Globalno poznata modna tvrtka H&M jedna je onih koja itekako vodi računa, naravno o – modi, ali onoj koja ide pod ruku s ekologijom i održivim trendovima. Kod njih to nisu puste priče definitivno, oni svoje rezultate redovito potkrjepljuju brojkama i planovima, ali i kampanjama koje su vrlo nadahnjujuće, a redovito su spoj sljubljivanja čovjeka, umjetnosti i prirode. I jedna od posljednjih je takva, a u glavnoj ulozi našlo se magično ušće rijeke Neretve.
Kakve veze Neretva ima s tvrtkom H&M? Prelijepe – glasio bi kratak odgovor, a evo i malo duljeg pojašnjenja. Ovo mjesto jedinstvene prirodne ljepote zahvaljujući akademskom kiparu i land art umjetniku Nikoli Falleru dobilo je i umjetničku vrijednost s važnom porukom.
Jedan od čudesnih pješčanih sprudova postao je galerijom na otvorenom, ali na vrlo ograničeno razdoblje – samo na nekoliko sati.
Osječki umjetnik Nikola Faller, inače poznat po zadivljujućim umjetničkim intervencijama u prirodi s ograničenim vijekom trajanja, iskoristio je mokri pijesak ušća kao platno i u njemu, pomoću mreže, iscrtao pet impozantnih crteža dimenzija od oko 100-150 m2, čiji se oblici mogu razabrati tek iz ptičje perspektive.
Kampanja kao metafora
Pješčani crteži nadahnuti su haljinama iz nove H&M Innovation Metaverse Design Story kolekcije, no ušće Neretve krasili su tek do prve plime. Kada je, par sati kasnije, pješčani sprud prekrilo more te se s prvom osekom iznova povuklo, sve se vratilo na “početne postavke”, kao da ljudske intervencije nikada nije ni bilo.
Na taj način ova je umjetnička intervencija poslužila kao divna metafora za ono čemu bismo trebali težiti, da ostavimo prirodu budućim generacijama onakvu kakvu smo je zatekli.
Unatoč kratkom vijeku pješčanih haljina, kao trajan rezultat ostale su predivne fotografije snimljene iz zraka s glumicom Petrom Kurtelom u ulozi modela.