Od prošlog tjedna Elafite s kopnom povezuje Jadrolinijina 'Dora'. Je li na ovoj putničkoj liniji brzo plovilo dostojna zamjena 'Premudi' odnosno 'Postiri', otočani o tome dijele pozitivno mišljenje, piše Dubrovački vjesnik.
Brža je budući da nema iskrcaja tereta jer je namijenjena isključivo za putnički prijevoz, no skeptični su kada je u pitanju zimsko doba. Pitaju se hoće li, ako ostane na ovoj liniji, 'Dora' moći podnositi more poput 'Postire'?
Ogroman problem je što manjim kapacitetom od 'Postirinog', 'Dora' svakodnevno na mulu ostavlja neukrcane putnike. Primjerice, jučer je, pričaju nam otočani, na mulu u Gružu ostalo 50-ak putnika za koje nije bilo mjesta na 'Dori'.
- Dosta je brza, nije kao 'Postira', ono je brod ovo je više katamaran zatvorenog tipa. Odradi posao. Dođete za pet, deset minuta brže ali drže se voznog reda pa ako i dođe ranije s Lopuda čeka u luci do određene ure kad treba krenut' – kaže Josip Vuleša, predsjednik Mjesnog odbora Koločep i nastavlja o sumnjama za zimski period:
- Nije pravo rješenje jer to je lagani brod koji neće moć' navegat' za zimskog vremena kad bude vjetrova.Teško će onda akostavat, u nas na Kalamoti hoće jer je dobra riva, ali na Lopudu sumnjam da će moć k'o 'Postira'.
Ivica Katić, predsjednik Vijeća Mjesnog odbora Suđurađ naglašava kako otočani prvenstveno žele promijeniti brodsku u brzobrodsku liniju:
- Da ja sa Šipana dođem u Gruž za 45 minuta, a ne recimo kad ujutro idem u 6 s otoka, u Gružu sam tek u 7 i 20 sati. Netko, s druge strane, sleti u Zagreb avionom i još stigne popit' kavu dok ja dođem do kopna. A kad 'Premuda' ide u 10 iz Gruža, nakrca se spenze za Kalamotu, Lopud i Šipan pa dok se to iskrca na svakom otoku to je najgore, tu se gubi vrijeme. Nas to najviše ubije, ukrcaj-iskrcaj Kalamota, Lopud, Šipan. S 'Premudom' kad se vozimo u ljetno doba, krenemo u 10 iz Gruža u 11 i 45 smo na Šipanu jer jedan iskrca pomadore, drugi paprike, treći gajbe. Treba razdvojiti putnički promet od teretnog. Da putnici idu s 'Dorom', a teret s trajektom. Na 'Doru' se može ukrcat' saket, ruksak, dva kila mesa, ali da ne ide velika spenza.
Pitamo ga je li 'Dora' u koju ne može teret osim putnika riješila nešto po tom pitanju?
- Jest, ali ne može prihvatit' kapacitet ljudi. Neki dan je ostalo 30, 40 ljudi na rivi, nije ih mogla ukrcat'. 'Dora' je manjeg kapaciteta od 'Postire'.
Predsjednik MO Šipanska luka Zvonimir Koporčić također spominje kako je s 'Dorom' malo kraći put jer 'nema iskrcavanja tereta pa linija ide redovno kako bi trebala, kako je prije trebala ići 'Postira' odnosno 'Premuda''.
- S te strane je možda bolje, samo je pitanje što će biti kad budu gruba vremena, šilok, koliko će moći podnositi more? Ljudi su malo sumnjičavi oko toga.
Sugovornike pitamo je li sada kvalitetnija opskrba Elafita budući da je, zbog povećane potrebe stanovnika Elafitskog otočja u ljetnim mjesecima, Jadrolinija povećala broj putovanja na trajektnoj liniji Suđurađ-Lopud-Koločep-Dubrovnik i obratno.
Naime, do 2. listopada, od ponedjeljka do subote, trajekt za prijevoz putnika i tereta, dva puta dnevno povezuje Elafite i kopno. Tijekom ljeta kada su višestruko povećavane potrebe za robom zbog porasta broja posjetitelja otoka to sigurno dobro dođe. Valja spomenuti i kako, što je također novost, trajekt pristaje u svim lukama na ovoj državnoj liniji.
- Trajekt nije stajao svaki put na Kalamoti, sad staje jer je napravljena nova riva. Dobro je, nema se što reć'. Opskrba je lakša, može se kamionom donijet' roba na otok, ovdje iskrcat' cijeli teret jer imamo rivu i prostor za iskrcaj. Otočani su zadovoljni, a uvijek će biti i onih koji nisu. Svakako, bolje je nego što je bilo. Lijepa su vremena pa ništa ne utječe na raspored i vožnju – kaže Josip Vuleša dok Zvonimir Koporčić sa Šipana dodaje kako trajekt imaju svaki dan ali ih muči što se ta linija 's Lopudom i Koločepom odužila na preko dva sata, a u startu je bila samo do Šipana pa je vrijeme vožnje bilo kraće'.
Pitamo ga kakvo bi rješenje Elafitima najviše odgovaralo?
- Idealan bi bio brod koji ima iste maritimne sposobnosti kao 'Postira', kad bi još bio malo brži i udobniji bilo bi odlično. Ministar je obećao, trebao bi biti novi, vidjet ćemo.
Podsjetimo, gradonačelnik Franković je svojedobno od resornog ministarstva zatražio zamjenu 'Postire' novijim plovilom, a kako je najavilo ministarstvo, novi brod na ovoj liniji može se očekivati 2023. godine.