Konferencijom za medije Udruge Stonski školjkari u utorak, 28. lipnja službeno je obilježen završetak projekta “Brendiranje Malostonske kamenice – The Queen of Oysters”.
U proteklom periodu od nešto više od godine dana, točnije od 11. veljače 2021. kada je započela provedba, odrađene su brojne marketinške aktivnosti koje su bile usmjerene na nekoliko ciljnih skupina, posebice na posjetitelje cijele županije te ugostiteljske i turističke djelatnike.
Inicijator i voditelj projekta Vedran Kunica istaknuo je kako se boljom marketinškom vidljivosti područja i isticanjem važnosti očuvanja i održivog razvoja školjkarstva u Malostonskom zaljevu utjecalo na prepoznatljivost Malostonske kamenice kao autohtonog proizvoda koji bi trebao činiti okosnicu gastronomske ponude destinacije:
“Oslanjamo se na turizam gotovo u potpunosti i želimo ga razvijati i nadograđivati, gastronomija i promocija lokalnih autohtonih proizvoda je jedan od alata za postizanje tog cilja. Nažalost takvih proizvoda nemamo puno ili ne radimo dovoljno, Malostonska kamenica zasigurno je jedan od proizvoda s velikim potencijalom i zato moramo stalno raditi i razvijati ga. Udruga već nastavlja s prijavom novih projekata, a ovim putem se kao voditelj projekta zahvaljujem školjkarima i predsjednici udruge Mariji Radić na potpori u prijavi i realizaciji projekta, voditelju FLAG-a Južni Jadran Matu Oberanu na postavljanju platforme za financiranje ovakvih projekata i na pomoći pri provedbi, te našim partnerima Obrtničkoj i Gospodarskoj komori na sudjelovanju i podršci. Također pohvale tvrtki Event Lab d.o.o. koja je profesionalno i uspješno provela veći dio aktivnosti. Nadam se nastavku ove izvrsne i uspješne suradnje sa svim nabrojanim sudionicima.“
Projekt je ostvaren sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo, posredstvom FLAG-a Južni Jadran. Voditelj FLAG-a Južni Jadran Mato Oberan ovom prilikom je izjavio:
“Jedan od temeljnih ciljeva FLAG-a Južni Jadran jest pomoć u povlačenju sredstava iz Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo. Izuzetno mi je drago što je Udruga Stonski školjkari vrlo aktivna s projektima i zadovoljstvo nam je pružati im podršku prilikom njihove realizacije. Čestitam im na već dva vrlo uspješna projekta, nedavno predstavljenoj monografiji i brendiranju Malostonske kamenice.”
Predsjednica Udruge Stonski školjkari Marija Radić također je izrazila zadovoljstvo provedenim projektom, osobito što je stvoren izvrstan temelj za budućnost u smislu vrednovanja Malostonske kamenice kao premium gastronomskog proizvoda kakvim se smatra u međunarodnim okvirima, a koji može postati jedan od razlog putovanja u destinaciju.
Nikolina Trojić je ispred HGK-ŽK Dubrovnik naglasila kako turizam traži lokalne mirise i okuse, što upravo čini Malostonsku kamenicu proizvodom s velikim gastronomskim i turističkim potencijalom, još uvijek nedovoljno iskorištenim.
Nikola Kalafatović iz Obrtničke komore DNŽ nadovezao se da kamenice i županijska vina čine jednu gastronomsku cjelinu, te se nada nastavku uspješne suradnje na ovakvim i sličnim projektima.
S operativne strane provedbe projekta Anđela Matić iz tvrtke Event Lab izjavila je:
„Bilo je iznimno ugodno surađivati s Udrugom Stonski školjkari, koja je imala jasnu viziju ovog projekta. Na neki način je bilo i lako, s obzirom da već imate vrhunski proizvod ispred sebe. Sveobuhvatnim marketinškim pristupom koji je pokrivao morske, kopnene i zračne pristupe županiji, postigli smo jako dobru vidljivost, osobito putem formata poput oglasa u zračnoj luci, billboarda, autobusa te Inflight magazina. Autoriteti dalmatinske kuhinje Hrvoje Zirojević i Marko Gajski dali su izvrsne ideje lokalnim ugostiteljima na radionicama, kako bi se Malostonska kamenica našla na što više menija i u što više različitih jela u budućnosti.“
Vrijednost projekta “Brendiranje Malostonske kamenice – The Queen of Oysters” je 526.112,50 kuna s PDV-om a financiran je 100 posto iz Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo. Nositelj projekta bila je Udruga Stonski školjkari s partnerima HGK-ŽK Dubrovnik i Obrtničkom komorom DNŽ.