StoryEditorOCM

Propeti morski konjićRiva Ferrari 32, antologijski gliser, proizveden 1990. u samo 40 primjeraka nudi se na aukciji u Monaku

Piše Željko Simunić
2. veljače 2016. - 10:16

Suradnja proizvođača brodova i automobila uobičajena je praksa koja seže u davna vremena. Uostalom, prvi je motorni brod na svijetu još 1886. napravila njemačka kompanija Daimler-Motoren-Gesellschaft, koja se tek kasnije proslavila s automobilima Mercedes-Benz. Podsjetimo se, Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach su s 4,5 metara dugom brodicom Neckar plovili po istoimenoj rijeci brzinom od 11 km/h prije nego što su uopće napravili vlastiti automobil (1897. godine), te su je jako dobro prodavali na tržištu.

Dobitna kombinacija

Međutim, zajednički rad slavnih imena iz kategorije plovila i automobila često je rezultirao nastankom ograničene serije plovila namijenjenih samo odabranima. U takve ekskluzivne modele svakako spada talijanski Riva Ferrari 32, za čiji su nastanak 1990. godine zaslužni legendarni Enzo Ferrari i Gino Gervasoni, predsjednik poznatog škvera Cantieri Riva.

Inženjeri Rive su, naime, uz pomoć stručnjaka iz Ferrarija i CAD računalnih programa napravili ljepotana koji je objedinio sve najbolje iz oba brenda. Izgled trupa nepogrešivo je ukazivao na Rivu, ali su spojler, usisi za zrak i upečatljiva crvena boja Rosso corsa podsjećali na stil Ferrarija Testarosse, kao i njihovih trkaćih automobila Formule 1.

image
Instrumenti su složeni u automobilskom duhu
Riva Ferrari

Naravno, motorni je brod dobio i karakterističan znak propetog konjića, po kojem je štala iz Maranella poznata širom svijeta.

image
Crni konjić je obavezan
Riva Ferrari

Ograničena serija

Luksuzni jurišnik od stakloplastike, čija je cijena tada iznosila 396.000 američkih dolara, napravljen je u ograničenoj seriji od 40 primjeraka, s time da je devet nosilo dodatni naziv Special. Pri izradi 10,8 metara dugog i 2,64 širokog motornjaka istisnine 3,69 tona nije se štedjelo, pa je Riva u njega ugradila najbolju opremu, što uključuje mjenjače Borg Warner, propelere Rolla i specijalne instrumente Riva/VDO.

image
Na krmi su, naravno, četiri auspuha
Riva Ferrari

Vlasniku na raspolaganju osim toga stoji tuš-kabina s WC-om, veliki krevet za dvoje, te hidraulična platforma za kupače s tušem. Osim dva sjedala sprijeda za skipera i suvozača, postoje sjedeća mjesta za još troje ljudi u stražnjem dijelu plovila. Usput rečeno, u spremnik goriva stane 650 litara benzina, dok je kapacitet pitke vode 120 litara.

image
I ležaj je romantične crvene boje
Riva Ferrari

Dva benzinca s 400 KS

Za pogon su zadužene dvije Z-noge i dva benzinca BMP Volano s 8 cilindara posloženih u V-konfiguraciji. S ovim pogonskim strojevima snage po 400 KS, napravljenima uglavnom od aluminija, Riva Ferrari 32 je na 4600 okretaja dostizala brzinu od 52 čvora (96 km/h).

image
Benzinci V8 snage su 400 konja
Riva Ferrari

To je, uostalom, od samog starta i bio cilj obiju talijanskih tvrtki – kupcima istančana ukusa i dubokog džepa ponuditi luksuzan i brz brod za koji se s pravom može reći da je Ferrari na valovima.

image
Maksimalna brzina je cestovnih 96 km/h
Riva Ferrari

S obzirom na to da je od izrade prvih primjeraka prošlo 25 godina, Riva Ferrari 32 postala je vrlo tražena roba među kolekcionarima. Kako bi ga imali u kolekciji, spremni su platiti dosta visoke novčane iznose, ali samo za dobro očuvani brod s originalnim dijelovima. Doduše, širom svijeta se, od Singapura, preko Europe do SAD-a, na prodaju nudi 4-5 primjeraka, od kojih najjeftiniji košta 79.000 eura.

Aukcija u Monaku

Međutim, upitno je stvarno stanje takvih jeftinijih modela, pa oni koji ne žele ništa riskirati s nestrpljenjem čekaju javnu aukciju koju je za 14. svibnja u Monaku najavila poznata aukcijska kuća Sotheby's. Ona će, naime, zainteresiranima biti posrednik u prodaji modela Riva Ferrari 32 Speedboat iz 1990. godine, ali s jamstvom da se radi o očuvanom brodu s originalnim dijelovima i motorima sa samo 80 radnih sati.

Budući da je također poznata aukcijska kuća Bonham u veljači 2015. prodala Rivu Ferrari 32 iz 1991. godine za 149.000 eura, realno je očekivati kako će Sotheby's ostvariti sličnu, ako ne i višu cijenu.

FERRARI JE UVIJEK NA CIJENI


Koliko kolekcionari cijene marku Ferrari, lako se može provjeriti na tržištu rabljenih automobila. Naime, među prvih pet najskupljih oldtimera na svijetu čak su četiri iz Maranella. Rekord zasad drži Ferrari 250 GTO iz 1962. koji je Bonhams 2014. prodao za 38 milijuna dolara.

Na drugom je mjestu Mercedes-Benz W196 iz 1954., prodan za 30 milijuna dolara, nakon čega slijede tri Ferrarija. Gooding & Company je 2011. Ferrari 250 iz 1957. prodala za 17,2 milijuna dolara, isti je model u 2009. kod RM Auctions dosegnuo cijenu od 13,6 milijuna dolara, dok je Ferrari 250 GT SWB California Spider iz 1961. plaćen 11,9 milijuna dolara.

26. prosinac 2024 05:15