StoryEditorOCM

Komfor u malomTestirali smo Jeanneau Cap Camarat 7.5 WA: druga generacija uspješnog modela nudi bolji trup, inteligentnija rješenja i potencijal za puno više od vikend-krstarenja

Piše Gordan Jelavić
9. prosinca 2015. - 19:00

Pet godina nakon što su predstavljene prve skice Jeanneau Cap Camarata 7.5 WA ovoga ljeta je predstavljena druga serija toga uspješnog modela. Jedini objektivan razlog za redizajn je marketinški jer se brod koncepcijski gotovo ne razlikuje od odlično složenog prethodnika.

Uz manje dizajnerske preinake najvažnija novost je duboki V trup Michaela Petersa za malo više prostora u interijeru i bolje ležanje na moru. Dimenzije trupa su ostale iste, sedam metara dužine i dva i pol metra širine za cestovni prijevoz na prikolici. S motorom najveće dopuštene snage 300 konja može se dosegnuti brzina od 45 čvorova, a mi smo na testu imali Yamahu 250, također V6 iste zapremnine 4200 kubika za maksimalnih 40 čvorova.

image
Najveća snaga motora je 300 konja
Božidar Vukičević/Cropix

To je sasvim dovoljno da bi se brod mogao ekonomično koristiti u području od 20 do 30 čvorova i potrošnju od litre i pol goriva po prijeđenoj milji. To je nešto rastrošnije od prethodnika koji je bio laganiji, ali zauzvrat se dobio moćniji trup s kojim ćete bez problema probijati valove i sigurnije ploviti u svim vremenskim uvjetima.

Bez klizanja

Elektroničke komande, puno snage na krmi i trup spreman za najveće izazove odlična su kombinacija. Do glisiranja su potrebne samo četiri sekunde i ne spuštajući ručicu gasa slobodno možete raditi s brodom što vas volja jer svaki okret elegantno izvuče do kraja bez klizanja i posrtanja. Iako je u pitanju konzervativan obiteljski cruiser lako se prebaciti u sportsku funkciju. Takav pristup se osjeti na rezervoaru, no dobro je znati da imate zalihu snage na krmi - što zbog prijevoza veće ekipe ili potrebe prelaska većih udaljenosti.

Uz poboljšani trup napredak je napravljen i u modularnosti kokpita. Središnja krmena klupa je fiksna dok su bočne klupe sklopive uz bok, zajedno s pripadajućim jastucima. Mehanizam je vrlo čvrst i jednostavan i osiguran od otvaranja snažnim magnetima. Uz doplatu je moguće naručiti i umetak za pretvaranje krmenog kokpita u sunčalište. Krmena klupa se podiže zajedno s podnicom pa se jednim potezom otvara cijela unutrašnjost krme.

image
Krmena klupa se podiže zajedno s podnicom
Božidar Vukičević/Cropix

Uz pristup spremniku goriva i baterijama, na dohvat ruke su glavne sklopke, te ventili i kaljužna pumpa. Mokre stvari se mogu smjestiti u gavun na krmenoj platformi dok je za duže predmete predviđen dodatni bočni gavun u podu. U središnjem dijelu kokpita je mjesto za stol, pa se okretanjem prednjih sjedalica dobije lijepa ljetna blagovaonica za šestero. Cijeli prostor se može natkriti klasičnim biminijem.

Elektronske komande

Skiperska sjedalica podesiva po visini i dubini je dobro profilirana i udobna, a kvaliteta presvlake je iz generacije u generaciju sve bolja. Na stražnjoj strani obaju prednjih sjedala su zgodni džepovi za razne sitnice iako se može iskoristiti i polica ispod kola upravljača na moderno dizajniranoj crno-bijeloj konzoli. Instrumentna ploča ima dovoljno mjesta za smještaj različitih ekrana i sve je pregledno i nagnuto pod dobrim kutom za odličnu vidljivost.

image
Kokpit ima više opcija rasporeda
Božidar Vukičević/Cropix

Ručica s elektronskim komandama je također dobro smještena na posebnom mjestu uz desni bok. Cijela konzola je uokvirena rukohvatom ujedno nosačem za pola metra visok vjetrobran od pleksiglasa. Kod ovakvih tipova brodova uvijek se čini kako je taj gornji prostor konzole prevelik i neiskorišten, no takav je zbog želje da se dobiju dodatni centimetri visine u kabini.

Kod Jeanneaua je to 150 centimetara, daleko više nego se može očekivati po vanjskim linijama što je znak uspješnog dizajna.

Svi bi željeli još veći komfor, ali to bi značajno pokvarilo elegantnu formu i ukralo pramčano sunčalište, po mišljenju mnogih putnica - najvažniji dio broda. Za njih je primijenjeno vrlo efektno rješenje skrivenih naslona koji se jednostavno usprave i omoguće zauzimanje idealnog položaja na pramcu. Do tamo se može doći s obje strane broda, ali svakako je bolji desni prolaz od 25 centimetara jer je lijevo ostavljeno 10 centimetara manje, sve u korist volumena kabine.

image
Krmena platforma je integrirana u trupu
Božidar Vukičević/Cropix

Pogled iz kreveta

Pristup unutrašnjosti je jednostavan kroz široka klizna vrata od prozirnog pleksiglasa. Mehanizam s bravicom je standarno malen iako bi za lakše klizanje bilo bolje hvatište veće površine. Pogledom unutra se napokon dobiva odgovor zašto je Cap Camarat godinama jedan od najpopularnijih brodova na tržištu.

image
Unutrašnjost je vrlo prozračna
Božidar Vukičević/Cropix

Prostorom dominira krevet dimenzija 220x190 centimetara s tapeciranim naslonima i velikim bočnim svjetlosnim otvorima na trupu. Pogled na more iz kreveta je karakteristika kabina na puno većim brodovima pa se putnici mogu osjećati vrlo ugodno iako je nad krevetom visina svega 70 centimetara. No, kad su klizna vrata otvorena ispred kreveta se može stajati tako da korištenje kuhinje uz lijevi bok kabine nije problematično.

Uz hladnjak volumena 40 litara i okrugli sudoper ima dosta radnog prostora za pripremu hrane i postavljanje prijenosnog plinskog kuhala. Problem je samo što se od plohe dimenzija 80x70 centimetara veliki dio nalazi u rupi visine samo 10 centimetara. Vještiji drvodjelac tu bi mogao ubaciti neku ladicu jer je ovako prostor neiskorišten.

image
Kuhinjski blok ima veliku radnu plohu
Božidar Vukičević/Cropix

Drvena vrata s desne strane otkrivaju toaletnu kabinu dimenzija 110x70 centimetara. S obzirom na to da je lavandin u kuhinjskom bloku, širina prostora je iskorištena za korisne kadice. Iznad ispirne WC školjke je također svjetlosni otvor na trupu bez mogućnosti otvaranja. Visina u kabini je 150 centimetara, dovoljno za ugodno sjedenje.

image
Vrhunski trup lako ide preko 40 čvorova
Božidar Vukičević/Cropix

Dodatna oprema

Sve u svemu komfor Cap Camarata omogućava i razmišljanje o višednevnom boravku na moru. Kao što smo naveli, trup je sposoban za izlete na otvoreno more, a sa 280 litara goriva autonomija je gotovo 500 milja što je udaljenost koju mnogi ne prijeđu tijekom cijele sezone. Svaki dio od sedam metara trupa je maksimalno iskorišten tako da je teško očekivati više za uloženi novac, pogotovo uzevši u obzir kvalitetu i imidž Jeanneaua.

image
Udobnost je glavna odlika novog Jeanneaua
Božidar Vukičević/Cropix

Samo treba biti oprezan sa zaokruživanjem brojnih dodatnih opcija jer bi tvornička cijena od 26 tisuća eura s porezom i motorom mogla lako prijeći sedamdesetak tisuća eura. Za one kojima je važniji sjedeći prostor u pramcu od kabine vrijedi spomenuti da se na istom trupu radi i verzija s centralnom konzolom.

OSOBNA KARTA


Dužina preko svega 7,19 m
Dužina trupa 6,99 m
Širina 2,52 m
Gaz 0,49 m
Težina 1440 kg
Kategorija C/8 osoba
Spremnik goriva 280 l
Spremnik vode 80 l
Motor 200 do 300 KS
Proizvođač Jeanneau, Poljska
Zastupnik Euromarine, Zagreb
Cijena s motorom i PDV-om 55 tisuća eura

OKRETAJI, BRZINA I POTROŠNJA


1000        5        4,5
1500        7        8
2000        8        14
2500        11        20
3000        16        24
3500        21        32
4000        25        43
4500        29        57
5000        33        66
5500        36        78
6000        40        90

KONAČNA OCJENA


DOBRO
Iskorištenost prostora
Prozori u kabini
Performanse trupa


LOŠE
Potrebna velika snaga
Osnovna oprema
Ručka kliznih vrata

15. studeni 2024 21:50