Proizvodnja brodica Karnic započeta je prije tridesetak godina u ciparskom gradu Limassolu. Prvi model bila je 5,5-metarska brodica s izvanbrodskim motorom prilagođena uglavnom potrebama lokalnog stanovništva. Nakon nekoliko godina izbacuju novi, metar duži model i tada gotovo cijela proizvodnja ide u izvoz. Danas u ponudi imaju 18 modela, dužine trupa od pet do deset metara, koje distribuiraju u dvadesetak zemalja. Svoju pouzdanost u kvalitetu izrade proizvođač možda najbolje dokazuje činjenicom da na sva plovila daju deset godina jamstva.
Potpuni hlad
Model SL800 najveća im je brodica bez hardtopa, međutim, s kombinacijom tri odvojena biminija može se napraviti hlad gotovo na cijelom plovilu. Veliki bimini na krmi natkriva gotovo cijeli kokpit iza kormilara, a drugi, nešto manji, razvuče se od kormilareva sjedala do vjetrobranskog stakla. Konstrukcije ovih dvaju biminija osmišljene su tako da je prolaz prema pramcu neometan i kad su oni razvučeni. Treći bimini natkriva uzglavlje ležaja za sunčanje na pramcu.
Kao i kod većine brodica ovog tipa, na kabini je spušten prostor za jastuke velikog duplog ležaja za sunčanje. Jastuci su predviđeni i za dio nakošene stijenke na koju je pričvršćeno vjetrobransko staklo, što ovom ležaju daje odlično uzglavlje, time i nešto veću dužinu ležaja. Osim toga, gornji dio vrlo se jednostavnim rješenjem može podignuti u naslon te se tu može sjediti ispruženih nogu. Naslon se opet može podesiti u dva položaja, oba jako dobro pogođena i udobna.
Kabina je u visini razme, a palube oko kabine spuštene su, ovako s dovoljno širokim gazištem i komotnim prolazom. Na ovaj način formiranom visokom mrtvom bandom, čvrsta ograda pramčane palube ne mora biti visoka. Podest podignut na vrhu pramca u ravnini je sa šperunom, a volumen ispod njega predviđen je za lančanik i sidreni vinč. Radi sigurnijeg ukrcaja preko pramca, podest je prekriven tikovim letvicama.
Tikovim letvicama prekrivene su i krmene platforme. Dovoljno su široke i dužinom dosežu gotovo do stražnjeg ruba motora, pa je i ukrcaj preko krme dosta jednostavan. Kokpit je na za skalu višoj razini i tu se može uočiti nešto neuobičajeno. Naime, krma je potpuno otvorena, a široko krmeno sjedalo, komotno i za četiri osobe, postavljeno je na klizače.
Slobodan prolaz
Desno je prolaz prema naprijed, a ova se sjedala mogu pomicati za gotovo pola metra. Kad je potreban prostor na krmi, pomaknu se naprijed, a kad je potreban u kokpitu, povuku se do motora. Osim toga, nasloni se također pomiču pa su sjedala jednako udobna s koje se god strane sjedi. Nadalje, i sjedišta imaju svoje klizače i mogu se pomaknuti naprijed. Dakle, pomicanjem sjedala i naslona prema krmi, izvlačenjem sjedišta do kokpitskog stola i uglavljivanjem za to predviđenih umetaka, cijela se krma pretvara u još jedan veliki ležaj za sunčanje. Valja spomenuti i to da je, bez obzira na to u kojoj je varijanti krmeno sjedalo postavljeno, prolaz prema naprijed uvijek jednako slobodan.
Volumen sjedala iskorišten je za suhe gavune, a u podu kokpita još je jedan veliki gavun, koji je, radi bolje iskoristivosti, uzdužnim pregradama podijeljen u tri dijela i dostupan je kroz dvije portele. Jedan je manji gavun i pod desnom skalom za penjanje na pramčanu palubu. Uz to, u bokovima krmenog dijela uvučene su dvije police, pogodne za cijeđenje mokrih priveznih konopa, a još jedan gavun je u bloku na kojem je ugrađeno duplo kormilarevo sjedalo.
Ovaj je blok vrlo zanimljivo i domišljato izveden. Sprijeda su dva udobna sjedala s čvrstim naslonima, sa strane su dvije ladice, a straga je prilično velika ravna radna površina pod kojom je mali sudoper i prostor za eventualno postavljanje prijenosnog kuhala. Sve je izvedeno tako da se pod stražnji dio može ugurati i prilično velik prijenosni hladnjak, a da nimalo ne smeta slobodnom prolazu.
Na ovom su bloku i dva manja rukohvata, koja su izgleda ovdje postavljena više zbog estetskog nego praktičnog razloga. Možda u ovako dubokom kokpitu – a u visini je boka – rukohvati i nisu prijeko potrebni, međutim, tijekom testa se nekoliko puta primijetilo da bi ipak bili dobrodošli.
Portabl gavun
Prostor interijera jednostavan je i odlično iskorišten. Straga, ispod kokpita, veliki je poprečni dupli ležaj s pristojnom visinom, desno od ulaza je kabina WC-a s tušem, također dovoljnih dimenzija, lijevo je manji blok s ugrađenim hladnjakom i ormarićima za kuhinjski pribor, a sprijeda je velika sjedeća garnitura U-oblika, dovoljno komotna i za šest do sedam odraslih osoba. Postavljanjem adekvatnih umetaka cijeli se pramac pretvara u još jedan veliki dupli ležaj.
Treba spomenuti još jedan detalj koji je dosta simpatičan. Lijevo od ulaza u kabinu ostao je jedan manji prostor koji je teško iskoristiti za bilo što. Ovdje je tu uglavljen jedan manji portabl gavun s ručkom. Ima svoj poklopac i u njega može stati dosta stvari koje se ne bi trebale smočiti, a kad se iziđe s plovila, može se ponijeti sa sobom ili jednostavno podignuti i spremiti u kabinu.
Odvezujući se s veza, dalo se primijetiti koliko je pozicija krmenih bitvi nepraktična. Ugrađene su pod bok s unutarnje strane, a konop se provlači kroz manju rupu na razmi. S visokim privezom krmom na obalu problem je manji, ali vezivanje debljeg i krućeg konopa mooringa tu može biti i problematično. Osim toga, na razmi nema nikakve zaštite od struganja konopa.
Kormilarevo sjedalo, a i ono do njega, nije podesivo, ali je iznimno udobno. Između sjedala je i jedan zatvoreni pretinac, slično kao i kod automobila, u kojem je i USB priključak. Prednji dio sjedišta može se podignuti, što daje dosta prostora kad se plovilom upravlja i kad se podignete. Komandna ploča izvedena je stepenasto i pregled na sve instrumente je odličan, bez obzira na to u kojem položaju upravljate plovilom.
Udobna plovidba
Testirano plovilo ima dva izvanbrodska motora Suzuki od po 200 konjskih snaga, međutim, na minimumu od 700 okretaja plovi dosta sporo, do 1,8 čvorova, što je kod manevriranja u uskom prostoru povoljno. Dodavanjem gasa brzina također raste sporo, sve do 2500 okretaja, kad doseže 10 čvorova. Daljnjim podizanjem okretaja raste konkretnije i dosta ujednačeno, sve do maksimalnih 6000 okretaja, kad smo postigli 39 čvorova. Ubrzava snažno, konkretno, bez ikakvoga trzaja, i za deset sekundi već plovi optimalnom brzinom od 30 čvorova. Maksimalnih 39 čvorova dosegne za manje od pola minute.
Svaki mu je manevar umjeren, siguran i udoban. Naglim startom u punom okretu lagano se nagne na bok i opiše luk promjera desetak metara. Ni pri većoj brzini taj luk u oštrom okretu nije velik, a nagle promjene smjera odradi odmah, bez ikakvog trzaja i poskakivanja. Pri naglom skidanju gasa samo blago uroni i umiri se.
Realno veća težina plovila na ovom je plovilu odlično izbalansirana, a plovidba za vrijeme testa bila je izuzetno udobna. Tom osjećaju možda doprinosi i odlično postavljeno vjetrobransko staklo. Premda nije visoko, postavljeno je tako da kormilara odlično štiti od vjetra.