Prirodnog plina ima u izobilju, a smatra se najčišćim fosilnim gorivom. Dok je transport prirodnog plina cjevovodima moguć u matičnoj zemlji, takav način transporta za inozemstvo je skup i nepraktičan. Iz tog razloga prirodni plin se postupkom ukapljivanja pretvara u tekuće stanje, piše The Maritime Post.
Prirodni plin dobiva sve veći značaj u svijetu, čineći 23% globalne potražnje za primarnom energijom. Međupovezanost tržišta plina značajno se proširila u vidu učinkovitosti, opsega, a najvažnije od svega, u vidu sigurnosti, prenosi Pomorac.hr.
Prvi LNG carrier, koji je 1959. godine preko oceana prevezao teret ukapljenog prirodnog plina, bio je Methane Pionner. Izgled i tehnologija LNG carriera od tada su se značajno poboljšali. Brod predstavlja svojevrsnu vezu između mjesta gdje se prirodni plin ukapljuje i terminala gdje se isporučuje te ponovno pretvara u plin.
Danas na svijetu postoji samo 13 brodogradilišta koja imaju uvjete za izgradnju LNG carriera i to u vremenu od 20 do 35 mjeseci. Postoji otprilike 500 LNG carriera koji prevoze između 35 tisuća do gotovo 6 milijuna kubičnih metara prirodnog plina na temperaturi od -160 stupnjeva.
Suvremeni LNG carrier obično je dug 300 m te širok 42 m, a da bi mogao prometovati određenim pomorskim područjima, mora ispuniti zahtjeve nekoliko upravnih tijela kao što su Međunarodna pomorska organizacija, Međunarodni kodeks za brodove za prijevoz plina i zahtjeve američke obalne straže. Izgled novih LNG carriera prilagođen je uvjetima plovnog puta Panamskog kanala.
Novost su i LNG carrieri koji se ističu izgledom i brodskom propulzijom s boljim spremnicima koji su povećali učinkovitost i smanjili emisiju ugljika za 11%.
Iako se LNG carrieri čine sigurnim, svakodnevni rad uključuje rizik i potencijalne opasnosti. Nije potrebno naglašavati da je posada vješta, iskusna i osposobljena kako bi zadovoljila međunarodne standarde za rukovanje teretom i gašenje požara. Nadalje, posada često izvodi vježbe simulacije za sve moguće scenarije koji bi se mogli dogoditi.
Zbog razmjerno nižih troškova i manje emisije ugljika, budućnost za LNG je bolja nego za ostale resurse fosilnih goriva.