Velolučani sa zabrinutošću dočekuju novu turističku sezonu. Gostiju je iz dana u dan sve više, a kapacitet i satnica polazaka brodova, suglasni su otočani, ne može podnijeti toliki pritisak. Načelnica Općine Vela Luka Katarina Gugić zadovoljna je što su s Jadrolinijom uspjeli dogovoriti sezonski plovidbeni red jednak lanjskom, bez ukidanja dnevnih linija, u čemu su dobili potporu Agencije za pomorski promet, Turističke zajednice, obrtničke komore... no problem trajektnih linija prema Veloj Luci ostaje.
Još i više jer trajekt ‘Oliver‘ koji se očekivao kao pojačanje, nije ni uplovio u Velu Luku, već je ostao na remontu u splitskom „Viktoru Lencu”.
Katarina Gugić iz poštovanja premo Oliverovoj obitelji nije željela komentirati taj slučaj, ali se rado osvrnula na problematiku svakodnevne povezanosti Vele Luke s kopnom.
- Trajekt Korčula je prilikom probne vožnje, nakon što je trebao izaći iz remonta, pretrpio ozbiljan kvar motora pa je pitanje hoće li moći ploviti prije 1. lipnja. Brodovi koji trenutno plove su Lastovo i Bartul Kašić. Lastovo zbog svog manjeg broja vozila koja mogu pristati u garaži, što je otegotno za mnoge kamione, stvara problematika na dnevnoj razini. A Bartol Kašić plovi do Vele Luke tri i pol sata, isto kao prije 20 godina.
Sve upućuje na to da ćemo, ako se ne dogode neke zamjene trajekata s drugih otoka, novu sezonu dočekati s prometnim kolapsom. To nisu brodovi koji mogu voziti svaki dan u turističkoj sezoni na liniji Split, Vela Luka i Ubli. Dodatan problem je i katamaran koji plovi već neko vrijeme na ovoj relaciji kao brzobrodska linija. Kad je došao prije dvadesetak godina u Velu Luku, plovio je dva sata, a taj katamaran danas plovi 2 i pol sata. Trajekt Lastovo plovi tri sata.
Kad to usporedite, definitivno se ne može govoriti o brzobrodskim linijama. Ranijih godina smo bili na nekoliko sastanaka s predstavnicima Županije, ministarstava i Jadrolinije gdje smo inzistirali da se tada novi katamaran Jelena iz flote Jadrolinije namijeni za liniju Split-Hvar Vela Luka- Ubli, međutim on je samo kratko vozio, jednu ili dvije zime. Tako da smo praktički osuđeni na katamaran Adriana koji nije reprezentativan – ističe načelnica Gugić i dodaje kako s Jadrolinijom i Vela Luka i sve ostale općine na otoku kontinuirano komuniciraju, kao i otok Lastovo.
- Svake godine im šaljemo zahtjeve, tražili smo uvođenje katamaranske linije dodatno za sezonu, tražili smo treću trajektnu liniju, no s obzirom da ‘Oliver‘ izgleda uopće ne može pristati u luku Ubli, takvo nešto nije moguće. Otkako sam u Općini, a i ranije, svake godine se od nas traži da damo zahtjeve, ali dugoročno od naših zahtjeva ne znam što je uvaženo. Konkretno, moja kolegica iz Lastova je tražila promjenu reda plovidbe.
S obzirom da katamaran Adriana plovi dva i pol sata, u Split uplovi oko 7.50 ujutro i onda praktički sva djeca koja putuju kasne na nastavu prvi sat. Kolegica načelnica stoga je tražila da se omogući pristajanje katamarana u Splitu 7.30 i da on plovi kao ranije, dva sata. Ja sam joj dala support, a oni su uredili da trajekt kreće 15 minuta ranije iz Lastova i 10 minuta ranije iz Vele Luke kako bi došao u Split u 7.30 sati. Nismo htjeli raditi problem oko toga, jer nam je ipak udovoljeno. S Jadrolinijom imamo dobru suradnju, velika su nam potpora u manifestaciji ‘Trag u beskraju‘, no svaki će otočanin reći da priča s trajektima koji Velu Luku povezuju sa Splitom i Lastovom, nije dobra.
Na primjedbe Velolučana odgovorili su iz Jadrolinije i potvrdili nam kako se trajekt Korčula trenutačno nalazi u remontu čiji je kraj predviđen za petnaestak dana, a liniju trenutno održavaju trajekti Bartol Kašić i Lastovo.
- Kad je riječ o katamaranskoj liniji prema Veloj Luci i Lastovu, nju trenutno održava katamaran Adriana te se plovidba održava prema redu plovidbe i u trajanju koje odgovara koncesijskim ugovorima, uz pridržavanje ograničenja brzine u akvatoriju – izvijestili su iz nacionalnog brodara.