StoryEditorOCM

Prvakinja volumenaTest Bavarije 41 Cruiser: uz privlačan i prostran interijer, dizajn i organizacija kokpita omogućuju posadi dosta manevarskog prostora

Piše Sergije Dvornik
2. prosinca 2016. - 12:32

Već nekoliko sezona njemački brodograditelj Bavaria tržištu nudi inovativne jedrilice linije Cruising modernog Farr Yacht dizajna s tehnički dotjeranim funkcijama, maksimalan komfor, sigurnost i lagano upravljanje uz odlične plovidbene karakteristike pod jedrima.

Svakom novom prinovom u floti Cruising linije primjećujemo maksimalnu posvećenost detaljima i podizanje kvalitete završne obrade. Koncept jednake privlačnosti čarterašima i privatnim vlasnicima zadržan je i na modelu od 41 stope u varijantama s dvije ili tri kabine.

image
Trup potpisuje studio Farr Yacht Design
Božidar Vukičević/Cropix

Privatna plaža

Ulaskom na plovilo odmah se uočava da je kokpit svojom veličinom i učinkovitom organizacijom cijelina predodređen za maksimalno iskorištavanje prostora kako za jedrenje i opuštanje, tako i za smještaj opreme. Kada je spuštena, krmena platforma dominira krmenim dijelom.

Standardno obložena tikovinom jedna je od najvećih u klasi i pruža ogroman prostor za organizaciju privatne plaže na sidrištu, jednostavno sklopive u kompaktno krmeno zrcalo.

Prostrani kokpit je opremljen s dva kola kormila čime je olakšana komunikacija prema centralnom dijelu kokpita i pristupu u potpalublje. Skiper iza kormila ima više nego dovoljno prostora za kretanje pri manevrima te pozicioniranje za što bolju vidljivost pri jedrenju i navigaciji u svim smjerovima. Pod nogama su mu lako dostupna dva prostrana spremišta.

Ovakvim rasporedom u kokpitu se stvorio prostor za veliki i masivni stolić od tikovine s preklopnim krilima. S obje strane stola su sjedišta standardno obložena tikovinom sa dubokim spremišnim prostorom za svu opremu koja na palubi ometa plovidbu.

image
I volumen stola je iskorišten
Božidar Vukičević/Cropix

Dobra izolacija

Kokpit je dobro zaštićen biminijem i dovoljno prostran za udoban boravak i nesmetano kretanje brodom, a veliki spray hood dobro štiti od vjetra i kapljica. Silaskom u potpalublje otkrivamo raskoš prostora postignutu modernim oblikom kabine sa širokim i slobodnim središnjim dijelom interijera.

Za silazak služe prostrane i sigurne stepenice ispod kojih je smještena zvučno i toplinski dobro izolirana strojarnica s Volvo Pentom D2-55.

image
Volvo Penta je dobro izolirana
Božidar Vukičević/Cropix

S lijeve strane je velika toaletna kabina impresivne veličine, opremljena za višednevne potrebe posade.

image
Toaletni prostor je obogaćen drvom
Božidar Vukičević/Cropix

Veliki ležaj, malo sjedalo, niz polica i dovoljno veliki ormar, a sve to u velikom volumenu karakteristike su koje krase krmene kabine ove četrdesetjedinice.

Svjetlosni otvor na boku i dva prozora u svakoj kabini od kojih je jedan na stijenci kabine, a drugi prema kokpitu, pružaju više nego dovoljno dnevnog svjetla i mogućnosti provjetravanja. Prostor pred ležajevima ima stajaću visinu i dovoljno je komotan, a pohvalili bismo i velike inspekcijske otvore kako prema krmenom dijelu gdje su smješteni sklopovi kormila i ostalih uređaja tako i prema strojarnici.

Na testiranom modelu obje krmene kabine su identične, dok se u verziji s jednom kabinom šireg ležaja desni prostor koristi kao skladišni prostor, odnosno gavun u kokpitu.

image
Krmene kabine su identične
Božidar Vukičević/Cropix

Veličina stola

Nasuprot krmenom toaletnom prostoru, na desnoj strani nalazi se prostrani navigacijski kutić kojem je posvećeno dosta pažnje i pruža obilje prostora za organizaciju skiperova ureda. Tu je osim CD i VHF uređaja smještena i kontrolna ploča s prekidačima i pokazivačima.

Prostrana sofa i mala obložena klupa okružuju stol, po našem sudu, ne dovoljno velik za posluživanje ukupne posade plovila. Ispod klupa je mnogo korisnog prostora oblikovanog s dosta pažnje.

Uz lijevi bok prostrana je i dobro opremljena kuhinja koja se skladno funkcionalno nadovezuje na salon te se gosti mogu posluživati bez zapreka.

image
Kuhinjski blok je prostran
Božidar Vukičević/Cropix

Opremljena je s dosta polica i ormara za posuđe i namirnice, a poklopcima se povećava površina radne plohe. Inače, cijeli prostor kuhinje i salona je prostran s brojnim svjetlosnim otvorima i prozorima za dobru dnevnu osvjetljenost i mogućnost prozračivanja. Odabirom svijetlih boja obloga i drveta dodatno je naglašen volumen i čistoća prostora.

Vlasnikov prostor

U varijanti s dvije kabine organizacijske cijeline su malo drukčije razmještene po uzoru na manje modele Cruising linije tako da bi se dobio naslonjač po lijevom boku. Prednji dio od jarbola prema pramcu je identičan u obje verzije i za privatnost vlasnika potpuno odvojen vratima od salona. Opremljen je vlastitom kupaonicom s integriranom tuš-kabinom, garderobnim ormarom, klupom, te brojnim ormarićima, policama i velikim ladičarem ispod prostranog kreveta.

image
Vlasnička kupaonica je impresivnih dimenzija
Božidar Vukičević/Cropix

I ovdje je s brojnim svjetlosnim otvorima i prozorima osigurano dobro dnevno osvjetljenje i prozračivanje, a svijetle boje interijera dodatno naglašavaju volumen i čistoću prostora. Treba pohvaliti prostrani inspekcijski prostor prema pramčanom gavunu gdje je smješten sidreni lanac, no rješenje smještaja daljinske komande sidrenog vitla nije prikladno.

Njegova zaštita se može riješiti na drugi način jer vremenski uvjeti ne dopuštaju da se stropno okno za provlačenje kabela može baš uvijek otvoriti.

Osam čvorova

Odlične manevarske sposobnosti pri vožnji motorom uočili smo odmah pri isplovljenju, tako da i nismo imali potrebe koristiti pramčani potisnik. Zaustavni put je kratak, a u plovidbi krmom izboj vijka se i ne osjeća pa na svaki pokret timunom reagira odmah.

Zaokret plovila kako vožnjom krmom ili pramcem je kratak, a dodajući gas u pravom momentu imamo osjećaj da se plovilo zaokrene u mjestu. Ubrzanje motorom je isto zadovoljavajuće tako da smo u kratkom vremenu dostignuli 8,1 čvor pri maksimalnih 2800 okretaja u minuti.

Za krstareću brzinu preporučili bismo režim rada motora 2200 do 2400 okretaja uz očekivanu brzinu od sedam čvorova uz potrošnju oko pet litara sat.

Prilikom testiranja u akvatoriju Biograda, dočekalo nas je jugo u jačanju od desetak čvorova bez razvijenog vala. Standardno opremljena 9/10 Seldenovim jarbol s namatajućom jedrom i 110% genovom ukupne površine osamdesetak kvadrata četrdesetjedinica je bez muke održavala brzinu od 6,5 do 7 čvorova pri jedrenju 55 – 65 stupnjeva oštro u vjetar.

Zbog kratke baze genove i uvučenih klizača škotine postojala je mogućnost jedrenja i oštrije u vjetar, ali jednostavno nije bilo dovoljno sile koja bi povukla ovaj brod u vjetar. Isto tako, pri ovom vjetru, brzinu od do 6 čvorova održavali bi jedrenjem do 80 stupnjeva u odnosu na vjetar, ali dodatnim opadanjem u genovi bi se počela gubiti sila uz znatan gubitak brzine.

Zaključak je da za učinkovitije jedrenje treba predvidjeti upotrebu genakera ili sličnog jedra.

Njemačka škota

Ipak, valja pohvaliti raspored i odabir opreme koji je omogućio posadi da lako i bez teškoća izvršava zahtjeve za trimanjem jedara. Dva kola kormila pokazala su se kao idealno rješenje - skiper u svakom trenutku može naći optimalnu poziciju, a pri jakom naginjanju dosta pomažu i oslonci za noge.

image
Skiperski kutak je dobro opremljen
Božidar Vukičević/Cropix

Sistem za pritezanje glavnog jedra s dvije odvojene škote i hvatištima uz jarbol – koji je sličan i na prvi pogled podsjeća na njemačku škotu, pokazao se lak za rukovanje tako da nam je domaćin Jure Benčić vrlo jednostavno pomagao u obavljanju svih potrebnih manevara.

Budući da nema klasičnog klizača, položaj i visinu lantine regulirate škotom i robusnim vangom, ali to ovoga puta nije bilo moguće zbog neodgovarajućeg cilindra vanga.

Osnovna verzija Bavarie 41 Cruising iznosi 175 tisuća eura, ali preporučena četrdesetjedinica s paketom dodatne opreme odabranog na osnovi iskustva osoblja iz tvrtke Pitter Yachting i cijenom od 180 tisuća eura je dobro uravnotežena te će tako opremljena zadovoljiti sve potrebe kako za iznajmljivanje tako i za osobne potrebe.

image
Na 10 čvorova juga plovili smo 7 čvorova
Božidar Vukičević/Cropix

OSOBNA KARTA

Dužina preko svega       12,35 m
Dužina trupa             11,99 m
Maksimalna širina       3,96 m
Gaz                         2,05 m
Težina                   8680 kg
Težina balasta             2736 kg
Motor Volvo-Penta D2       55 KS
Spremnik goriva             210 l
Spremnik vode             210 l
Prosječna visina u salonu 1,94 m
Glavno jedro i 110% genova 82 m²
Proizvođač Bavaria Yachtbau, Njemačka
Zastupnik Pitter Yachting, Biograd
Cijena bez PDV-a 175,000 eura

OKRETAJI I BRZINA

OKR./MIN       BRZINA (ČV.)
500       2,5
1000       3,3
1500       4,4
2000       6,4
2500       7,8
2800        8,1

KONAČNA OCJENA

DOBRO
Organizacija kokpita
Krmena platforma
Organizacija potpalublja
Komfor u unutrašnjosti

LOŠE
Veličina stola u salonu
Vang
Daljinski u kabini

25. studeni 2024 15:33