Uoči same isporuke nova Tehnomontova ribarica Elizabeth Anne, teška oko 300 tona, u ponedjeljak oko 13.20 sati pala je s dizalice i potopila se ispred pulskog Mola Carbone.
Nesreća u pulskom akvatoriju prošla je, srećom, bez ozlijeđenih, ali je počinjena velika materijalna šteta jer je riječ o skupocjenom brodu za izlov kozica od 26 metara s modernom opremom. Gotovo dovršeni brod je, umjesto u rukama irskog brodovlasnika, završio na dnu mora.
Nesreća se dogodila u malom brodogradilištu Avangard Shipyards, poznatom po servisu luksuznih jahti, koje je odmah do Tehnomontova brodogradilišta gdje je ta brodica porinuta lani u lipnju, piše Jutarnji list.
- Tijekom podizanja novogradnje ribarskog broda pomoću prijevozne lučke dizalice puknula je čelik-čelo podizna traka te je novogradnja ispala s nosača. Pritom je pramčani dio potopljen u moru, dok je krmeni dio ostao pričvršćen na dizalicu. Nažalost, tijekom noći novogradnja je u potpunosti pala s dizalice te je potopljena uz obalni zid pulske luke. Trenutačno su u tijeku pripreme za vađenje novogradnje iz mora.
Točan uzrok kvara lučke opreme još nije utvrđen, a uz puknutu podiznu traku utvrđeno je i jedno puknuto čelik-čelo koje trenutačno visi s dizalice - izvijestili su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture nakon što su predstavnici pulske Lučke kapetanije bili na terenu.
Dojavu o nesreći oni su primili u 15 sati. Odmah su obavijestili Nacionalnu središnjicu za usklađivanje traganja i spašavanja na moru i resorno Ministarstvo te su pozvane interventne službe.
Kako neslužbeno doznajemo, dizalica, odnosno travel lift ima nosivost oko 500 tona, ali još se ne zna zašto je došlo do pucanja jer je riječ o novim sajlama.
- Riječ je o mehanizaciji koja je vrlo skupa i za koju se plaća golem novac za certifikate, sve dozvole i osiguranja jer ovo brodogradilište izvlači iz mora jahte koje vrijede milijune. Brod je do pontona došao plovnim putem i dok su ga izvlačili iz mora, pukla je sajla, a zatim i brage. Brod je udario u ponton, a na njega su pali takozvani češljevi pa je udario u bankinu - otkrio nam je dobro upućeni izvor.
Jučer je ujutro naloženo da se makne ponton kako se brod ne bi oštetio. Lučka kapetanija postavila je brane kako bi se spriječilo onečišćenje mora. U brodu su, naime, bile po dvije tone dizela i hidrauličnog ulja, ali do većeg izlijevanja nije došlo jer brod ima sigurnosne ventile koji se zatvaraju u slučaju havarije.
Jučer su cijeli dan trajali sastanci čelnih ljudi Tehnomonta, brodovlasnika i Avangard Shipyardsa s pulskom Lučkom kapetanijom o tome kako bi se ribarica, koja je široka 7,6 metara, digla s morskog dna. Kako neslužbeno doznajemo, tek tada će se znati kolika je šteta prouzročena.
Situaciju nije htio komentirati nitko iz Tehnomont brodogradilišta.
"Upravo smo na sastanku. Nemamo nikakve nove informacije", napisala nam je kratko predsjednica Uprave Tehnomonta Gordana Deranja koja je nakon nesreće bila u šoku. Za lokalni Glas Istre izjavila je da se dogodilo to što se dogodilo i, srećom, nitko nije nastradao.
- Brod je bio položen na Avangardovu navozu, dakle odgovornost je njihova. No, svi smo jednako žalosni zbog nemilog događaja. Oprostite, ne mogu niti govoriti - rekla je vidno potresena Deranja.
Pismeno su odgovorili da ih je brodovlasnik zamolio da ne iznose nikakve pojedinosti.
Bez komentara su i u susjednom Avangard Shipyardsu.
No, činjenica je da će šteta biti golema jer kad slana voda uđe u opremu, slijedi mukotrpan rad da se ona spasi.
- Nitko ne može znati kakva će biti šteta dok se brod ne izvadi. No, činjenica je da neće biti mala. Brod se trenutačno nema čime izvaditi jer je to velik teret. Razmatra se kako će se izvući iz vode - čuli smo neslužbeno iz tih krugova.
Nažalost, ovaj put Tehnomontu ne može pomoći ni dizalica Divić iz Uljanika jer nema sve potrebne licence i dozvole. Zato će brod izvući jedna autodizalica i jedna plovna dizalica, a akcija izvlačenja predviđena je vjerojatno za sljedeći ponedjeljak, piše Jutarnji.