Velika je fešta u splitskom “Brodospasu”: njihov novi tegljač “Hrabri” konačno je stigao kući! Nakon puta dužeg od 14.000 milja!
Ploveći čak 78 dana iz Vijetnama i obilazeći Afriku da izbjegne moguće neugodnosti s ratobornim hutistima, koji već mjesecima napadaju brodove u Crvenom moru, na putu kroz Sueski kanal. Eno ga još malo u Gradskoj luci prije nego što ode u Ploče, gdje bi trebao raditi u teretnoj luci.
- Kupljen je u Vijetnamu, radi se o novogradnji izgrađenoj prema našim zahtjevima i mogućnostima. Ugovor je potpisan koncem lanjskog lipnja, a tehničku prihvatljivost potpisali smo početkom prosinca. Brod je krenuo iz Vijetnama još trećeg dana siječnja, da bi u Split stigao 21. ožujka, nakon 78 dana navigacije. Dokumentacija o isporuci potpisana je nakon dolaska broda doma - kazao nam je Željko Samaržija, predsjednik “Brodospasove” Uprave.
Tegljač je vrijedan oko 6,5 milijuna eura, a financiran je kreditom na deset godina. Nekidan je upisan u Upisnik brodova koji vodi splitska Lučka kapetanija. Zastava Svetog Vincenta i Grenadina, pod kojom je “Hrabri” oplovio pola svijeta, ustupa mjesto hrvatskom barjaku.
- Njegovo ime slijedi niz sličnih imena tegljača iz prošlosti naše kompanije: “Jaki”, “Smjeli”, “Junak”, “Borac”... od kojih neki plove i danas. A svoje ime opravdao je i plovidbom jer je zbog nemira na Bliskom istoku hrabro plovio oko Rta dobre nade na jugu Afrike - istaknuo je Samaržija.
Brod je odličan
“Brodospasov” čelnik više je nego zadovoljan brodom:
- I osobno sam bio na pokusnim vožnjama i ispitivanjima u Vijetnamu! Brod je odličan!
Izgrađen je u brodogradilištu “Song Cam” u vijetnamskom Haiphongu. Radi se o škveru u vlasništvu čuvenog nizozemskog graditelja Damen Shipyard Group iz Gorinchema. Direktor Samaržija posebno naglašava tegljačevu vučnu silu od 62 tone, postignutu na testiranju na Dalekom istoku.
Zanimljivo, iz Vijetnama ga je dovela i vijetnamska posada, koju je angažiralo brodogradilište: dvojica zapovjednika, jedan upravitelj stroja i još jedan mornar. Zaustavili su se bili u Singapuru, Šri Lanci, Sejšelima, Južnoj Africi i Senegalu. Prenoćili su u Splitu i zrakoplovom se vratili u Haiphong. Tegljač sada ima hrvatsku posadu: Pločanin Josip Marić je zapovjednik, upravitelj stroja je Damir Gavranić iz Splita, Metkovac Boris Gubić je noštromo, odnosno vođa palube, kormilar je Zadranin Zlatko Vodnja, a drugi časnik stroja je Slavko Letica iz Splita.
“Hrabri” je dug 28 i širok 11 metara, ima 299 brutotona i dva Caterpillarova dizelska stroja ukupne snage 3804 kilovata. Lani je građen u klasi Bureaua Veritas (BVT).
U “Brodospasovoj” floti sada je - zajedno s “Hrabrim” - ukupno 10 tegljača, tri broda za opskrbu naftnih platformi i dva transportera. Zadnja prinova zabilježena je još 2009., ali je zadnja novogradnja bila prije pune 34 godine: trogirski brodograditelji predali su Splićanima blizance “Jakog” i “Smjelog” daleke 1990. godine.•