Grčka plovila Poseidon dobro su poznata svima u svijetu nautike. U više od četiri desetljeća postojanja prodano ih je preko 10 tisuća jer su oduvijek imali pristupačne modele za široke mase, igrali na sigurno i konceptom nisu odskakali od ponude ostalih europskih proizvođača. No, za dosad najhrabriji dizajnerski iskorak odlučili su kreirati potpuno novi brend Protagon i u kratkom vremenu sa samo dva modela napravili su impresivan posao. Na valu niza modernih izvedenica poput Axopara, Rycka i sličnih Protagon je možda i najskladnije složen. Trup od sedam i pol metara namijenjen za 12 putnika optimalno je rješenje za prijevoznike, a atraktivan izgled samo je dodatna vrijednost.
Odabravši ga prvenstveno za svoju taksi-flotu, hrvatski zastupnici su uvidjeli i prodajni potencijal pa su prvo u Zagrebu izložili model od 20 stopa, da bi u Biogradu javnosti predstavili 25-icu koju smo isprobali na pogon Mercuryja 250 Sea Pro. U kombinaciji s laganim trupom taj V8 stroj zapremnine 4600 kubika s mirnim radom i velikom snagom na malim okretajima jamstvo je dugovječnosti i ekonomičnosti što je trenutno najtraženija vrlina. Naši domaćini pohvalili su se kako su na valovima od juga i 3600 okretaja krstarili brzinom od 25 čvorova i približili se čarobnoj potrošnji od litre po milji.
Mi smo na testu izmjerili 1,3 litre po milji što je potrošnja primjerena ultralakom gumenjaku, a ne gliseru od 1400 kilograma s teškim nadgrađem.
O stepenicama na trupu smo već dosta pisali i iako je za ovu dužinu optimalna jedna, na Protagonu su ugrađene dvije. Koliko je to unaprijedilo svojstva nije lako ocijeniti, no svakako smo bili vrlo zadovoljni s ubrzanjem i glatkim prelaskom u režim glisiranja. Naravno, ni ogromna rezerva snage nije za baciti, čim malo taknete ručicu gasa poleti se preko 30 milja. To se posebno osjeti u graničnim područjima kod usporavanja i rotacije u krug. Tražeći granice izdržljivosti vrtjeli smo se glisirajući u kružnici promjera od nekih 12 metara brzinom od 19 čvorova. Pritom se motor zadržao na 4000 okretaja spreman za katapultiranje po želji.
Sa samo dvoje ljudi u kokpitu Protagon je iznimno zabavan za upravljanje, iako ne sumnjamo da će i pod punim opterećenjem biti na visini zadatka. Motor maksimalne snage od 300 konja ni za najveća opterećenja nije nužan dok god ima ovako veliku zapremninu i okretni moment. Za ljubitelje matematike spomenimo samo krajnju brzinu od 39 čvorova postignutu na 5600 okretaja uz potrošnju od 82 litre na sat. I na punom gasu brod je imao uzornu stabilnost u skladu s očekivanjima.
Ono po čemu je brod zaista poseban je toaletna kabina, jedna od najelegantnije uklopljenih u dizajn nadgrađa. Podizanjem pramčanog dijela skiperske konzole s dva amortizera otvara se neočekivan volumen toaleta s ispirnom školjkom i umivaonikom. Uz dva prozorčića za ventilaciju valja naglasiti kako je prostor predviđen za tuširanje, što će svakako olakšati održavanje. Kad se sjedi na školjci visina do stropa je 20 cm, a kad su vrata otvorena unutra se može slobodno stajati, što nas je ugodno iznenadilo.
Tuš kao dio standardne opreme dostupan je i na krmi gdje su na velikim platformama uz skrivene ljestve ugrađeni i rukohvati vješto postavljeni na unutrašnjem obodu. I rukohvati u kokpitu su postavljeni s unutrašnje strane tako da ne kvare savršenu liniju broda. Svi su dijelovi inoksa u crnoj boji, kao i konstrukcija biminija, što daje visoku dozu elegancije. Trud dizajnera vidljiv je i na crnim plastičnim dekoracijama raspoređenima po slobodnim plohama, što sve daje upečatljiv vizualni identitet.
Dva sunčališta
Crno-bijelome brodu najviše bi pristajale sivkaste varijante presvlaka, no posljednjih godina sve češće nailazimo na smeđe varijante pa smo pomalo navikli na taj koloritni sraz. Od boje je dakako važnija izdržljivost površine i čvrstoća spužve, posebno na skiperskom mjestu gdje se donji dio sjedala preklapa. Udaljenost sjedala od konzole se, nažalost, ne može podešavati.
U standardnoj opremi dolaze ispune za dva sunčališta, na pramcu i na krmi gdje je mjesto za stol. Sva ta oprema stane u velike spremnike u krmi dok u tri spremnika u prednjem dijelu stanu 12 sigurnosnih prsluka, bokobrani i sidrena oprema. Na okomitoj konzoli, uz ugrađeni radio, prekidače i osnovne instrumente, ima još slobodnog mjesta. Zatamnjeni pleksi vjetrobran je jednostavan iako će ga na uskom spoju s postoljem biti teže čistiti. Veliki kuhinjski blok ima sudoper, i hladnjak, dok kuhalo i plin trebati naknadno ugraditi.
Od sve opreme na testiranom brodu dodatni su samo sidro s električnim vitlom i ploter, što puno govori o tržišnoj strategiji proizvođača. Tehnički je brod izveden na vrlo visokoj razini, ima ekonomičnost i nosivost po mjeri iznajmljivača, a funkcionalnost i upečatljiv dizajn presudne za privatne kupce. Zaslužio je najviše ocjene na testu ili eurovizijskim rječnikom – twelve points Greece.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....