Problemi sa smjenama posade zbog pandemije još uvijek su aktualni. Određeni broj pomoraca još uvijek čeka na smjenu dosta duže od predviđenog trajanja njihovih ugovora.
Kako se s time nosi brodar s juga, Korkyra shipping, s obzirom na to da njihovi brodovi upravo jesu na onim rutama gdje su smjene pomoraca teže nego drugdje, donosi HRT Radio Dubrovnik.
Rukovoditelj kadrovskih poslova Korkyra Shipping, Korčula, gospodin Dejan Botica bio je gost emisije Pomorska večer te komentirao trenutnu situaciju:
Gdje su brodovi, kako su pomorci i kako im ide sa smjenama?
– Od početka pandemije borimo se s nastalom situacijom. Trenutno radimo smjenu na dva broda. Na jednom brodu smjena bi trebala biti u Emiratima, a na drugom je vlasnik u dogovoru s nama odlučio poslati brod u Manilu kako bi se napravila smjena posade koju čine Hrvati i Filipinci.
Filipincima možemo napraviti smjenu sljedeći tjedan, a Hrvatima ne. Razlog tome je što ne možemo dovesti ljude u Manilu. Manilske vlasti donijele su restrikcije po pitanju avio prijevoza. Maksimalni broj dnevnih putnika koji smije sletjeti na aerodrom je 1500. Aviokompanije su smanjile svoje kapacitete stoga sljedećih mjesec dana nije moguće kupiti avionsku kartu bilo gdje.
Brod nakon Manile ide u Australiju gdje isto nije moguće napraviti smjenu zbog restrikcija. Nakon toga, plovi za Vijetnam gdje je pak kompletna blokada svega te je nemoguće izvesti repatrijaciju. Najvjerojatnije ćemo brod zaustaviti u Singapuru. To u praksi izgleda tako da će se na smjenu koju smo trebali napraviti sljedeći tjedan čekati i više od mjesec dana.
S druge strane imamo situaciju s brodom na kojem treba napraviti smjenu hrvatskim časnicima i filipinskoj nižoj posadi u Emiratima i tu je dosta komplicirana situacija. Hrvatskim časnicima možemo i hoćemo napraviti smjenu, međutim, to nije moguće za Filipince.
Njih ne možemo iskrcati u Emiratima zato što pored problema s avioprijevozom, zbog indijskog soja virusa osobe koje su u posljednjih 15 dana bili u Indiji, Pakistanu, Bangladešu, Šri Lanci i Emiratima imaju zabranu dolaska na Filipine do 15.06.
U konačnici, dodatan problem je taj što je sada period kada im ugovor završava, iskrcati ih ne smijemo, a brod nastavlja za Australiju gdje nije moguće napraviti smjenu. Tako će članovi posade filipinske nacionalnosti ostati minimalno +2 mjeseca duže na brodu od predviđenog trajanja ugovora što dovodi to konačnih 12 mjeseci plovidbe dok brod ponovno stigne u Manilu.
Što se zahtjeva od pomoraca na aerodromima? Kakva je situacija s cjepivima?
Gdje su smjene moguće, cjepivo ne ulazi u kategoriju olakotnih okolnosti kod dolaska u zemlju. Još uvijek postoje restrikcije.
Jedina olakotna okolnost koja trenutno postoji je što osoba koja je preboljela corona virus nije obavezna ići u karantenu. Međutim, ima obavezu napraviti PCR test prije ulaska u zemlju.
Što se tiče cjepiva kao kompanija donijeli smo odluku da se svi pomorci moraju cijepiti. Vlasnik također traži da se pomorci prije ukrcaja cijepe.
U kakvom je zdravstvenom stanju posada koja je na brodu preko 12 mjeseci? Jeste li imali do sada problema s pojavom virusa na brodu?
Kao kompanija nismo imali većih problema. Prije godinu dana smo imali jedan slučaj zaraze corona virusom u Emiratima. Brod je bio u karanteni. Na sreću, nisu bili teški simptomi, sve je prošlo ”lišo”.
Što se tiče psihičkog stanja posade povremeno se pojavljuju problemi. Prije mjesec dana jedan od članova posade jednostavno više nije mogao izdržati pritisak stoga smo hitno reagirali, izašli čovjeku u susret i tražili hitnu repatrijaciju.
U Hrvatskoj imamo uspostavljenu službu za psihološku pomoć pomorcima. Kontakt mogu dobiti u brodarskim kompanijama i kod SPH u slučaju da ustrebaju psihološku podršku kada im ugovori potraju duže nego što je predviđeno.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....