrsta konstrukcija i dvije Yamahe na krmi snage 2 x 200 KS omogućuju mu da pokaže sportski karakter i po nemirnom moru. Jer, na 3700 o/min plovi brzinom od 25 čvorova trošeći samo 1,8 l po svakoj nautičkoj milji, dok je na 6100 điri sposoban dosegnuti čak 46 čvorova. Proizvođač navodi kako su minimalna snaga na krmi pente od 2 x 150 KS.
Scooter Electrique Mazoti AK1 u Parizu je također izazvao veliko zanimanje javnosti i posjetitelja. Nije ni čudo, budući da se pritiskom na tipku sam sklapa i rasklapa. Električni skuter proizvode Francuzi i vrlo je praktičan jer stane u prtljažnik automobila ili na brod. Ima električni motor od 350 W, pokreće se daljinskim upravljačem i korisniku nudi 3 brzine vožnje – 20, 25 i 30 km/h.
Uklonjiva LG litijeva baterija daje mu autonomiju od 45 km što je, priznat ćete, sasvim dovoljno za vožnju po gradu ili po marini. Ima alarm, stop svjetla, središnje postolje, bluetooth vezu i USB utor. Uz jednogodišnje jamstvo, Scooter Electrique Mazoti AK1 košta 2190 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....