StoryEditorOCM

plovilo budućnostiSplitski tim genijalaca izradio jedrilicu jedinstvenu u svijetu, no nije za svačiji džep: zaplovili smo luksuznom ‘Salonom 46‘, iskustvo je neopisivo!

30. studenog 2020. - 08:18

Nema buke, nema smrada goriva, nema zagađenja – samo uživanje u prirodi, u moru, jedrenju u tišini. Ove performanse, da i ne spominjemo prednosti novog broda, nudi vam jedina jedrilica na svijetu na električni pogon, odnosno s električnom propulzijom u koju su ugrađena čak dva električna motora, "Salona 46"!

Proizvod je to solinskog brodogradilišta "Salona Yachts", domaće pameti splitskog tima mladih inženjera, koji rade u sklopu "Salona grupe", odnosno dio su "Prevent grupe", koja posluje u sedam država te se nalazi među sto top industrijskih kompanija. Te je prije godinu i pol rođena ideja o gradnji jedrilice na pogon koji ne zagađuje okoliš, koja ne troši gorivo, čija se jedra mogu reciklirati. Plan je bio napraviti kompletno zeleni proizvod – "green technology".

U što smo se i sami uvjerili zajedrivši Kaštelanskim zaljevom na palubi nove uzdanice škvera koji od 2002. izrađuje jedrilice, te se može pohvaliti brojnim nagradama za njihove cruiser i luksuzne jedrilice, među kojima je epitet "broda godine u Europi" za model "Salonu 37", dok je "Salona 44" 2015. godine osvojila nagradu "brod godine" i u SAD-u!

image
Marin Donadini, direktor 'Salona Yachtsa'

– Sve više zaljubljenika u jedrenje želi uživati na moru bez zagađenja, a kako američko tržište ima i poticaj za kupnju brodova na električni pogon, naša ideja je odmah pala na plodno tlo. Kupac našega prvog broda iz pogona je iz američke države Washington, a osim Amerikanaca već imamo zanimanje klijenata iz Njemačke, Engleske, Francuske, kao i Malezije te Japana. Godišnje u našem solinskom škveru možemo proizvesti 20 jedrilica – dok upravlja novom, bešumnom jedrilicom za "timunom" i priprema se za dizanje jedara, glavnog i floka, zbori nam Marin Donadini, direktor "Salona Yachtsa", s ponosom nam diktirajući "osobnu kartu" nove ljepotice s navoza koja će za nekoliko dana i preko Atlantika, do novoga gazde:

– Ovo je iznimno luksuzno opremljena jedrilica od 46 stopa, znači "preko svega" dužine 14,14 metara. Ovaj tip ima tri kabine, a može se napraviti i četvrta. Unutrašnjost je od oraha, dizajn i proizvodnja naše sestrinske tvrtke iz BiH, iz Visokog. Sve vrlo komforno s dozom luksuza.

Prostranstvo ispod palube ima čiste, funkcionalne linije, no vraća nas prvi čovjek "škvera" i na one brodske performanse, sve zahvaljujući dizajnu poznate slovenske tvrtke "J&J".

– Autonomni ste pri vožnji jedrilice oko 45 milja ako imate brzinu 5,5 milja. Za napuniti baterije električnog motora treba vam 20 sati jedrenja na nekih šest čvorova i tada opet imate full-baterije, bez ikakvog utroška dodatne energije. Zato elektrojedrilice vole jedriličari koji plove svijetom, uvijek imaju dovoljno "goriva" za preploviti oceane – naglašava Donadini, kao i to da imaju mogućnost ugradnje dodatnih sunčevih panela po želji vlasnika za druge potrošače na brodu.

Inače ovaj sustav elektromotora ukupno je težak 180 kilograma, kao i dizelski motor, no elektrojedrilica nije "otežana" potrebnim tankom za gorivo o kojem ovise druge vrste brodskih motora. Dva su elektromotora od 10 kilovati, vrijednost je svakom 40.000 eura, a ova krasotica, ili novi "Tesla na moru", vrijedi oko 420.000 eura.

image
Luksuzni salon

– I jedra su ekološka, "One sail", koja se mogu reciklirati – dodaje direktor Marin Donadini sada i u ulozi skipera, otkrivajući i kako imaju garanciju za elektromotore dvije godine, a koje proizvodi tvrtka "Ocean volt", dok je na baterije garancija 10 godina.

– Potvrdu našeg dobrog proizvoda već smo imali i putem virtualne prezentacije sa splitske Rive, gdje su svi prepoznali trud našeg tima i tehnologiju budućnosti, zeleno jedrenje – zaključuje cijelu priču o hvalevrijednom projektu i Almir Jazvin, izvršni direktor "Prevent grupe", zadovoljan reakcijom svih koji su zajedrili i bili na palubi "Salone 46".

Jer tišina i mir dok su jedra na jarbolu, dok se krećete pogonom vjetra, nastavlja se i kada ih skinete, te upalite motor. Motor se ne čuje, nema zvuka, a ni dima iz ispušnih cijevi. Klizite po morskoj površini bez buke...

Ukratko o brodu


Dizajn 'J&J' i 'Salona desing'
Dužina jedrilice 'preko svega' 14,14 m
Tri ili četiri kabine, po želji vlasnika
Pogon - dva električna motora (80.000 eura vrijednost)
Plovidba 45 nautičkih milja bez punjenja baterija
Punjenje full-baterija za 20 sati jedrenja
Cijena jedrilice 420.000 eura

13. studeni 2024 10:47