Nacionalni linijski brodar, riječka Jadrolinija, najavila je više projekata gradnje brodova i trajekata na alternativni pogon. HRT Radio Zadar je provjerio što se trenutačno radi u Službi razvoja flote i kada bi prvi brodovi na vodik, odnosno električni pogon trebali zaploviti.
Od više projekata koji su trenutačno u tijeku, kapetan Marko Novaselić, donedavni zapovjednik najvećeg Jadrolinijina broda Marko Polo, voditelj Službe za razvoj flote ističe suradnju s poznatom svjetskom tvrtkom – Lürssenom.
“Tu radimo jedan putničko-teretni brod na vodik koji bi trebao služiti na nekim našim kraćim linijama kao što su Zadar-Preko ili vjerojatno na plovnom području u Lošinju ili Šibeniku. Jako je zanimljiv jer će to biti prvi brod na vodik koji će ploviti Jadranom”, kaže Novaselić.
S takvim, ali i drugim projektima, Jadrolinija se uklapa u europsku strategiju nula emisije CO2, dodaje Novaselić i kaže da bi izrada projekta s gradnjom novoga broda mogla potrajati godinu do dvije dana, s time da se brodovi mogu očekivati u plovidbi za tri do četiri godine. Osim toga pokrenut je i projekt za seriju električnih putničkih brodova, ističe HRT Radio Zadar.
“Radimo projekt i krenut ćemo u izgradnju serije double-ended trajekata koji će biti pokretani bio-gorivom i metanolom i uključivat će najmodernije tehnologije koje su trenutno u svijetu”, dodaje kapetan Novaselić.
Osim u nacionalnoj plovidbi, neki od novih brodova plovit će i prema zapadnoj obali Jadrana, odnosno povezivat će hrvatsku s talijanskom obalom.
Novi brodovi trebali bi se financirati uglavnom europskim novcem, a gdje će biti građeni, pokazat će rezultati javnih natječaja – nije isključeno da to budu i hrvatska brodogradilišta, koja su već iskazala interes.