Malo kad se možete iznenaditi s cijenom broda, a da to bude manje od onoga što ste očekivali. Pokraj Briga Eagle 6.7 privezanog uz makarsku rivu gotovo da nije bilo prolaznika koji nije bacio komentar ili barem pogled. U moru bijele plastike, crni ljepotan doista odskače od ostatka krda.
Da budemo odmah jasni, crni gelcoat i tubusi su pokora za vlasnika jer se vidi svaka mrlja od soli, a ljetne temperature na suncu su ionako teško izdržljive. Ali, to ne znači da u crnom odijelu Brig nije ljepši, neusporedivo.
Dakle, cijena samoga broda je 20 tisuća eura, a u paketu s porezom i Suzukijem 200 u najjeftinijoj varijanti iznosi 40 tisuća eura. Prevedeno na hrvatsku valutu, 300 tisuća kuna je potrebno da bi se ovakav crni orao preselio u vašu garažu. Da bi se ostalo unutar toga budžeta, potrebno je puno kompromisa.
Prvi je odlučiti se za tubuse u PVC-u, u ovoj kategoriji je uglavnom prisutan hypalon, tri tisuće eura skuplji. To nije toliko velik iznos za razliku u dugotrajnosti, no treba naglasiti da ponuđeni korejski Mirasol PVC nije materijal za jedno ljeto, već vrlo izdržljiv dvoslojni sendvič s pletenom jezgrom specifične težine 1350 grama po četvornome metru.
Drugi kompromis su mehaničke komande volana, također rijetko viđena stvar na motoru ove snage. Tvornička hidraulika košta dvije tisuće eura iako se može proći par stotina eura jeftinije ako se to naknadno ugradi u Hrvatskoj.
Treći detalj su mehaničke komande motora i analogni instrumenti koji uskraćuju puni komfor moderne tehnologije. Na primjeru Suzukija DF200 APX umjesto testiranog ATX to bi bilo još dvije tisuće eura.
Gledajući funkcionalno, brod bi bio na prvi pogled jednak, s istim brojem sjedala, jednakom brzinom i potrošnjom, ali bi koštao sedam tisuća eura više. Testirani primjerak je od dodatne opreme imao podne obloge SeaDek, Garminovu navigaciju, krmeni tuš, jastuke za pramčano sunčalište i krmene ljestve, sve zajedno vrijedno tri tisuće eura. I te sitnije i krupnije stavke ukupno donose deset tisuća eura doplate.
E sad, tko je u mogućnosti toliko doplatiti, imat će zaista solidno opremljen brod bez kompromisa. A tko nije, i dalje će imati odličan gumenjak i za tu razliku kupiti, recimo, novu Daciju.
Prvi izbor
Ključno pitanje je zašto Brig ima takvu cijenu? Gledajući moderan dizajn, konstrukcijska rješenja i ugrađene materijale, ušteda se ne vidi. Tajna je u ukrajinskoj radnoj snazi koja u proizvodnom pogonu površine 100 tisuća kvadrata ručno radi svaki dio broda.
Zbog toga posljednjih godina po broju prodanih primjeraka Brig drži prvo mjesto u nizu država, poput Australije, Švedske, Nizozemske, Finske, Velike Britanije i SAD-a. Znači li to da su pragmatični kupci u financijski najnaprednijim zemljama napravili dobar izbor? Provjerili smo u testu.
Uz komercijalnu liniju Navigator i ekonomičnu Falcon, naš Eagle 6.7 predstavlja dužinsku sredinu ponude u šminkerskoj grupi. Tu je sve podređeno estetici i udobnosti, što se odmah primijeti iz široke palete dostupnih boja. Svaki od sedam elemenata (gelcoat, tubusi, presvlake, protukliz na tubusima, gazište, inoks, cerada) može se slagati u posebnoj boji za nadasve originalan spoj.
Uz to što se narančaste presvlake dobro slažu s crnim tubusima, najviše nas je dojmila konstrukcija skiperske klupe s masivnim inoks-šarkama za doživotno preklapanje i detaljno skrojenim naslonima za ruke s natpisom modela. SeaDek na podu, rukohvati kvadratnog presjeka i skijaški stup umjesto zastarjelog roll-bara u skladu su s posljednjim dizajnerskim trendovima.
Na brodu nije bila postavljena tenda, ali možemo pretpostaviti da će sustav biti dobro ukrućen jer nosači nisu zalijepljeni izravno na tubuse, već prije toga na zajedničko plastično postolje. I pramčani podest je kvalitetno složen s bočnim bitvama i upuštenom vodilicom na sidro.
To koriste oni koji nemaju pet tisuća eura za doplatu najkompleksnijega konstrukcijskog dijela – električnog vitla i sidra s provrtom u trupu. To elegantno rješenje inače viđamo na većim modelima i ovdje je na masivnoj inoks-ploči ostavljena samo uška za vuču. S krmene strane tubusi su standardno završeni s dva kruta gazišta i prava je šteta što tu nisu osmišljene nekakve ljestve ili barem složene ispod platforme jer ovako na gazištu uvijek smetaju.
Skriveni spojler
Uz veliki krmeni gavun ispod lako podizne krmene klupe, stvari se mogu smjestiti ispod skiperske klupe, te dva odvojena pramčana spremnika. Najzanimljivije rješenje je konzolno spremište obloženo termofolijom kao zamjenom za hladnjak. Za jednodnevne izlete će svakako poslužiti i malo kompenzirati očekivanu obilnu insolaciju crnoga orla.
Uz desno gurnutu konzolu prolaz je širok 25 centimetara, a uz rukohvate oko konzole, sjedala i stupa za sigurno kretanje dobro dođu i široke trake postavljene na tubusima. Dodatkom umetka sunčalište ima dužinu od dva metra najveće širine 90 cm. Spomenimo i sklopivi stol dimenzija 69x43 cm, kojim se na krmi dobije mala blagovaonica.
Zaobljeni pleksiglas je dobro učvršćen i primjerene veličine. Na prvi pogled se to ne vidi, ali kontrolna ploča nije monolitna, već ima sjajnu oblogu kako bi se planirani instrumenti mogli efektnije ukopati. Stjecajem okolnosti, odnosno štedljivosti vlasnika, brod je imao ugrađene analogne instrumente bez mjerača protoka goriva pa smo ostali uskraćeni za taj dragocjeni podatak.
Poslužili smo se zato arhivskim mjerenjem potrošnje istoga motora na gumenjaku sličnih gabarita N-ZO 680, doduše 300 kilograma težem od Briga. Optimalna snaga japanskog motora ovdje još više dolazi do izražaja, pa se može reći da mu 200 konja savršeno pristaje.
Motor zapremnine 2867 kubika eksplozivno reagira i od starta glisira za 2,5 sekundi, a do pune brzine od 42 čvora treba mu 19 sekundi. Na punoj brzini se nedostatak hidraulike još više osjeti jer su sile vrlo snažne. Za one koji su navikli okretati volan jednom rukom, to je kao korak u prošlost. I kut zakretanja je nešto kraći zbog konstrukcije izvedbe spoja motora s upravljačkom polugom. To su sve kompromisi koje smo naveli na početku teksta.
Zato s trupom nema kompromisa, iznimno je stabilan i krut. Patentirani podvodni završetak krme smatra se jednim od najučinkovitijih na tržištu, što daje dodatnu dimenziju kod ubrzanja. Vodena linija je s njima maksimalno produžena, što podiže performanse broda za pola metra veću klasu. U oštrijim okretima bočne sile i prskanje preuzimaju tubusi široki 60 centimetara, tako da su putnici dobro zaštićeni. Po kategoriji plovidbe C može ih biti 11, a u strožoj B nosi sedam putnika i ukupnu težinu s motorom od 1455 kilograma.
Po performansama, dizajnu i cijeni, Brig Eagle spada u vrlo konkurentne obiteljske brodice. U našemu testu svakako je nadletio očekivanja.