Prvi model malog brodogradilišta Brodomehanika Brnabić s Raba bila je Sampa 740, sedamipometarska brodica, modernog izgleda i jednostavnih linija. Novi model Sampa 6 ima potpuno drugu koncepciju.
Rađen je po uzoru na tradicionalnu gajetu, koristeći njezine načelne forme i izgled, ali ipak od novih materijala i prilagođen novom vremenu. Trup i paluba izliveni su od stakloplastike, ali s jasnim detaljima koji ukazuju na poveznicu s tom tradicionalnom drvenom brodicom.
Imitacija madira
Uzduž trupa utisnuti su plitki paralelni žljebovi koji asociraju na nekadašnje madire, a na plastičnoj palubi pramčanog škafa blaga ulegnuća daju prostor i formu za ugradnju tikovih letvica. Desetak centimetara visoka mrtva banda također je izvedena od stakloplastike, ali je odozgo prekrivena letvom od punoga drva, što posebno pridonosi ugodnom izgledu brodice.
Oblik i izgled pramčane i krmene ašte dodatno upotpunjuju taj dojam. Prošireno uzdignuće i prepoznatljiv luk ostavljeni su u golom drvu, zaštićenog samo bezbojnim lakom.
Udobna sjedala
Niski prag oko kokpita, naravno i on izveden od punog drva, ne dozvoljava prelijevanje vode s palube u kokpit. Bočni dijelovi poda kokpita zatvoreni su plastikom, a središnji dio za kaljužu zatvoren je rebrastim pajolama kakve su se koristile i na gajetama. Škaf motora je u sredini kokpita, a mali Vetusov motor od 16 konjskih snaga zauzima malo prostora.
U kutovima kokpita su sjedala jako dobro pogođenih mjera. Osim što su komotna, premda izrađena od jednostavnih ravnih ploha, izuzetno su udobna. Mjere visine i površina na kojoj se sjedi odlično su pogođene. Prostori pod njima su gavuni, prednji za opremu, u lijevom krmenom je akumulator, a u desnom ugrađen spremnik za gorivo.
Odlična upravljivost
Predviđeno je da se ista brodica može koristiti u tri verzije, otvorena s nadograđenom kabinom, te s jarbolom i jedrom. Naime, kabina je s nekoliko vijaka pričvršćena za palubu i lako se skida, a pojačanja i mjesto za jarbol su već predviđeni, ali se detalji još razrađuju.
Škarmi za vesla su pristojnih dimenzija, međutim, vesla nismo odmah uočili. Uvučena su pod lijevi bok i dijelom pod pramčani škaf, tako da nimalo ne smetaju.
Brodicom se upravlja s krme, argolom, a za slučaj kiše ili polijevanja predviđena je duža argola koja doseže do kabine.
Upravljivost je odlična, a i u plovidbi krmom je dosta poslušna.
Ujednačeno ubrzavanje
Kobilica je u prednjem dijelu relativno plitka, a prema krmi uranja na šezdesetak centimetara, koliko je uronjen i list vanjskog kormila. Testirana brodica imala je ugrađen Vetusov dvocilindrični motor od 16 konjskih snaga, što se čini dovoljno dobrim rješenjem. Ubrzavanje je dosta ujednačeno i na punom gasu plovi brzinom 6,5 čvorova.
Za vrijeme testa puhalo je umjereno jugo s umjerenim valom. Bez obzira na smjer vala, u plovidbi se valja minimalno i dosta mekano, slično kao i drvene brodice ovih gabarita. U jednom smo se trenutku namjestili bokom na val.
Reakcija je jednaka, blago se valja za valom, bez naglašenih amplituda i trzaja. Bez obzira što izgleda krajnje jednostavno, u ovu je brodicu ugrađeno veliko iskustvo, što najbolje dokazuje udobnost u plovidbi.