Ovaj talijanski proizvođač u svojoj ponudi gumenjaka ima dva brenda, Arimar i Solemar. Linija Arimar proizvodi se već više od dvadeset pet godina i ti se gumenjaci kod nas dosta često susreću, dok se luksuzniji Solemar tek probija i traži mjesto na ovom tržištu. Jedan od tih modela, Solemar 25, dobili smo za test.
Laki ukrcaj
Dogovarajući se za ovaj test bili smo svjesni kako postoji mogućnost da ćemo ga u jednom trenutku morati prekinuti i odgoditi za neki dugi termin. Naime, realno je bilo očekivati kako oštri manevri, valjanja i posrtanja po valovima za nekoga s ortozom oko ozlijeđenog koljena i štakom u ruci može biti dosta neugodno.
Osim toga, iskustvo je pokazalo kako testiranje gumenjaka s motorima maksimalno deklarirane snage po pitanju stabilnosti i nije uvijek najsretnija kombinacija, to više što će ovaj biti potpuno prazan i osim nas dvojice ukrcanih neće biti nikakve dodatne težine.
Ukrcaj preko pramca je i za nekoga s ovako ograničenim pokretima dosta jednostavan. Nosač sa sidrom u središnjem dijelu šperuna nad pramčanim tubusom je upušten i ispod razine dovoljno širokih gazišta.
Normalnom prolazu ne smetaju ni sa strane pomaknute robusne kaštanjole, kao ni nisko postavljeno vertikalno sidreno vitlo pod kojim je lančanik, lako dostupan kroz portelu iza naslona sjedala u vrhu pramca.
Kompletan kokpit sa svim elementima, šperunom, pramčanim škafom, visokim bokovima s plastičnom zaštitom tubusa, velikom upravljačkom konzolom s kabinom WC-a, krmenom sjedećom garniturom, te krmenom platformom sa zdencem motora, odliveni su zajedno, iz jednoga kalupa.
Sklopivi baldahin
Nivo pramčanog škafa je iznad polovine tubusa, a na toj su visini i sjedala na krmi, pa je i prostor u gavunima ispod njih izuzetno velik. Prednji dio velikog volumena upravljačke konzole iskorišten je za priručnu, ali dovoljno komotnu kabinu WC-a. Podizanjem postolja sjedala ispred konzole otvara se veliki prostor u kojem su ugrađeni kemijski WC i mali umivaonik.
S unutarnje strane podignutog sjedala pričvršćeno je platno koje se kao baldahin zakopča uz stijenke kabine i tako je štiti od direktnog pogleda.
Ovoliki broj ovolikih gavuna na ovakvim plovilima nije uobičajen i činio se kao nedovoljno osmišljena posljedica koncepcije kokpita, međutim, kada smo se spremali za isplovljenje pokazalo se kako su oni itekako praktični.
Naime, između škafa i konzole mogu se uglaviti za to predviđeni umetci i sve zajedno prekriti jastucima i tako kompletni pramac preinačiti u veliki ležaj za sunčanje.
Slično je i na krmi gdje se između sjedala može postaviti montažni stol ili dodatnim umetcima i jastucima cijeli krmeni dio pretvoriti u još jedan veliki ležaj.
Prije isplovljenja smo svu tu pokretnu opremu, jastuke, stol i umetke demontirali i bez ikakvih problema jednostavno posložili u te velike gavune, a do kormilara razvučeni bimini posložili uz rollbar.
Praktična sjedala
Mercury Verado od 300 konjskih snaga je već zagrijan i polako isplovljavamo. Odvezujući krmene konope pokazalo se kako orijentacija ovako okomito postavljenih kaštanjoli i nije baš praktična. Prostor za kormilara je dosta komotan, a instrumenti na komandnoj ploči vrlo pregledni.
Interesantno je na koji su način izvedena sjedala ili nasloni uz konzolu.
Podignuti su dovoljno visoko i mogu se postaviti okomito ili u tri položaja prema naprijed i tri prema nazad, pokrivajući tako raspon od 180 stupnjeva. Iako je ovo jednostavno rješenje za podešavanje visine i udaljenost sjedala, oblik im je takav da su svim položajima jednako udobna.
Isplovljavamo na minimumu od 550 okretaja i plovimo brzinom od 2,2 čvora. Dodavanjem gasa do 2500 okretaja brzina raste neznatno, ali ujednačeno i doseže 7,5 čvorova. Daljnjim podizanjem okretaja pramac se podigne, a gumenjak ukruti. Omjer okretaja i brzine ponovno je ujednačen, ali sada sa znatno naglašenijim korakom.
S 5000 okretaja plovimo brzinom od preko 30 čvorova, a na maksimalnih 6000 okretaja postigli smo 41 čvor. Dosta ujednačeno i ubrzava.
Više od 35 čvorova postigne za petnaestak sekundi, a u sljedećih petnaestak sekundi i maksimalnu brzinu.
Mekani manevri
Kod naglog oduzimanja gasa samo lagano i mekano uroni, spusti pramac i bez naglog usporavanja ili ikakvog trzanja dosta se brzo umiri i stane.
Naglim startanjem u punom okretu s nekih 3500 okretaja opiše kružnicu promjera manjeg od deset metara, a oštrom promjenom smjera iz puni lijevo u puni desno samo se lagano i prilično mekano prebaci na drugi bok i u istom radijusu odmah prihvati zadani smjer.
Krmeni tubusi se samo naslone na more, pramac čak i ne izranja mnogo, a valovi koje kopa nimalo mu ne smetaju.
Hidrodinamički uzgon gumenjaka je odlično izbalansiran. U svakom trenutku i pri bilo kojoj brzini u kokpitu se osjećate apsolutno sigurni.
Visoka sigurnost
Kada plovi brzinama iznad 30 čvorova gotovo da ne kopa nikakav val, a što se brzina povećava taj je val sve manji. Nagli okret u punoj brzini hvata odmah i dosta oštro, krma mu lagano i ujednačeno proklizava, ali opet izuzetno stabilno i bez ikakvog trzanja ili poskakivanja.
Naglim promjenama gasa nema drastičnog podizanja ili spuštanja pramca, a svaki je manevar konkretan, mekan i siguran.
Tom osjećaju sigurnosti svakako pridonosi dubina kokpita, jer je plastika u krmenom dijelu kokpita podignuta do razine iznad koljena i cijeli je prekriven tikom.
Kako se na plovilu ovih karakteristika lako opustiti možda najbolje ilustrira činjenica da sam se u jednom trenutku pri punoj brzini, ovako sa štakom u ruci, uputio prema pramcu da isprobam koliko su prednja sjedala udobna i u plovidbi.