Druga prinova u floti splitskog “Jadroplova” – brod za prijevoz ukapljenog naftnog plina (LPG, liquefied petroleum gas) – stiže ipak s prvim lastama, odnosno u ožujku, iako je ranije bilo najavljivalo da će to biti u veljači. Iz kompanije s Branimirove obale javljaju kako točan dan isporuke “plinaša” koji se gradi u japanskom brodogradilištu Sasaki, pokraj Hiroshime, još nije definiran.
U kojoj je fazi gradnja broda, hoće li biti odgode i koliko, s obzirom na to da su najave spominjale konac veljače?
– Brod je pri završetku izgradnje, možda bude odgode par tjedana zbog sitnih problema oko korištenja ukapljenog naftnog plina pogonskoga goriva.
Kako će se brod zvati, pomorski krugovi govore o imenu “Vis”?
– Tako je, brod će nositi ime “Vis”.
Koja mu je cijena i kako ćete ga financirati?
– Cijena je 23.500.000 dolara. Od toga, “Jadroplov” ulaže vlastita sredstva u iznosu od 5.875.000. dolara. Ostatak će biti financiran dugoročnim kreditom Hrvatske banke za obnovu i razvitak, na rok od deset godina. Kamata još nije definirana. Tržišna cijena broda, na temelju procjene “Vessels Value” iznosi 27.640.000 dolara.
Gdje će “Vis” ploviti, pod čijom zastavom, ide li u najam, tko će krcati posadu i hoće li ona biti hrvatska?
– Brod će nositi hrvatsku zastavu. Kao i blizanac mu “Marko Marulic”, koji smo preuzeli jesenas, koncem listopada, također u japanskom brodogradilištu “Sasaki Shipbuilding Company”. Prema sadašnjim planovima, “Vis” će ploviti širom Dalekog istoka, Crvenim morem, afričkom zapadnom obalom i Perzijskim zaljevom. Dogovoren je najam s norveškom kompanijom “Equinor”, tvrtkom kćeri “Stat Oila”, koja je jedna od najvećih svjetskih naftnih kompanija. Za takozvani “crew” i “technical” management brinut će se tvrtka “Thome Croatia”.
Koje su karakteristike broda?
– Kao i kod “Marulica”: kapacitet tankera je 7500 kubika stlačenog plina, dug je 116,8 i širok 19 metara. Glavni stroj “Hitachi – Man B&W”, snage 3000 kilovata, davat će mu prosječnu brzinu od 13 čvorova. Imat će klasu “Bureaua Veritas”. Riječ je o tehnološki vrlo naprednom brodu s vrlo visokom učinkovitošću potrošnje goriva.
Od koga kupujete brod – od japanskih brodograditelja ili izvornog naručitelja koji je promijenio planove?
– Kupujemo ga od izvornog naručitelja. Ugovor je sklopljen sa švicarskom tvrtkom “Global One Energy”.
Hoćete li nabavljati i treći brod iz iste serije?
– Ne, treći brod naručitelj ostavlja sebi. Ovo je već financijski maksimalno koliko “Jadroplov” može podnijeti s obzirom u kakvom je stanju kompanija bila prije, kolika je starost postojeće flote i kakvo je trenutno stanje na tržištu sipkih tereta. Iduća ulaganja bit će moguća tek nakon procesa dokapitalizacije tvrtke.
Kakve su prve reakcije na “Marka Marulica” – kakav se pokazao kod eksploatacije, jeste li zadovoljni tom akvizicijom i gdje trenutačno plovi?
– “Marulic” se pokazao kao odličan u eksploataciji. Jako smo zadovoljni. Trenutno plovi na području Dalekog istoka, Indije i Afrike.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....