StoryEditorOCM

SCANNER ENVY 710Talijanska klasika nikad ne izlazi iz mode

Piše Gordan Jelavić
19. srpnja 2023. - 09:23

Kad neka kompanija koristi slogan Posebni brodovi za posebne ljude jasno daje do znanja kako nude nešto drugačije od ostalih. Gumenjaci Scanner spadaju u gornji dom talijanske male brodogradnje i svoj ugled izgradili su na ekskluzivnim modelima kojima su privlačili pažnju na mnogim sajmovima. Kod nas je manje poznat podatak kako velik dio njihove proizvodnje otpada na radne brodove za profesionalce koji su na moru tijekom cijele godine i posebno cijene pouzdanost i kvalitetu.

Za Otvoreno more smo prije deset godina isprobali šminkersku verziju modela Scanner 710 Envy. Jedan od najdugovječnijih modela te tvornice predstavljen je daleke 2004. godine i tek se sada vidi koliko je bio ispred svoga vremena. U paketu nazvanom black edition s crnom bojom trupa, elegantnim žutim presvlakama od umjetne kože, puno tikovine, električnim vinčem, biminijem... brod zaista izgleda besprijekorno.

Pristup s četiri strane

Obilje dodatne opreme značajno podiže vrijednost broda pa se na to najčešće odlučuju vlasnici megajahti koji i na tenderu žele maksimalan komfor, a znamo kako cijena takvim nautičarima i nije neki problem. Za njih su jedini ograničavajući faktor dimenzije garaže, odnosno mjesta na palubi na koje će dizalica podignuti gumenjak. Dizajner Donato Montemitro kao da je posebno vodio računa o oligarsima i njihovim pratiljama koje u mrkloj noći nakon raskošne večere moraju sigurno stići do matičnog broda. Naime, Scanneru se može lako pristupiti sa svih strana. Ako je riva povišena prvi izbor je velika pramčana platforma prekrivena tikom ispod koje je široka stepenica za siguran ulazak u kokpit. Električni vinč i vodilica sidra malo smetaju u sredini, ali sa strane ima dovoljno mjesta za hodanje. Ako ćemo cjepidlačiti privezne bitve bi mogle biti sklopive.

image

Pristup sidrenom vinču
 

Božidar Vukičević/HANZA MEDIA

Slično kao kod ZAR-a, udio plastike u brodu je velik i cijela unutrašnja školjka je izlivena u jednom komadu što je rezultiralo i velikom ukupnom masom od 1500 kilograma. Zbog toga pramac ne pleše kao kod klasičnih gumenjaka, a i ukupna čvrstoća broda je vrlo visoka. Bijeli hypalonski tubusi su odvojeni od putničkog prostora i prvenstveno služe kao bokobran. Šahovska crno-bijela kombinacija je vrlo efektna, no zahtjeva redovito pranje jer se svaka mrlja vidi iz aviona.

Skriveni bimini

Rukohvati za prednji dio broda su vješto ugrađeni s unutrašnje strane bokova tako da osim za pajete mogu poslužiti i za vezivanje igračaka, odjeće, ručnika i drugih stvari s letećim potencijalom. Neupadljivi rukohvati su i na okviru konzole i skiperskog sjedala tako da je svakome putniku omogućeno sigurno hvatište. Najzanimljiviji dio broda su bočne platforme, u ovom slučaju prekrivene tikovinom, preko kojih se vrlo sigurno može ući u kokpit. Nosač biminija malo smanjuje korisnu površinu, no prostora za noge ima više nego dovoljno. Sam bimini je vješto smješten u plastičnom žlijebu i uvučen u crnu navlaku gotovo je neprimjetan. Jednostavnim otvaranjem učinkovito od sunca natkriva skipera i putnike u krmenoj garniturom.

image

Na zračnom jastuku
 

Božidar Vukičević/HANZA MEDIA
image

Razne kombinacije boja su moguće
 

Božidar Vukičević/HANZA MEDIA

U tom se dijelu broda dosta možete zavaliti kao u kraljevskoj kočiji i u uživati dok vas drugi vozaju. Scanner je sedammetarsko plovilo B kategorije registrirano za 12 osoba što je zahtjevan pothvat kojeg bi bilo teško ostvariti da nije impresivne vanjske širine od 282 centimetra. No, za svakoga je predviđeno mjesto, skiper i jedan ispred konzole, četvero na pramcu, te čak šestero na krmi jer se bočni dijelovi garniture pružaju sve do ravnine skiperske stolice. Tih dvoje na repovima jedini će biti bez odgovarajućeg naslona, inače vrlo udobnog za sve ostale putnike.

Hladnjak u konzoli

Krmeni dio nije predviđen za blagovanje već je stol smješten u sredini pramčane garniture. Istovremeno funkcionirajući kao umetak za sunčalište, trapezoidni stol je čvrst i dovoljno velik za pet osoba. Jedini problem je što standardan bimini nije predviđen za taj dio broda pa će onima koji žele češće jesti na brodu biti potrebno neko drugo rješenje za spas od sunca.

image

Ima mjesta za 12 osoba
 

Božidar Vukičević/HANZA MEDIA

Prtljagu i rekvizite moći će se smjestiti u neke od velikih pretinaca, posebno naglašavamo duboki prostor pod skiperskim sjedalom i ispred konzole jer je njezina unutrašnjost iskorištena za ugradnju hladnjaka. Iznad njega su audio sustav, VHF, multifunkcijski ploter, te prekidači i niz analognih instrumenata. Uz sportski upravljač lijepo se slaže i kromirana ručica gasa. Sve zajedno zaklonjeno je crnim vjetrobranom koji dobro obavlja svoju funkciju, a u razbijanju vjetra veliku ulogu ima i visoki oštri pramac.

image

Dostigli smo 37 čvorova
 

Božidar Vukičević/HANZA MEDIA

Trup je pogodan za ugradnju unutrašnjeg i vanjskog motora snage do 300 konja, a u testiranom primjerku je bio maksimalno dozvoljeni Mercruiser 350 MAG, moćni V8 benzinac zapremnine 5700 kubika. Osim što ne kvari liniju krme i ostavlja slobodan prostor za kupanje i prolazak, benzinac je gotovo upola jeftiniji od jednako snažne pente. Za pravu usporedbu trebalo bi na Scanneru isprobati i jednoga Verada, no dojam koji smo stekli u plovidbi sa stabilnim motorom je vrlo dobar. Da nije benzinske potrošnje rekli bismo čak i odličan...

Na zračnom jastuku

Sjedeći na vrlo udobnom skiperskom stolcu pokrenuli smo vrlo tihi motor. Veliki okretni moment omogućava vrhunsko ubrzanje i superioran osjećaj za timunom. Iako je ugrađena maksimalno dopuštena snaga, trup s motorom nije imao nikakvih problema. Zahvaljujući niskom težištu unutrašnjeg motora i dobro projektiranom trupu s oštrim pramcem, Scanner klizi površinom kao na zračnom jastuku. Jednako mekan je i u okretima kad tubusi preuzimaju težinu i dodatno stabiliziraju željenu putanju. Naglim dodavanjem punog gasa nema poskakivanja već samo možete pratiti pomicanje kazaljke na brzinomjeru. Na 5 tisuća okretaja po mirnom moru stigli smo do 37 čvorova, a s boljim odabirom propele bismo sigurno stigli do 40 čvorova. I ono malo vlastitih valova u oštrim okretima brod je s lakoćom razgrnuo nijednom ne dovodeći u pitanje visoki rejting svoga škvera.

image

Dostupne su verzije s unutrašnjim i vanbrodskim motorom
 

Božidar Vukičević/HANZA MEDIA

Ovlašteni zastupnik Scannera šibenska tvrtka Adriatic Mega Yacht na lageru ima bijeli primjerak s bijelim Mercury Veradom 300 i cijenom od 79.400 eura + PDV.

image

Udoban putnički prostor
 

Božidar Vukičević/HANZA MEDIA
05. studeni 2024 01:08