Još je prošle godine kapetan Jadrolinijinog trajekta upozoravao na kaos ispred splitske luke i da će netko, ako se ništa ne poduzme, poginuti. Nažalost, poginuo je ribar u srpnju ove godine, a Uprava sigurnosti u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture uporno matra statistike i govori da je sve u redu. U međuvremenu snimljena je još jedna u nizu kaotičnih situacija, s kojima se susreću pomorci na ulazu u najprometniju hrvatsku luku, piše Morski.hr.
- Evo još jedan primjer kršenja pravila o izbjegavanju sudara na ulazu u splitsku luku - doznaje Morski.hr od člana posade trajekta Biokovo koji dodaje da dnevno svjedoče desecima ovakvih slučajeva.
Jedrilica se uopće ne obazire na zvučne signale i drži svoj kurs i brzinu, te prolazi nam 20-ak metara od prove - kazuje i zaključuje: - Koliko ljudi treba poginuti da se nešto po ovom pitanju napravi?
Ovdje posebno treba istaknuti članak 45. Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske te načinu i uvjetima obavljanja nadzora i upravljanja pomorskim prometom, koji jasno definira ovakve situacije.
"Plovni objekti kraći od 24 metra bez obzira na vrstu pogona dužni su pri plovidbi, uplovljenju, i isplovljenju u lukama, ulazima u luke u polukrugu od jedne nautičke milje, računajući od ulaza u luke, te u uskim kanalima unutarnjih morskih voda, ako za određene dijelove unutarnjih morskih voda posebnim propisima nije drukčije određeno, uklanjati se s puta većim plovnim objektima".