Svi modeli Targa, finskog brodograditelja Botnia Marin AB, izgledom su gotovo jednaki. Osnovne značajke su im visoki bokovi, velika krmena platforma, široki pramac, spuštena paluba na pramcu i krmi, čvrsta ograda s rukohvatom od robusnog tika, prepoznatljiva centralna kabina, komotni prolazi oko kabine, velike staklene površine oko cijele kabine, te ulazi u kabinu s oba boka.
Bez obzira na veličinu plovila, funkcionalnost unutarnjih i vanjskih prostora im je odlično izbalansirana, a svi volumeni maksimalno iskorišteni i lako dostupni. Posjeduju i europske certifikate za radna plovila profesionalnih službi na moru, što podrazumijeva da su svaki ugrađeni dio i njegova ugradnja posebno testirani. Ipak, nisu to samo radni brodovi, jer bez ikakvih preinaka mogu biti vrlo komotna plovila za obiteljska krstarenja, sport i rekreaciju, naravno, prikladno svojoj veličini.
Kontrolna portela
Targa 23.1 je trenutno najmanji model u ponudi, a za razliku od svih ostalih modela nema flybridge, premda su ga ranije imali i neki manji modeli. Predviđen je za motore od 225 do 300 konjskih snaga, a u jednoj varijanti i za jedan ili dva izvanbrodska motora. Brodica koju smo imali na testu imala je ugrađenu Volvo Pentu od 260 konjskih snaga i Z-nogu.
Privezanoj krmom za obalu, ukrcaj preko robusno krmene platforme je jednostavan. Velika portela u sredini platforme otvara direktan pristup propelerima, te ako se oko propelera omota nekakav konop, za njegovo skidanje nije uvijek neophodno zaranjati ispod broda već se često može jednostavno raspetljati mezomarinerom.
Manja vratašca po sredini krmenog zrcala otvaraju ulaz na, za skalu povišenu, krmenu palubu. Prostor na krmi je slobodan i ograđen visokom robusnom ogradom, a u kutovima krme ugrađeno je po jedno sjedalo pod kojim je gavun pristojne veličine. Duboka polica na stražnjoj stijenci kabine može se rasklopiti u još jedno široko sjedalo. Portela na podu otvara komotan ulaz u veliku strojarnicu u kojoj je sve pregledno i svaki dio motora lako dostupan.
Iskorišteni prostor
Na svim Targama, pa tako i na ovoj najmanjoj, pramac i krma su koncipirani tako da su jednako dobri i za radni prostor i za sjedenje oko montažnog stola. Naprijed su to polukružna sjedala oko cijeloga pramca, ujedno i podest za penjanje na visoki pramac.
Još je jedan detalj karakterističan za sve Targe. Bez obzira na dimenzije, kormilaru je prostor uvijek jednako komotan i praktičan, a timun, komande motora, komandni pult, ploča sa svim električnim prekidačima i instrumenti za kontrolu rada motora, podignuti uz svod kabine, uvijek jednakih dimenzija.
Ovaj model nema pramčanu kabinu, pa je na mjestu njezina ulaza ugrađen frižider, a kuhinja je i dalje ispod ploče navigacijskog stola. Naravno, svaki slobodan prostor iskorišten je za nekakav ormarić ili ladicu.
Kabina je krajnje jednostavna. Kormilarevo sjedalo je uz desni ulaz u kabinu, a isto takvo sjedalo je i nasuprot navigacijskog stola, uz lijevi ulaz u kabinu. Između njih je prolaz prema stražnjem sjedalu, dovoljno širokom za tri odrasle osobe. Stražnje sjedalo je širine cijele kabine, naslon je pričvršćen za stražnju stijenku kabine, klupa za sjedenje sklopiva, a na podu je veliki pajol sastavljen od tri jednake međusobno spojene ploče.
Skriveni ležaji
Prostor s ležajevima riješen je na vrlo interesantan način. Klupa stražnjeg sjedala sklopi se uz naslon, ploče pajola podignu i slože uz stražnju stijenku kabine te tako otvori prostor u kojem su dva niska odvojena velika ležaja, oba duža od dva metra.
Za silazak u ovaj prostor vode dvije skale, a kada se one podignu pod njima je postolje kojim se izvuče školjka brodskog WC-a, naravno, spojenog na crni tank. Sve ovo izvedeno je u kontraštampi i vrlo jednostavno za čišćenje i održavanje.
Malo se činilo čudnim da ova sedam i po metara duga brodica ima ugrađen bowthruster, međutim, njegova praktičnost došla je do izražaja odmah kod napuštanja veza. Naime, kada se motor i na minimumu uputi prema naprijed, već za nekoliko sekundi postiže brzinu veću od četiri čvora i čim se brodica uputi, potrebno je motor odmah izbaciti iz brzine, a Z-noga bez pogona nije nikakvo kormilo.
Iznimna stabilnost
Sa 750 okretaja brodica plovi brzinom malo manjom od pet čvorova i tromo raste do 1750 okretaja, kada dosegne nešto manje od deset čvorova. Daljnjim dodavanjem gasa porast brzine je veći i proporcionalan s okretajima, a na maksimalnih 3400 okretaja postigli smo 36,7 čvorova. Ubrzanje joj je također dosta ujednačeno. Krstarećih 25 čvorova postigne za manje od deset sekundi, a punu brzinu za manje od pola minute.
To se za kormilom baš i ne može osjetiti, tim više što i svaki oštri manevar prihvati mekano i sigurno. U punom okretu opiše kružnicu promjera desetak metara, a krmom čak i nešto manju.
Nagle i oštre promjene smjera prihvati odmah, samo se lagano s jednog boka nagne na drugi i zavrti u istom radijusu.
Osjećaj moći
Valove koje iskopa pregazi ujednačeno mekano, bez osjetnijeg posrtanja ili valjanja. Ipak, najveći dojam ostavlja osjećaj za kormilom. Možda je to dijelom i stoga što su na svim Targama prostor kormilara i komandni pult otprilike isti, ali je i osjećaj moćnosti, sigurnosti i pune kontrole i na ovom najmanjem modelu također jednak.