StoryEditorOCM

BELGIJADagnje kao nacionalni brend

Piše M.I.
7. kolovoza 2024. - 13:00
Stijn Van Hoestenberghe, project manager of a mussel farm owned by the Colruyt group, holds mussels while harvesting from the deck of a boat in the North Sea, off the coast of Nieuport on June 18, 2024. (Photo by Simon Wohlfahrt/AFP)AFP

Belgijci nisu ponosni samo na svoje čokolade i pivo, nego i na svoje dagnje. Donedavno u Belgiji nije postojala proizvodnja dagnji, iako su stanovnici ove zemlje među najvećim konzumentima tih školjaka u Europi.

Colruyt Group odlučio je poduzeti nešto u vezi s tim, pa su se prije desetak godina uključili u istraživanje akvakulture u Sjevernom moru. Godine 2020., kad je prostorni plan stupio na snagu i time omogućio komercijalne aktivnosti u Sjevernom moru, podnijeli su zahtjev i dobili dozvole za uzgoj dagnji na području Westdiepa, a u dogledno vrijeme i kamenica i morskih algi. Grupacija je nedavno započela izgradnju inovativne morske farme, prve u belgijskom Sjevernom moru. Posao im se samo širi, otvaraju se nova radna mjesta, a rezultati berbe su u usponu. S obzirom na toplinske valove i pomor dagnji u Mediteranu očito je da će se te kulture pomicati više prema sjeveru.

Ako navratite u neki tamošnji restoran, svakako kušajte moules frites – dagnje s pomfritom na belgijski način. 

19. prosinac 2024 00:45