Tvrtka s Floride Poseidon AmphibWorks, koja se bavi električnim pogonom nedavno je zaključila crownfunding kampanju kojom je prikupila novac za financiranje gradnje prototipa svoga osobnog amfibijskog vozila koje su nazvali Trident LS-1. Ovaj električni automobil na tri kotača moći će po cestama voziti prilično velikom brzinom, a kada zaplovi u moru, domet plovidbe i brzinu povećat će mu inovativna hidrokrila, uz čiju će pomoć glisirati s vrlo malim otporom vode.
Iako amfibijska vozila spadaju u specifična prometna sredstva koja mogu privući samo ograničenu potražnju, za ljude koji žive u blizini mora i na otocima ona mogu biti iznimno prikladan oblik dualnog načina prijevoza, a također služiti za razonodu i rekreaciju. Kad požele, mogu naime, jednostavno svojom trokolicom isploviti u ribolov, bez potrebe da izvlače čamac iz hangara, stavljaju ga na trailer i vuku autom do obale.
Jeftinija registracija
Novost je u cijeloj ovoj priči, jer amfibijski automobili su i ranije postojali, što je sukladno aktualnim trendovima tvrtka Poseidon odlučila svoje amfibijsko vozilo-plovilo u potpunosti elektrificirati, te ga ujedno učiniti cjenovno što prihvatljivijim. I to ne samo u smislu potrošnje struje. Naime, tri kotača pomažu da se Trident LS-1 može registrirati kao motocikl na tri kotača, a to je značajno jeftinija opcija u odnosu na registraciju automobila. A kad registraciju dobije i prođe tehnički pregled, ovaj amfibijski tricikl moći će svojim elektromotorima ugrađenim na sva tri kotača na cesti ubrzati od 0-96 km/h za oko pet sekundi, što je više nego dovoljna kopnena brzina.
Naravno, najljepša je stvar u tome što se cestovna avantura s vozačkom dozvolom bez problema može pretvoriti u morsku, s onom plovidbenom. Jer kada dođete do marine ili drugog zgodnog mjesta za porinuće, ostaje vam samo na kotačima se spustiti niz rampu ravno u more ili jezero, a za tu se svrhu može iskoristiti i zgodna pješčana plaža. Dva plitko postavljena krmena električna thrustera pomoći će dok amfibiju usmjeravate po pličini, a kad more postane dovoljno duboko, prednja dva thrustera podignuta iznad kabine jednostavno se preklope naprijed i spuste u plovidbeni radni položaj.
Krmeni se tada također mogu dublje uroniti okomitim spuštanjem prema dolje kroz prorez u trupu, nakon čega je Trident spreman za gliserski start. Jer čim sva četiri thrustera složno počnu raditi, plovilo će dobiti snažan potisak i ubrzo se izdignuti iznad površine, nakon čega će na hidrokrilima zaploviti brzinom od 56 kilometara na sat. Upravo ta osobina Tridenta LS-1, da plovi na hidrokrilima, čini ga posebno zanimljivim i praktičnim. Razlog je što bi klasična plovidba na trupu zbog golemog otpora učas potrošila baterije, a kako je otpor kod plovidbe na hidrokrilima minimalan, domet se značajno povećava. Tim više što su i brzine koje se ovako dosežu daleko veće. Zbog toga ova mala osobna amfibija i jest toliko zanimljiva, jer prva koja elektropogon za kopno i more udružuje s efikasnošću hidrokrila.
S otoka na kopno
Budući da u kabinu može primiti tri osobe, pri čemu ima dosta mjesta i za prtljagu, lako je zamisliti žitelje nekog našeg otoka bližeg kopnu kako sjedaju u autić ispred kuće, voze do obližnje rampe ili plaže, potom otplove do grada na kopnu, odvezu se autom u šoping ili obave potreban posao, a onda se na isti način vrate kući na otok. Skroz zgodno!
Nije slučajno da se tvrtka Poseidon AmphibWorks nalazi na Floridi, čiji su južni dijelovi potencijalno najviše ugroženi postupnim rastom razine mora koje se sve više ubrzava. Stoga se očekuje da bi ovakva osobna vozila – plovila mogla biti zanimljiva većem broju ljudi. Problem će vjerojatno jedino biti cijena. Jer unatoč naporima da se ona maksimalno smanji, zbog suvremenih tehnologija i naprednih materijala što ih koristi Trident LS-1 procjenjuje se da će ona iznositi oko 95.000 dolara. To baš i nije malo, pa se i dalje traže načini za pojeftinjenje.
Kako god bilo, treba prvo pričekati da se izgradi i isproba prototip male amfibije i prezentira javnosti, a onda će odgovore na sve ostale dileme dati tržište. Bude li potražnja velika, cijena će se moći dodatno smanjivati. Naravno, vrijedi i obrnuto.