Kapetan kontejneraša koji se nasukao u Sueskom kanalu u ožujku morao je ulagati dodatne napore kako bi upravljao brodom, a razlog su bili velika brzina i veličina kormila, te je mogao odlučiti ne ući u plovni put po lošem vremenu, rekao je šef egipatske državne tvrtke koja upravlja kanalom (SCA) za Reuters, prenosi Marine Link.
Ever Given se 23. ožujka "zaglavio" preko kanala po jakom vjetru, zaustavivši promet u oba smjera i poremetivši globalnu trgovinu.
Pravni tim japanskog vlasnika Shoei Kisen osporava zadržavanje broda i zahtjev za naknadu štete, a rekao je i da je SCA bio kriv što je plovilu omogućio ulazak, a nije pružio uslugu pomoći tegljača.
Čelni čovjek SCA, Osama Rabie, pak, rekao je da je kapetan mogao zadržati brod.
- Zna mogućnosti svog broda ... pa može doći i reći: 'Ne želim ulaziti, osjećam da vremenske prilike nisu primjerene' - rekao je Rabie u intervjuu u sjedištu SCA u Ismailiji.
- Prije nego što se nasukao, divovski brod plovio je brzinom od oko 25 kilometara na sat, daleko iznad 8-9 km/h, brzini koja je primjerena uskom južnom dijelu kanala - dodao je Rabie.
Zbog velike brzine Ever Givena, dva tegljača koja su ga pratila nisu mu mogla pomoći.
- Ta je brzina bila vrlo velika, a kormilo nije bilo poravnato - rekao je.
- Bilo je puno tehničkih grešaka, među kojima je bilo i to što veličina kormila nije bila primjerena veličini broda.
Član pravnog tima Shoei Kisen rekao je u subotu za Reuters da egipatske vlasti nisu dokazali nikakvu grešku broda.
SCA je na sudu zatražio naknadu od 916 milijuna dolara za puštanje broda, ali je kasnije smanjio svoj zahtjev na 550 milijuna dolara, uključujući depozit od 200 milijuna dolara za osiguranje u slučaju puštanja broda.
Iz SCA kažu da je vlasnik ponudio 150 milijuna dolara odštete. Shoei Kisen nije komentirao tijek pregovora.
- Snizili smo iznos za oko 40% i također smo rekli da ćemo im olakšati stvari, ali iskreno, ponuda koju su dali ne dolazi na razinu o kojoj govorimo - rekao je Rabie.
SCA, koji je rekao da je pretrpio materijalne gubitke kao i gubitak ugleda, smanjio je iznos koji je tražio nakon što je dobio procjenu od 775 milijuna američkih dolara na vrijednost cjelokupnog tereta na Ever Givenu, daleko nižu od procjene od tri milijarde dolara koju su u početku koristili, rekao je Rabie.
Vrijednost broda bila je 140 milijuna dolara, dodao je.
- Naravno da je nelogično da je cijena naknade koju tražite veća od cijene broda i tereta - rekao je Rabie.
Sudsko ročište po zahtjevu za odštetu zakazano je za subotu. Do drukčije sudske odluke, samo sud ima moć odlučivanja o puštanju broda ili tereta, zaključio je prvi čovjek SCA.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....