Cijena prijevoza kontejnera od 40 stopa od Kine do SAD-a prešla je granicu od 20.000 američkih dolara. Rastuće narudžbe trgovaca uoči vrhunca šoping sezone u SAD-u dodatno opterećuju svjetske lance opskrbe, piše Reuters.
Također, ubrzanje širenja delta soja koronavirusa u brojnim zemljama usporilo je pomorski promet u cijelom svijetu.
Tajfuni koji su krajem srpnja i ovog tjedna pogodili južne obale Kine također su doprinijeli da kriza dodatno pogodi najvažniji svjetski sektor prijevoza raznih dobara, od odjeće i namještaja do dijelova automobila i elektronike.
Porast cijena može se pripisati i povećanoj potražnji za novim kontejnerima zbog kroničnog nedostatka opreme u opskrbnom lancu kontejnera, kao i porastu cijena materijala koji se koriste u njihovoj izradi.
- Ti su čimbenici značajno poremetili globalni kontejnerski transport pa špediterske tvrtke mogu naplaćivati četiri do deset puta višu cijenu za prijevoz tereta - rekao je Philip Damas, generalni direktor pomorske konzultantske tvrtke Drewry.
- Ovo nismo vidjeli u brodarstvu više od 30 godina - rekao je, dodajući kako očekuje da će "ekstremne cijene" potrajati do kineske Nove godine 2022. godine.