StoryEditorOCM

OTVORENO MORE U GENOVIPrvi sajam pod maskama privukao na tisuće ljudi iz cijele Europe

Piše Gordan Jelavić
1. listopada 2020. - 16:21

Genoavirus već 60 godina kola među svim ljubiteljima nautike i za njega još uvijek nije pronađen lijek. Niti ga tko traži jer je riječ o dobroćudnoj ovisnosti o jesenskom dolasku u povijesnu prijestolnicu Ligurije gdje se svake godine predstavljaju noviteti u najmaštovitijoj grani industrije – brodogradnji.


Velika sajamska obljetnica trebala je biti obilježena spektakularno kako to samo Talijani znaju, ali je sve otkazano - i koncerti i vatrometi i gala večere. Ostala je samo izložba brodova, motora i opreme za brojnu maskiranu publiku. Mjere predostrožnosti su vrlo visoke, svugdje su obvezne maske, na svakome uglu su dezinficijensi i točno je propisan broj ljudi na svakome brodu.
Svi su oprezni, pogotovo stariji, iako se na šetnicama zna stvoriti prilična gužva, jer je prvi dan jedini bez najavljene kiše. Gdje će ciklona nego u Genovu.


Izloženih brodova je manje nego lani, usudili bismo se reći upola, kao i posjetitelja, no to nije ništa loše. Kao i hrvatski turizam na 60 posto, kako ga je krstio Jurica Pavičić, sve je nekako po mjeri.
Zbog otkazanog sajma u Cannesu, broj noviteta je priličan. Oduševili smo se kad smo u press centru među svjetskim premijerama pročitali i jedno poznato ime. Odmah smo pojurili potražiti novu Salonu 460, kad ćorak. Nema ni broda ni štanda. Okrenuli smo broj solinskoga škvera i doznali da brod nije dovršen i da su morali odustati u zadnji tren. Jedini hrvatski izlagač kojeg smo vidjeli je kao i proteklih godina Nautika Kufner sa svojim čarterskim transporterom, daleko najveća i najeftinija jedrilica u ponudi.


Najviše je kao i uvijek talijanskih gumenjaka, od džepnih do grdosija od 15 metara. Mega jahte su sve veće i maštovitije, s teretanama i bazenima na krmi, a balkoni koje su one prve uvele prije nekoliko godina su sada postale uobičajeni detalj i na motornjacima od desetak metara.
Jedrilice su u profilu sve tanje, potpuno ravnih paluba i krma za postizanje što većih brzina. Zanimljivo je kako za razliku od Dusseldorfa, malo tko priča o električnom pogonu očito se uzdajući u provjerene vanbrodske benzince i unutrašnje dizelaše. Doduše, i tu je došlo do malih promjena, pa je tako Yanmar predstavio vlastiti brod, a dizelska penta CXO je napokon spremna ta plovidbu.


Dio noviteta možete pogledati u galeriji, a detaljnije ćemo o njima pisati na stranicama Otvorenog mora.

25. studeni 2024 03:23