Val elektrifikacije cestovnog i morskog pogona širi se svijetom dobivajući svako malo nove poticaje. Najnoviji, a po ambicijama i dosad najveći kada je riječ o punjenju baterija električnih vozila, stigao je iz tvrtke Shell Marine koja je u svijetu sinonim za fosilna goriva. Naizgled apsurdno, no zapravo poslovno vrlo mudro i logično u situaciji kada se već jasno vidi pravac kojim se kreću svjetski trendovi.
Shell Marine priključila im se nedavnim otvaranjem prve megavatne DCFC stanice (Direct Current Fast Charging) za punjenje baterija i kopnenih vozila i brodova. U tom je cilju opremljena s dvije velike energetske ruke – jednom za servisiranje baterija kamiona i drugom za servisiranje baterija brodova. Svoju su inovativnu ideju objasnili činjenicom da u velikim lukama istodobno djeluju brojni kamioni i druga cestovna radna vozila, sinkrono s brodovima koji stalno pristaju ukrcavajući i iskrcavajući teret. U tom smislu, jedna golema strujna punionica sposobna opsluživati sva električna vozila i plovila, koju je Shell Marine nazvao Megawatt Charging System, puno je racionalnija i praktičnija opcija od gradnje paralelnih sustava za punjenje.
Naravno da se Shell Marine želi ovim velikim iskorakom u električne lučke vode izboriti za titulu tehnološkog lidera u segmentu hibridnih megapunionica, odnosno prihvaćanje njihovih DCFC stanica kao standarda, što bi bio itekako unosan svjetski posao.
Svoj novi i moćni energetski kompleks instalirali su na Energy Transition Campusu Amsterdam (ETCA), Shellovom električnom inovacijskom centru, gdje svi zainteresirani mogu vidjeti kako funkcionira. Stranica također sadrži i široku lepezu demonstracija sustava obnovljivih izvora energije, poput punjača za električna vozila na baterije i elektrolizera vodika. Uglavnom, sve zeleno i miljama daleko od sadašnjeg core biznisa Shella. Ali s jasnom najavom budućeg vremena u kojem će ta dva biznisa zamijeniti mjesta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....