Po 50.000 eura. Jednokratno. Toliko je "Jadrolinija" planirala – javili su bili prije mjesec dana svi domaći mediji, doduše, iz neslužbenih izvora jer se nacionalni putnički brodar o tomu nije konkretno izjašnjavao – isplatiti svakoj od triju obitelji nedavno tragično poginulih pomoraca, članova posade trajekta "Lastovo", u Malom Lošinju 11. kolovoza.
Međutim, obitelji poginulih nisu dobile još ništa!
Šuška se o tomu u pomorskim krugovima, pa nam nije bilo druge nego upitati dr. sc. Šimu Savića, odvjetnika kojega su angažirali nasljednici Boška Kostovića (58), pokojnog vođe stroja iz Vinišća, kormilara Marka Topića (38) iz Solina, kao i njegova kolege po struci Denisa Šarića (54) iz Zadra, da ih zastupa u svim pravima iz ovog slučaja.
– Istina je, obitelji nisu dobile još ništa. Nikakva ponuda iz "Jadrolinije" nije im stigla. Ne obećava se preko medija, već se pošalje ponuda obiteljima. Zasad ni ponude ni uplata, a štetu moraju platiti u skladu s kriterijima Vrhovnog suda. Umjesto toga, oni nude da bi u Dublinu rješavali štetu preko P&I kluba – kazao nam je kratko odvjetnik Savić.
Osiguravatelj u Irskoj
Radi se o iskusnom stručnjaku, Dalmatincu sa zagrebačkom adresom koji je doktorirao upravo na odštetnim zahtjevima, a širokoj i stručnoj javnosti je poznat – pisali smo već – po uspješnom zastupanju Frane Lučića, jedinog preživjelog od 12 vatrogasca iz kornatske tragedije 2007. godine.
I "Jadrolinija" šalje brzi odgovor, da još nisu gotova rješenja o nasljeđivanju.
– Odštetni zahtjevi obitelji stradalih pomoraca zaprimljeni su 29. kolovoza te su već sljedeći dan, 30 kolovoza 2024. godine proslijeđeni osiguravatelju, P&I klubu "NorthStandard EU DAC" sa sjedištem u irskom Dublinu, nadležnom za rješavanje predmetnih zahtjeva. Ujedno smo punomoćnika obitelji izvijestili o poduzetim radnjama u dopisima od 30. kolovoza, 2. rujna, 6. rujna, 12. rujna, 16. rujna, 23. rujna i 25. rujna 2024. te ga uputili da se izravno obrati osiguravatelju s ciljem ubrzanja obrade zahtjeva. "Jadrolinija" će poduzeti sve u svojoj mogućnosti kako bi požurila osiguravatelja u rješavanju zaprimljenih odštetnih zahtjeva, kao i do sada.
Kao poslodavac – ističu u Rijeci – "Jadrolinija" se od prvog trenutka stavila na raspolaganje obiteljima stradalih pomoraca i ostaje u potpunosti predana suradnji kako bi se osiguralo što brže i efikasnije rješavanje ovog pitanja, u skladu s pravilima struke i propisanim standardima rješavanja pomorskih šteta.
Psihološka pomoć
– U realizaciji je i u tijeku isplata paketa pomoći obiteljima stradalih pomoraca gdje se u jednom dijelu čeka završetak ostavinskih rasprava i konačno rješenje o nasljeđivanju, koje prema informacijama dobivenim od obitelji, još nije izdano. Stipendije za školovanje djece se isplaćuju. Također, "Jadrolinija" je podmirila troškove pogreba, kao i sve popratne troškove (karmine, cvijeće, nadgrobni spomenici). Isplaćene su i jednokratne pomoći posadi broda "Lastovo" te "Jadrolinija" snosi troškove liječenja (psihoterapija i fizikalna). Psihološka pomoć je osigurana za posadu koja je bila ukrcana za vrijeme nesreće, ali i za posadu koja ih je zamijenila, te se i dalje pruža na pojedinačni zahtjev. Osim posadama, ponuđena je psihološka pomoć i obiteljima stradalih pomoraca – javljaju iz središnjice nacionalnog putničkog brodara.
Dodali su i da se kompanija od prvog trenutka stavila na raspolaganje obiteljima stradalih pomoraca i da je u stalnom kontaktu s njima, kao i s obiteljima ozlijeđenih pomoraca.
Kako se može neslužbeno čuti, iznos od 50.000 eura – za koji se govorilo da je jednokratna pomoć obiteljima nastradalih pomoraca – podijeljen je na 23.000 na temelju police osiguranja i na 27.000 eura po odluci same "Jadrolinije". A rješenja o nasljeđivanju bitna su kako bi se točno znalo komu će novac biti uplaćen. Članovima posade "Lastova" isplaćeno je jednokratno po 5000 prethodno obećanih eura.