Dok elektrifikacija polako preuzima udio u cestovnom prometu, na moru je situacija puno kompleksnija zbog nepostojeće infrastrukture za punjenje i visoke potrošnje energije za probijanje kroz valove. Iako se vodik već dugo smatra optimalnim medijem za skladištenje energije izgleda da je došao trenutak koji će mu osigurati svijetlu budućnost. Naime, u luci Antwerp je zaplovio prvi remorker na vodik s dual fuel dizelskim motorima s odobrenjem Lloydsa. Profesor Gojmir Radica smatra kako je to dobitna kombinacija jer omogućuje da svjetsko pomorstvo nastavi funkcionirati uz modifikaciju provjerenih dizelskih motora, a bez štetnih učinaka na okoliš.
Istim putem krenula je i Yamaha najavom vodikova pogona u tijelu svoga klasičnog vanbrodskog motora. Budu li i drugi proizvođači pratili taj trend možemo očekivati velike promjene na benzinskim pumpama duž Jadrana.
Dok strojeve pokreće toplina, putnicima je pak najvažnija hladnoća, kako pića tako i namirnica kad sunce upeče. Na malim plovilima je uvijek bio izazov pronaći optimalno mjesto za ugradnju hladnjaka, no s novom generacijom nano kompresora ugradnja je postala značajno jednostavnija. U novom broju Otvorenog mora za sve zainteresirane hobi majstore snimili smo cijeli proces prenamjene tvorničkog gavuna Dalmatinke u praktičan hladnjak/ledenicu.
Nautički gosti visoke platežne moći traže i visoku uslugu pa sve češće uz skipera traže i hostesu. To naoko jednostavno zanimanje na brodu je puno kompleksnije pa je potrebna i posebna edukacija koju pripremaju domaća učilišta.
Uz savjete za ribolov Šime Duvančića donosimo test Protagona 25, izvrsnoga grčkoga glisera koji osvaja europska tržišta. Iz novoga broja preporučujemo pomorsku kroniku Marijana Žuvića, kolumne Tonke Alujević, Ede Šegvića, Damira Višića, Alena Solde i još mnogo toga što Otvoreno more čini najpoželjnijom revijom za sve ljubitelje mora i plovidbe.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....