Svjesni bujajućeg nautičkog turizma, domaći zakonodavci su prije tri godine propisali obvezu ugradnje i korištenja fekalnih spremnika na jahtama i brodicama. No, bez obzira na to što je Ministarstvo mora shvatilo važnost reguliranja zagađenja posebno izraženog u popularnim uvalama, nije razvijen sustav pražnjenja u marinama i lučicama tako da je cijela priča zapela na infrastrukturi. I ovoga ljeta ćemo svjedočiti zabrinjavajućim rezultatima ispitivanja kvalitete mora i nadati se da će more probaviti sve te milijune litara tekućine s opasnim bakterijama i virusima. Što sve možemo u kratkome roku napraviti da nam se Jadran ne bi pretvorio u jednu veliku modru jamu, donosimo u novome broju Otvorenog mora.
A što sve treba napraviti da bi brod bio siguran na vezu objašnjavamo u tekstu o korpo mortu. Kakav betonski blok odabrati, kako ga postaviti i kada je vrijeme za njegovu zamjenu, uz upute o vrsti i dužini lanca pitanja su koja zanimaju mnoge vlasnike brodova.
Za sve zainteresirane za kupovinu novoga broda donosimo pregled noviteta izloženih na Danima male brodogradnje. Među premijerama je poseban interes izazvala poljska motorna jahtica Odysseya Platinum 40, s fly-bridgeom i iznimno velikom platformom. Na testu nas je uz volumen prostora najviše dojmila potrošnja od pet litara dizela na sat, rekordno dobar rezultat u klasi.
Manje od toga troše samo električne pente, pa smo isprobali nizozemski model e-thruster, vrlo popularan u tamošnjoj ekološkoj plovidbi.
Uz savjete za lov komarče silikonskim varalicama, Šime Duvančić savjetuje kako izmjeriti dubinu bez elektronike i trikove kako sačuvati udice od hrđe. Iz novoga broja preporučujemo pomorsku kroniku Marijana Žuvića, kolumne Tonke Alujević, Ede Šegvića, Alena Solde, Damira Višića i još mnogo toga što Otvoreno more čini najpoželjnijom revijom za sve ljubitelje mora i plovidbe.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....