China State Shipbuilding Corporation (CSSC) predstavila je planove za potencijalno najveći svjetski kontejnerski brod na nuklearni pogon, piše gCaptain, a prenosi Pomorac.hr.
Planovi za brod kapaciteta 24.000 TEU predstavljeni su na sajmu Marintec China u Šangaju. Brod će koristiti četvrtu generaciju reaktora hlađenih rastaljenom soli (MSR) za proizvodnju električne energije.
“Izuzetno veliki kontejnerski brod s nuklearnim pogonom dizajniran je za stvarno postizanje ‘nulte emisije’ ispušnih plinova tijekom svog rada”, poručili su iz CSSC-a.
MSR je vrsta malih modularnih nuklearnih reaktora koji koriste tekuću mješavinu soli i kao gorivo i kao rashladno sredstvo. Gorivo, koje je otopljeno u soli, omogućuje bolju kontrolu i učinkovitost u nuklearnoj reakciji, pružajući poboljšanu sigurnost i potencijal za veću iskoristivost goriva.
S obzirom na to da nuklearna energija već više od šest desetljeća opskrbljuje mornarička i državna plovila energijom s nultom emisijom, pomorska industrija istražuje korištenje nuklearnog pogona za komercijalne brodove u nastojanju da poveća učinkovitost i smanji ugljični otisak industrije, navodi gCaptain.
Studija klasifikacijskog društva ABS objavljena ranije ove godine sugerira da nuklearni pogon u komercijalnim pomorskim plovilima, posebno kontejnerskom brodu od 14.000 TEU i Suezmax tankeru, može povećati kapacitet tereta i radnu brzinu dok eliminira emisije CO2 i potrebu za punjenjem goriva tijekom životnog vijeka od 25 godina.
Christopher Wiernicki, predsjednik i glavni izvršni direktor međunarodnog klasifikacijskog društva ABS, vjeruje da je nuklearni pogon ključan za postizanje net-zero svijeta.
“Net-zero svijet lakše je ostvariti pomoću nuklearnog pogona, a mi postavljamo temelje za tu budućnost. Pretvaranje ovoga u stvarnost zahtijevat će značajnu potporu javnog sektora, a ABS je u dobroj poziciji da spoji vlade i industriju”, rekao je nakon što je ABS objavio studiju u srpnju.
"Napredni ili mali modularni reaktori rješavaju mnoga pitanja koja se tradicionalno povezuju s nuklearnom energijom za komercijalnu pomorsku upotrebu, s povećanom sigurnošću, učinkovitosti i smanjenim troškovima. Unatoč tome, potrebno je odgovoriti na mnoga pitanja i ključno je da industrija ocijeni ove tehnologije s ogromnim fokusom na sigurnost", zaključio je Wiernicki, prenosi Pomorac.hr.