"Tijat" danas oko 12,30 sati odlazi u mandalinsko brodogradilšte "Iskra", gdje će biti obavljeni poslovi redovnog održavanja, tj. nužnog remonta - izvijestila je Šibensko-kninska županija. Ili, kako je istakao Marko Jelić, župan, "Remontovi" meštri dijagnosticirat će stanje "najvoljenijeg broda" te izraditi popis svega što na njemu treba popraviti tijekom kompletne rekonstrukcije, postupka koji će uslijediti nakon raspisanog natječaja.
Poslove za nužni remont u vrijednosti od 40 tisuća eura brodogradilište "Iskra" dobilo je na natječaju Županije za javnu nabavu, a ugovor je potpisan 9. travnja ove godine. To je prva etapa do kompletne rekonstrukcije časne starine u prvi ploveći pomorski muzej u nas. Za to su se u zadnjem desetljeću posebno zalagali entuzijasti okupljeni na fejsbuk stranici "Tijat u srcu"
Remontovi inženjeri i meštri jako dobro poznaju "Tijata" koji je županija od Jadrolinije kupila lani, za 35 tisuća eura. Održavali su ga za Jadroliniju, a Roko Vuletić, direktor "Iskre" najavio je da će se prijaviti na natječaj za generalnu obnovu "Tijata" koji je i pokretno kulturno dobro RH.
- Jedino nas zanima fer pobjeda na istom takvom natječaju. To je naš izazov, a poslovi rekonstrukcije ovakvih brodova spadaju u naše temeljne usluge - kazao je Vuletić.
Za kompletnu rekonstrukciju trebat će 1,2 milijuna eura rezerviranih u Fondu za otočni razvoj. To je 85 posto iznosa, a razliku ćemo namaknuti iz proračuna - ističe župan. Naglasio je da izvođača toga opsežnoga "Tijatova" remonta ne želi i ne smije prejudicirati.
"Tijat" koji tijekom 60 godina plovidbe gotovo nikad nije ostao vezan za kraj, makar "sivalo ol‘ grmilo", sutra će do Mandaline biti otegljen "Remontovim" lučkim remorkerom. Ne treba se bojati za njegovo pouzdano srce, neuništivi Sulzer motor. S njime je sve u redu, međutim, "Tijatu" je istekla plovidbena svjedodžba, te prema Zakonu više nije brod, nego plutajući objekt, a takvi objekti ne smiju na more snagom vlastita pogona. Ne još zadugo!