StoryEditorOCM

KAKO GAZDA KAŽEOdzvonilo bočnom vezivanju u Makarskoj, svi brodovi moraju na četverovez

Piše Dijana Turić/Makarska kronika
28. travnja 2023. - 08:41

Najpoznatiji kapetan u Dalmaciji, Tomislav Mravičić Mito, prodao je prije dvije godine svoj turistički brod “Makarski Jadran” i onda je, umjesto u mirovinu, otišao na Farske otoke kako bi kupio ribarsko-istraživački brod koji je lani stigao u trogirsko brodogradilište, a sada se nalazi na vezu u Makarskoj.

Brod se zove “Mito”, dug je 45 metara, težak 700 tona i visok sedam metara, i već je trebao biti stavljen u turističke svrhe, s tim da bi na donjoj palubi imao akvarij s ribama cijelog Jadrana, kao i muzej.

Međutim, Miti su se planovi poremetili i brod se prvo nalazio na vezu na lukobranu, a kad je tamo došlo do nestanka struje u ormarićima, privezan je na veliki mul.

image

Brod ‘Mito’ obnovljen je u trogirskom škveru

Ivo Ravlić/Cropix

Kako smo doznali, u strujne ormariće, kojih je 13 i koji su na lukobran postavljeni 2015. godine, prodrlo je more pa ih je potrebno mijenjati, ali, srećom, problem sa strujom je riješen pa je “Mito” ponovno na vezu na lukobranu jer je prevelik za makarsku gradsku luku, a i dnevni bi ga vez koštao 1000 kuna.

Pravila i za strance

Osim toga, “Mito” još čeka upis u hrvatski registar brodova te se sada vodi kao ribarski brod.

Međutim, nije “Mito” glavni problem makarske luke, nego vezanje turističkih brodova bočno, pa je zato u zgradi Grada Makarske i održan sastanak na kojem je sudjelovalo šestero brodara – vlasnika turističkih brodova, ravnatelj Županijske lučke uprave Domagoj Maroević, predstavnik Grada i direktor gradske tvrtke “Makarska obala” Ante Bilić.

image

Direktor ‘Makarske obale‘ Ante Bilić

Ivo Ravlić/Cropix

Kako nam je kazao direktor Ante Bilić, brod “Mito” bio je nelegalno vezan na velikom mulu i za sada će ostati na lukobranu, a tema sastanka bila je uvođenje reda u lmakarskoj uci, koji napokon mora postojati.

– Makarska luka napokon se okreće nautičkom turizmu i vlasnici turističkih brodova, kao i svi ostali, svoje će brodove morati vezati u četverovez, a ne više bočno jer ćemo tako dobiti 70 do 80 posto veći kapacitet luke za privez megajahti i jahti, a luka će udvostručiti svoje prihode.

Vezanjem brodova na četverovez luka će dobiti 15 slobodnih mjesta za megajahte. Ove će godine u gradskoj luci sigurno biti veći red – rekao je direktor "Makarske obale" Ante Bilić.

27. studeni 2024 08:40