Novi MSC-ov ultra veliki kontejnerski brod MSC Celestino Maresca kapaciteta od 24.116 TEU svečano je porinut 11. listopada u brodogradilištu Hudong-Zhonghua Changxingdao u Kini, prenosi Pomorac.hr.
Riječ je o drugom od ukupno četiri divovska kontejnerska broda u klasi koje kinesko brodogradilište gradi za MSC. Ovi kontejneraši, slično kao i drugi brodovi izgrađeni u Hudongu za COSCO i Evergreen, imaju slične dimenzije, a brodogradilište je neovisno razvilo dizajn. No, zahvaljujući manjim promjenama MSC brodovi postat će najveći na svijetu s 24.116 TEU, javlja Offshore Energy.
MSC Celestino Maresca od gotovo 240.000 dwt dug je 399,99 metara i širok 61,5 metara. Na palubi dugoj gotovo četiri nogometna igrališta kontejneri se mogu slagati do 25 jedinica u visinu, što je visina zgrade od 22 kata.
MSC je odabrao konvencionalno gorivo za pogon, a ne LNG ili alternativna goriva. Međutim, kako javljaju iz brodogradilišta, u dizajn je uključeno nekoliko značajki koje navodno poboljšavaju energetsku učinkovitost broda: maleni pramčani bulb, propelere velikog promjera i vodove za uštedu energije. Brodovi u klasi opremljeni su hibridnim scrubberom, a također su među prvim brodovima na kojima će koristiti tzv. sustav zračnog podmazivanja trupa (Air Lubrication System), koji bi prema procjenama trebao smanjiti potrošnju goriva za tri do četiri posto. Implementirani su i drugi sustavi i inovacije dizajna, primjerice osovinskog generatora, kako bi se smanjila potrošnja goriva te da bi se brod uskladio s novim EEDI zahtjevima energetske učinkovitosti plovila.
Mediterranean Shipping Company (MSC) je najveća brodarska kompanija na svijetu, a trenutno čeka izgradnju velike količine novih brodova koji čine čak 40 posto trenutnog kapaciteta flote, a nastavlja kupovati i rabljena plovila.